![]() |
|
![]() |
![]() |
Фрунзівський професійнотехнічний навчальний заклад існує понад 21 рік. Донедавна це було аграрне училище, та майже три роки тому воно здобуло статус професійного ліцею. До його складу також належить відділення, що в селищі Красні Окни сусіднього району. Відтак у ліцеї сьогодні здобувають середню спеціальну освіту 437 учнів. Зокрема навчаються таких робітничих професій: трактористмашиніст сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва (категорії «А», «В»); слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування; водій автотранспортних засобів (категорія «С»); кравець; кухар; лісник, єгер; електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; бджоляр. Два роки поспіль у ліцеї здійснюють також набір групи допрофесійної підготовки, де навчаються після закінчення 8го класу.
Говорячи про проблеми, директор ліцею Ігор Миколайович Мартинюк передусім переймається станом матеріальної бази для підготовки фахівців. Взяти хоча б техніку для навчання трактористів – усі машини дуже старі, тож для підтримання їх у робочому стані доводиться витрачати немалі кошти, які можна було б спрямувати на розвиток навчального закладу. Ще одна проблема полягає в тому, що після закінчення ліцею діти йдуть на роботу до сільгоспвиробників, які мають сучасну комп’ютеризовану техніку, і доводиться знову вправлятися у водінні, але вже дивокомбайном чи трактором. Звичайно, безперечним плюсом випускників ліцею є знання будови машин, адже за три роки учні не один раз розбирають і складають механізми. Та все ж це робиться на застарілій техніці, якої сьогодні вже мало у сучасних аграріїв.
З усіх спеціальностей, які готує Фрунзівський ліцей, дещо кращі справи з навчанням кравців. Нині у їхньому розпорядженні є 5 нових промислових швейних машин, сучасні оверлок та праска. Все це придбано у 2009 році за рахунок районного бюджету. Хоча профтехосвіта й фінансується з області, районна влада дуже допомогла в покращенні матеріальної бази для навчання кравців. Нове обладнання і те, що було до цього в майстернях, дають змогу готувати справді кваліфікованих робітників за даною професією.
Особливе занепокоєння директора викликає стан гуртожитку, у якому постійно живуть близько п’ятдесяти дітей. Будівля дуже стара, їй вже 90 років, і при цьому приміщення не знало жодного капітального ремонту. Величезні дерев’яні вікна майже не утримують тепло та не відчиняються у теплу пору року. Двері, підлога, стіни, меблі та й загалом уся будівля ззовні потребують ретельної реконструкції. До того ж, гуртожиток опалюється старими дідівськими грубками, хоча мережа природного газу проходить поруч. Буквально декілька років тому в гуртожитку створили непогані побутові умови для того, щоб діти могли прийняти душ чи випрати щось із речей. Тепер планують обладнати зовсім окремий побутовий блок із відповідними умовами для дівчаток. І це поки що все, що можна зробити за власні кошти навчального закладу.
– На жаль, тих грошей, що ми заробляємо своїми силами, недостатньо для розвитку ліцею, – говорить І. Мартинюк. – На них ми можемо лише виконати якісь невеликі поточні ремонти, підтримати корпуси у більшменш нормальному стані, впорядкувати територію чи проліцензувати професії. Потрібні серйозніші фінансові вливання для покращення матеріальної бази, для насичення лабораторій та майстерень новим обладнанням, для створення, зрештою, гідних умов навчання за робітничими професіями. Адже прогрес не стоїть на місці, тому і рівень профтехосвіти мусить відповідати сучасним вимогам.
Ще однією великою проблемою Фрунзівського професійного ліцею є проходження випускниками практики. У районі переважно працюють приватні сільгосппідприємства, керівники яких неохоче йдуть назустріч навчальному закладу. І причина зовсім не у рівні підготовки фахівців. Справа в тому, що за дитиною на практиці необхідно закріпити відповідальну особу, провести належні відрахування до різних фондів, виплатити заробіток тощо. До того ж робота з механізмами потребує граничної обережності, дотримання норм охорони праці, тим паче коли мова йде про неповнолітніх. На такі ризики йде не кожен директор господарства. Тож кожного року проблема з проходженням виробничої практики вирішується дуже непросто. Знаючи про це, свого сприяння пообіцяла районна влада. Можливо, з її допомогою вдасться домогтися позитивних зрушень.
Без сумніву, на ниві профтехосвіти вже давно назріла необхідність реформування. У цьому переконаний колектив ліцею. Звичайно, такі процеси не проходять безболісно. Але це єдиний шлях зберегти дану соціально важливу галузь і дати їй нове, сучасне дихання.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |