ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Транзит іде… й оминає
03.07.2012 / Газета: Одесские известия / № 69(4343) / Тираж: 18937

Головним на засіданні регіонального комітету з економічних реформ було питання про майбутнє морських портів. Їхній сьогоднішній розвиток, на думку практиків, найбільше стримує зростання тарифів на залізничні перевезення.

Плата за доставляння вантажів до причалів в Україні в 1,8 раза вища, ніж у Росії. А наявна там тенденція зниження розцінок на залізниці призводить до того, що транзитні вантажі «ідуть» до східних конкурентів, за рахунок чого підсилюється потенціал портів Новоросійська й Тамані.

В Одеському порту поки що є транзит, що дозволило підприємству, за словами виконувача обов'язків його начальника Михайла Соколова, переробити за 5 місяців 2012 року 11,4 млн тонн вантажів і направити в бюджети 212 млн гривень чистого прибутку. У порту Южний, де перероблено 9 млн тонн і отримано 179 млн гривень прибутку, вже намітився спад виробництва. Начальник порту Олександр Лагоша сказав, що постачання транзиту здійснюються за залишковим принципом, а нові потоки поки що залучити не вдається, – значна їх частина проходить стороною. І не дивно, бо, за підрахунками економістів, високі тарифи, встановлені «Укрзалізницею», призводять до подорожчання кожної тонни вантажу приблизно на 30 доларів порівняно з ціною, чинною в російських портах Чорного моря.

Наявність транзиту, за зауваженням першого заступника голови Одеської облдержадміністрації Наталі Чегодар, що проводила засідання, забезпечує й податкові надходження, і робочі місця. Зрештою, це реальний спосіб залучення інвесторів.

За словами О. Лагоші, із цією метою порт Южний доводить глибину акваторії до 22 метрів, провадить реконструкцію причалів № 8 і № 9 для приймання імпорту. Днопоглиблення для того, щоб приймати більші судна, провадиться в Іллічівському морському порту. Начальник відділу розвитку Іллічівського порту Анатолій Луценко також повідомив про такий крок назустріч інвесторам, як переорієнтація підприємства на перевалювання металовантажів. І все­таки розмова знову повернулася до проблеми залежності портів від залізниці. В Ізмаїльському порту, як відзначив його головний інженер Сергій Нікулін, потяги не забезпечують доставляння до причалів приблизно по 100 тис. тонн вантажів щомісяця. Крім того, змушує бажати ліпшого експлуатаційний стан вагонів. Поставлено питання про необхідність відновлення рухомого складу.

Чимало проблем виникає у портовиків із землевідведенням для розвитку, із установленням прав власності на нерухоме майно. Тернистим є шлях оформлення документів на зернові вантажі.

При цьому якщо великі порти ще виживають, то в Рені, як сказав заступник начальника порту за загальними питаннями Ігор Антимонов, за півроку вдалося переробити лише 415 тис. т. І до нього потрібно протягнути колію довжиною 20 км.

Про питання та пропозиції, що прозвучали на засіданні, буде сповіщений офіційним листом міністр інфраструктури Борис Колесников.

Автор: Влад СЛАВІН


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту