ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Куди їде бензовоз
13.11.2012 / Газета: Одесские известия / № 125(4399) / Тираж: 18937

Загальні тенденції

Сухопутне перевезення пального, на відміну від трубопровідного, не втрачає актуальності як в Україні, так і в країнах ближнього і далекого зарубіжжя. Спостерігається стабільне збільшення попиту на транспортування всіх видів нафтопродуктів. «У наступному році для світового ринку далі будуть характерні високий обсяг постачання і зростання добувних потужностей», – підкреслюється в доповіді організації країн – експортерів нафти ОПЕК. Споживання світлих нафтопродуктів в Україні (у роздрібному та промисловому секторі) минулоріч склало 9,98 млн т (зросло на 0,8% порівняно з 2010 р.), свідчать дані Держстату. У нинішньому році тенденція триває.

Бензин транспортується будь–яким видом транспорту. При транспортуванні обов'язковим є його захист від атмосферних опадів і потрапляння сторонніх речовин. Особливу увагу потрібно звернути на засоби, що забезпечують вибухо– та пожежобезпечність. Що стосується способу транспортування бензину, то тут вибір залежить від об’єктивної необхідності (кілометражу, кількості палива тощо). Транспортування нафтопродуктів здійснюється як залізничними, так і автомобільними експедиторами. Проте перевезення пального в автоцистернах вигідне лише за умови, що воно має локальний характер.

Згідно з прогнозами аналітиків нафторинку, протягом декількох років обсяги транспортування бензинів значно зростуть. А якщо врахувати пожвавлення в роботі деяких українських нафтопереробних комбінатів, очікується черговий стрибок попиту на доставку нафти і вивезення готового пального. У такій ситуації нафтотрейдери опиняються перед вибором партнерів, які можуть забезпечити якісне транспортування та експедирування даних продуктів.

Особливості логістики

При перевезенні і зберіганні бензинів відбуваються зміни їхніх фізико–хімічних властивостей, що призводить в кінцевому підсумку до погіршення їхніх експлуатаційних властивостей. Окремо слід зазначити важливість дотримання температурного режиму. Саме тому швидкість та умови доставки для цього товару критично важливі. Традиційним завданням логіста в будь–якій галузі господарства, чи то у транспортуванні нафтопродуктів, чи в іншій, є визначення часу, вантажопідйомності, обсягу і кількості необхідних автомобілів. Основна мета логіста – оптимально використовувати машини на маршрутах. Від цього залежить оптимізація витрат, відповідно, збільшення прибутку. Найчастіше сучасні диспетчери фірм, що займаються перевезенням нафтопродуктів, ділять маршрути інтуїтивно. Однак у сучасному світі вже існують програмно–апаратні комплекси, здатні повністю або частково виключити з процесу людський фактор. Це дозволяє не просто оптимізувати процеси, але і раз і назавжди вирішити проблему простоїв техніки на підприємстві.

В умовах конкуренції, якщо нафтопродукти в зазначений термін і належної якості споживачеві не привезе одна компанія, її миттєво замінять на іншу. Втрачати клієнтів для гравців ринку занадто дорого. Саме тому технології, які організовують роботу так, щоб не було затримок і простоїв, сьогодні надзвичайно важливі. Тут відкривається широке поле дій для сучасних навігаційних систем.

Як знизити витрати

Економити кошти на транспортуванні нафтопродуктів можна. Це вже успішно роблять багато компаній. Перший етап – автоматизований прийом замовлень. Багато підприємців оформлюють усе на папері, тому часто виникають розбіжності з клієнтом при постачанні нафтопродуктів (кількість, тип, марка тощо). Уникнути зайвих витрат можна, один раз вклавши кошти в автоматизацію бізнесу. Другий важливий момент – продумане складання маршрутів. Знову повертаємося до теми автоматизації та електронного обліку. Зокрема, кілометражу і часу проходження транспорту по маршрутах. Системи моніторингу стають тут незамінними. «GPS/ГЛОНАСС–моніторинг транспорту застосовується бізнесом досить давно, – розповідає генеральний директор представництва «РНТ» в Україні Михайло Шутко. – Як це працює: бортовий пристрій на транспорті запитує визначення свого місце розташування із супутника. Потім в онлайн–режимі передає все на пульт диспетчера: точні координати ТЗ; дані про стан вузлів і агрегатів, рівень пального; скільки машина перебувала в русі, тривалість простоїв, а також іншу необхідну інформацію». Слід пам'ятати, що транспорт, в якому здійснюється перевезення, істотно впливає на якість нафтопродуктів. «Моніторинг транспорту з допомогою автотрекерів дозволяє гарантувати точну та акуратну доставку пального в найкоротші терміни. У результаті виходить не лише економія на транспортуванні нафтопродуктів до споживача, а й на оптимізації процесів обліку і контролю», – резюмує експерт.

Автор: Ігор МЕЛЬНИКОВ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту