![]() |
|
![]() |
![]() |
Тема порушень перевізниками законних прав пасажирів, на жаль, залишається актуальною. В «ОВ» було опубліковано дві статті Владислава Кітіка «Пільговий чи вільготний проїзд пасажирів?» (номер від 23.02.2012 р.) і «Пільговики й безпільгові – шикуйсь окремо!» (від 05.04.2012 р.).
Коротко нагадаємо: ветеран праці має право на безкоштовний проїзд в автобусі приміського сполучення, але водії маршруту № 25 Одеса – Іллічівськ відмовляються дотримуватися закону.
На письмове звертання до управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв'язку облдержадміністрації 19 березня 2012 року звідти отримано відповідь, у якій говорилося: з водійським складом автопідприємстваперевізника ТОВ «АвтотрансУкраїна» проведено роз'яснювальну роботу, застережено, щоб надалі таке порушення не повторювалося. Управління ніяк не відреагувало на статтю в газеті. А «відмовна» ситуація на трасі триває. Може, не так роз'яснювали?
Чи не так зрозуміли? Директор ТОВ «АвтотрансУкраїна» Микола Біб розмовляти з журналістом не став – просто кинув трубку. Немає аргументів? Але беручи участь у тендері, перевізник брав зобов'язання дотримуватися приписів, що регулюють питання безкоштовного перевезення пільговиків. Вони враховані й у законах про автомобільний транспорт і соціальний захист ветеранів, зафіксовані у правилах щодо надання послуг пасажирського транспорту.
Зараз Ганна Богданівна думає подати скаргу до Державної інспекції щодо захисту прав споживача, аби ініціювати перевірку. У її заяві зазначено номери сімох маршрутних автобусів, водії яких продемонстрували цілковиту зневагу до посвідчення ветерана № 475991. Своїх прізвищ вони жінці не назвали.
Можливо, водіяпорушника не злякає санкція у вигляді штрафу від 1 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів (до 170 гривень), яку передбачено ст. 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Але чи залишиться безкарним автопідприємство, працівники якого систематично порушують норми перевезення пасажирів? Час би звернутися до Міністерства інфраструктури України, додавши до листа пакет матеріалів.
Щоправда, за словами Ганни Богданівни, їй, – та, здається, і сотням інших зневажених пільговиків, – потрібне не покарання водія, а надання ладу на маршрутах.
А поки що юристи радять ображеним пільговикам виказати громадянську принциповість в обстоюванні своїх прав. І якщо водії тиснуть на такого пасажира, належить одразу ж викликати міліцію та наполягти на складанні акта.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |