ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Пройдено екватор фінансування
07.08.2012 / Газета: Одесские известия / № 84(4358) / Тираж: 18937

Історичним моментом у розвитку інвестиційного проекту з будівництва на Карантинному молу нового контейнерного терміналу Одеським морським торговельним портом спільно зі стивідорною компанією «ВПК Україна» стало підписання договору про постачання на даний комплекс трьох надпотужних контейнерних перевантажувачів компанії «Лібхерр».

Спочатку журналісти побували на ділянці суходолу, намитого спецсуднами компанії «Мебіус» під майбутній причал і складські території. Уже утворено ділянку на 5 га з намічених за планом 19,3 га, що становить собою тилову частину терміналу.

Як говорить начальник ОМТП Юрій Васьков, загальна вартість проекту становить 4,5 млрд гривень. З точки зору внесків передбачено рівну участь партнерів.

– Зараз пройдено екватор фінансування, тобто будівельні роботи виконано більш ніж наполовину, – говорить він. – Повністю забито палі та шпунти. Будівництво причалу переходить у завершальну стадію, і до кінця року це має бути закінчена гідроспоруда. До 4­го кварталу наступного року має стояти хвилеріз. Найближчим часом порт розпочинає днопоглиблювальні роботи. Через рік робочу глибину терміналу буде доведено до 15 м.

Прикладом найвдалішої співпраці України та Німеччини назвав даний інвестпроект керівник відділу економіки Посольства ФРН в Україні Мікаель Фройтенберг. Високі темпи будівельних робіт він пояснює знайденим взаєморозумінням сторін.

Відзначаючи цей факт, заступник голови облдержадміністрації Петро Хлицов нагадав, що першу палю в основу майбутнього терміналу було забито 10 квітня 2010 року у присутності губернатора Едуарда Матвійчука та нинішнього почесного президента Одеського порту Миколи Павлюка який домігся дозволу на реалізацію проекту.

– Даний етап просування планів до мети – ще одне підтвердження того, що в регіоні склалася сприятлива інвестиційна ситуація, – сказав він. – Так, за перше півріччя поточного року за статистикою в економіку області влилося 2 мільярди гривень інвестицій. Для порівняння: за попередні 16 років їх приплив склав 1 мільярд.

За оцінками фахівців, поява даного терміналу – не тільки великий крок у розвитку порту й галузі, але й значуще явище для всієї національної економіки. За відсутності таких потужностей Україна помітно втратила б свої позиції на ринку контейнерного перевалювання. А практика показує, що вантажопотоки, які пішли до інших портів, назад не повертаються.

Зі свого боку партнери беруть на себе намивання території та забезпечення терміналу технікою. З німецькою передбачливістю вони вже зробили замовлення трьох «лібхеррів». Це кранові перевантажувачі класу «супер­пост­панамакс», що не мають аналогів у портах Чорного моря.

І ось ми присутні в актовій залі порту, де відбувається підписання контракту між компанією «ВПК Україна» в особі її генерального директора Дірка Баттермана та фірмою – світовим лідером з виробництва перевантажувальної техніки «Лібхерр Контейнер Крейнс ЛТД», представленою Петом О’Лірі.

Повне фінансування за даним контрактом у розмірі 35 млн доларів здійснюється без участі державних коштів. Перевантажувачі будуть доставлені у вигляді великих вузлів, складання яких виконають українські бригади безпосередньо в порту. Оплату даної операції бере на себе інвестор.

На жаль, на забезпечення своєї частини робіт порт може відраховувати тільки кошти, отримані підприємством у вигляді портових зборів. Із власних грошей будуть погашені та залучені кредитні кошти, узяті в комерційних банках. Держава не надає фінансової підтримки й на час цього гігантського будівництва не звільняє порт від сплати дивідендів, що становлять майже третину прибутку. При цьому головний конкурент серед чорноморських портів Констанца користується істотним підживленням від Євросоюзу. Тому він може пропонувати найкомфортніші умови й залучати на свої причали найвигідніші вантажопотоки.

Автор: Владислав КІТІК, «Одеські вісті»


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту