ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
А без води…
27.09.2012 / Газета: Одесские известия / № 105 (4379) / Тираж: 18937

Водопостачання вже давно в Кодимі проблема номер один. Тут завжди були якісь причини, що заважали цілодобовій подачі води. Винятком став період з 2007 року, коли тодішній голова райдержадміністрації Володимир Погорілий взяв під особистий контроль водопостачання у місті і у районі в цілому. Тоді кодимці зітхнули з полегшенням: вода подавалася цілодобово. Стан розрахунків населення складав близько 98%. Проте так тривало недовго.

Як тільки–но у квітні 2011 року функцію надання послуг було передано комунальному підприємству «Кодимакомунсервіс», воду почали подавати з перервами. Кажуть, це викликано незадовільним станом розрахунків. На початок липня нинішнього року сплата за послуги водопостачання та водовідведення склала 94%. Проте у сусідніх містах сплата за воду теж не стовідсоткова, а вода подається цілодобово.

Якщо у 2010 році щомісячно населенню Кодими реалізовувалося 8,2 тисячі кубометрів води, то у 2012 році цей показник скоротився до 6,9. А перехід КП «Кодимакомунсервіс» з квітня 2012 року на єдиний тариф електроенергії призвів до фактичного подорожчання цієї складової в собівартості послуг на 10%.

У літню спеку жителі багатоповерхівок потерпають без води. Не набагато краща ситуація і зараз, восени. Так само заповнюються водою всі місткості, щоб можна було приготувати їжу та скористатися каналізацією. Тривалий час води у водомережі немає, потім вона подається брудна.

Графік подачі населенню води відсутній. Порушується Закон України «Про питну воду та питне водопостачання», який визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування системи питного водопостачання, спрямовані на гарантоване забезпечення населення якісною та безпечною для здоров'я людини питною водою.

Питання водопостачання розглядалось цьогоріч на липневій сесії районної ради у межах виконання програми «Питна вода Кодимського району на 2006 – 2020 роки», де пропонувалися заходи щодо його покращення. Це, зокрема, капітальний ремонт водогону та передача функції водопостачання СПМК «Укрхліббуд». Адже саме ця організація свого часу здійснювала цілодобову подачу води по місту. Та виявляється, що здійснити передачу функції не так–то просто. Тепер потрібно просити, щоб «Укрхліббуд» погодився взяти на себе цей тягар.

Наболілій проблемі була присвячена і остання нарада у міськраді за участю представників «Кодимакомунсервіс» та ТОВ «Стандарт». Як пояснив в.о. директора «Кодимакомунсервіс» Леонід Копилов, глибинні насоси не встигають наповнювати водою басейни. Отже, у помешкання вода надходить доти, допоки є вона у водонапірній вежі. Як тільки насоси перестають працювати (їм необхідна перерва в роботі), вода до споживачів не надходить, бо в басейнах немає резерву.

У розмові з власкором «Одеських вістей» міський голова Володимир Склярук зазначив, що має надію на допомогу районного керівництва щодо кардинальних змін у ситуації з водопостачанням.

Правилами надання послуг з постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України, передбачено, що централізоване постачання холодної та гарячої води – це послуга, спрямована на задоволення потреб споживача. Як ви помітили, про гарячу воду у Кодимі не йдеться. Бо вже давно багато жителів міста самі подбали про те, щоб в їхніх помешканнях була гаряча вода, облаштувавши кухні та ванні кімнати водонагрівачами. Але без холодної води немає й гарячої. І якщо раніше хоча б приватному сектору можна було сподіватися на криниці, то сьогодні район переживає справжню катастрофу з питною водою. Вода зникає з криниць. За такої ситуації проблема водопостачання стає глобальною, що може призвести до масштабної катастрофи.

Нагадаю, що загальнодержавною Про–грамою «Питна вода України» передбачено фінансування в обсязі 9471,7 млн гривень, з яких із державного бюджету – 3004,3, в тому числі у 2011–2012 роках – 438,9 мільйона гривень. За останніми даними за час дії програми «Питна вода України» в регіонах були збудовані та реконструйовані 403 водозабірні споруди, 115 водопровідних очисних споруд, 125 насосних станцій, 119 водонапірних веж, 731 км водопровідних мереж, впроваджено близько 700 установок доочищення питної води. Це дозволило поліпшити водопостачання окремих населених пунктів, але системно проблема розв’язана не була.

Що ж сьогодні планує робити «Кодима–комунсервіс» для кардинальних змін у водопостачанні міста? Найперше, продовжити роботу щодо встановлення приладів обліку води, роботу зі споживачами щодо заміни старих підвідних трубопроводів, щодо сплати за спожиту воду та водовідведення, щодо укладання договорів. Все це певною мірою сприятиме позитивним змінам. Та чи кардинальним? І коли буде подаватись вода у оселі кодимців 24 години на добу, 7 днів на тиждень, поки що не зрозуміло. Тож це питання залишається на контролі «Одеських вістей».

Автор: Любов КУЗЬМЕНКО, власкор «Одеських вістей», м. Кодима


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту