ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Якби асфальт був білим...
26.04.2012 / Газета: Чорноморські новини / № 33(21297) / Тираж: 8525

Перекривши дахи і дороги світлим матеріалом, можна істотно знизити температуру земної кулі, а також скоротити витрати на кондиціонування будівель. До такого висновку дійшли вчені під ке­рівництвом професора Хашемі Акбарі з Університету Конкордії (Канада), повідомляє TCH.ua.

Використавши спеціально розроблену ними кліматичну модель, вчені з’ясували, що така заміна збільшить загальне альбедо (фізична величина, що описує здатність відбивати та розсіювати світло) міських територій на 0,1. Це зумовить ефект позитивного зворотного зв’язку: менший нагрів міських зон забезпечить менше танення снігу, що позначиться на подальшому зростанні альбедо і зниженні температури міських територій. Саме тому настільки незначна, здавалося б, дія, як «перефарбування» дахів і доріг у білий колір (і максимально близькі до нього кольори), здатна досить серйозно вплинути на загальну кліматичну ситуацію.

Дослідники аналізували два варіанти моделі: застосування політики білих дахів і світлого дорожнього покриття лише в зонах від столиці В’єтнаму Ханоя, столиці Мексики Мехіко до Булавайо, столиці Зімбабве, а також на територіях від Ліона у Франції до Данідін у Новій Зеландії. З’ясувалося, що для першого випадку, в якому білі покриття міських ландшафтів обмежені місцями з жарким кліматом, тотальне перефарбування знизить середню температуру на Землі до 2300 року на 0,070C. Ті ж заходи в країнах з помірним кліматом за той же час призведуть до падіння глобальної температури на 0,10C.

Результат неабиякий, а пояснення просте: по-перше, у зоні помірного клімату більше міст, а по-друге, зменшене альбедо мегаполісів позначиться на збільшенні площі, покритої снігом.

Показово і те, що настільки значущі результати були досягнуті при оцінці площі міст в 1% від загальної площі земної поверхні в названих кліматичних поясах. Безсумнівно, з часом міст стане ще більше і вплив білих дахів та доріг на глобальну температуру тільки посилиться.

Іншим важливим моментом виявилося те, що білий дах, порівняно з темно-зеленим (який поглинає найбільш енергетично насичену частину сонячного випромінювання), скорочує витрати на кондиціонування на 20%, причому навіть при нормальній теплоізоляції даху. Можна також припустити, що асфальт дорожнього покриття буде не так страждати від високих температур і в меншій мірі піддаватися колійності в спекотну пору року.

Автор: -


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту