ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Оперний піднімає завісу...
29.09.2012 / Газета: Чорноморські новини / № 77(21341) / Тираж: 8525

В Одеському національному театрі опери та балету відбудеться фестиваль, приурочений 125-й річниці його відкриття у будівлі, спроектованій віденськими архітекторами Фердинандом Фельнером і Германом Гельмером.

Як відомо, перший оперний театр в Одесі розпочав діяти у 1809 році, але у 1873-у будівля згоріла. На тому ж місці у 1887-у постав театр, який і сьогодні вважається одним з найгарніших у світі. Задум віденських колег втілили, дещо доповнивши, одеські зодчі Юрій Дмитренко, Фелікс Гонсіоровський та Олександр Бернардацці.

Фестиваль розпочнеться у неділю, 30 вересня, о 18.30 святковим концертом «Присвята театру» за участю солістів хору, оперної, балетної труп та оркестру.

2 жовтня о 15.00 — відкриття музейної експозиції «Історія театру». Опісля Клуб друзів театру проведе своє перше засідання, на яке зберуться старі театрали, музиканти, культурологи, а о 18.30 розпочнеться концерт майстрів оперної сцени «Час нам в оперу скоріш».

3 жовтня, у середу, о 18.30 концертною програмою відкриється мала сцена «Бельетаж». Як розповіла помічник директора театру Лала Алескерова, сцена буде розташована у фойє бельетажу, оркестр планується розмістити на балконі, що виходить у Пале-Рояль. За задумом, на малій сцені даватимуть камерні концерти, виступатимуть тут молоді солісти та стажери театру. У програмі першого концерту — музика композиторів епохи бароко Каччіні, Баха, Моцарта, Монтеверді, Генделя.

— У багатьох театрах світу існують так звані малі сцени, а якщо їх нема, камерні концерти відбуваються просто у фойє, — поділився головний диригент театру Олександр Самоїле. — На таких сценах ставлять навіть барокові опери — на двох-трьох виконавців. Ми повинні використовувати те, що у нас є.

Концерти на малій сцені одночасно зможуть подивитися близько 60 осіб, і головний диригент театру висловив сподівання, що в майбутньому вони стануть родзинкою театру.

Наступних вихідних, 5 та 6 жовтня, о 18.30 — прем’єра опери Джузеппе Верді «Аїда», яку одесити вперше побачили під час літнього фестивалю під відкритим небом.

Бажаючі виграти запрошення на ювілейні заходи можуть взяти участь у вікторині, яка проводиться на сторінці театру у Фейсбуці.

У новий театральний сезон Одеський оперний вступає, маючи досить пристойні економічні показники, зазначила директор театру Надія Бабіч. Театр тепер заробляє гроші не лише на продажу квитків, а й на інших послугах — фотосесіях, екскурсіях. За останні півроку за ці послуги отримав майже півмільйона гривень. За оренду приміщення «Російському балету» на рахунок театру надійшов майже мільйон гривень, фестиваль «Велика різниця» приніс 980 тисяч гривень. Ми не прихильники цього проекту, зізналася Надія Бабіч, але він приносить театру гроші та рекламу, а це — нові можливості для розвитку. Частина зароблених коштів розміщена на депозитному рахунку театру, що приносить йому додатковий прибуток, за ці гроші проводяться ремонтні роботи, виготовляються декорації для постановок.

Театр поки що не може похвалитися стовідсотковою заповнюваністю під час своїх вистав. Але для цього існує вагома причина — 11 років реставрації. Люди приходять до театру, але досі існувала практика безкоштовних запрошень для певних категорій глядачів. Від цієї практики керівництво вирішило відмовитися — ціна на квитки досить низька, і люди повинні навчитися платити за мистецтво, хоча це викликає певне невдоволення. У театрі — півтори тисячі місць і їх важко заповнити, особливо взимку та восени, у будні та у погану погоду.

Втім, нові постановки, заплановані у цьому сезоні, сподівається керівництво закладу, викличуть зацікавлення публіки і театр заповнять поціновувачі мистецтва.

Скажімо, 17 листопада відбудеться прем’єра опери Людвіга Мінкуса «Дон Кіхот». А містичну дату 12.12.12 у театрі відзначать творами одного з наймістичніших композиторів — пройдуть «Вагнерівські вечори». За словами Василя Навроцького, художнього керівника театру, музика Ріхарда Вагнера не звучала на одеській сцені дуже давно, і якщо цей експеримент вдасться, колектив візьметься за постановку опери Вагнера.

У лютому — березні наступного року одеські глядачі мають надію побачити оперу Юрія Мейтуса «Украдене щастя» за п’єсою Івана Франка.

З величезним нетерпінням глядачі очікують на прем’єру «Пікової дами» Петра Чайковського у постановці головного режисера театру імені К. Станіславського Олександра Тітеля.

У травні відбудеться фестиваль, присвячений 90-річчю одеської оперної трупи, під час якого глядачі вперше побачать опери Ігоря Стравинського «Весна священна» і «Жар-птиця» в авторській постановці Георгія Ковтуна.

Наприкінці сезону — прем’єра сценічної кантати Карла Оффа «Carmina burana».

Автор: Ольга ФІЛІППОВА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту