![]() |
|
![]() |
![]() |
У минулому раціоналізаторство на підприємствах було масовим рухом.
Тепер, коли значна частина галузевого виробництва стоїть, це новаторство залишилося без практичного застосування. Чи потрібні сьогодні допитливі «технарікулібіни»?
– Інноваційний розвиток сучасної цивілізованої держави можливий лише за активної діяльності винахідників, – вважає керівник групи інформації, раціоналізації та нової техніки ДП «Одеський морський торговельний порт» Леонід Передерій. – Раціоналізаторів не більше 0,5 відсотка від загального населення Землі. Але решта користуються плодами їхньої діяльності.
Технічний інтелект та глибокі знання за фахом, висока працездатність і уява, інтуїція та відповідальність за результат – ось найкращі якості, що вирізняють категорію цих допитливих людей. Такі є і в Одеському порту, стверджує Л. Передерій, – підприємстві, яке успішно працює навіть за умов тривалої світової кризи. І хоча порт не має власної науководослідної бази його розвиток неможливий без всебічної раціоналізації.
Сьогодні основними напрямами досліджень є модернізація наявних вантажопідйомних пристроїв, суден буксирного флоту, їх ремонт з метою подовження експлуатації. Ще – утилізація морально та фізично застарілого обладнання. Не припиняється вдосконалення гідротехнічних споруд, способів вирішення екологічних питань.
– Останнім досягненням наших винахідників можна вважати одержання портовиками патенту № 87690 «Пристрій для розвантаження і очищення піввагонів від залишків навалюваних вантажів». Заслуговують на увагу рацпропозиції щодо модернізованого відбійного пристрою на причалі № 2, пристрій для замірювання товщини шару зібраних нафтопродуктів, – розповідає Л. Передерій.
Крім того, раціоналізатори порту – постійні учасники конкурсів інноваційних проектів, що проходять під егідою облради та Одеського інноваційноінформаційного центру ТОВ «ІНВАЦ». За останні 3 роки було подано 7 проектів, 6 з них відзначено дипломами. Винахідниками Одеського порту за останні роки опубліковано 11 наукових пропозицій, що стосуються функціонування системи «містопорт», проблем сучасного судноремонту, безаварійної роботи флоту, підвищення привабливості області як туристичного регіону. Тепер мозковий штурм спрямовано на порятунок Куяльницкого лиману і розв’язання паралельно існуючої надзвичайно неоднозначної проблеми так званого глибоководного випускання стічних вод.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |