![]() |
|
![]() |
![]() |
Інститут політичної інформації (ІПІ) провів експертне опитування, мета якого — аналіз передвиборної агітації 2012 року в Одесі. Опитування проводилося з 1 по 14 листопада серед науковців цього інституту, політологів, політичних психологів, журналістів та експертів Комітету виборців України.
За словами наукового співробітника ІПІ Євгена Попова, політики на парламентських виборах були не такими креативними, як на місцевих. У будь-якому разі, креативність не дуже допомогла кандидатам, адже зіграла свою роль масовість і доступність ефірів. Так, переможцем у номінації «Найоригінальніший слоган» став Олександр Вєтров, який запропонував виборцям «Вєтров Змін». Найбільше запам’ятовувалися слогани «регіоналів» Сергія Ківалова — «Одеса знає — Ківалов за Одесу!» та Геннадія Труханова — «Справи сильніші!». Найбанальнішим визнали слоган Русудан Архіпової — «Прийшов час народу!». Найефективнішими рекламними відеороликами визнані матеріали Сергія Ківалова, Олександра Сомова та Ігоря Маркова.
Найпопулярнішими технологіями назвали вивішування банера на підтримку кандидата на балконах житлових будинків та соціальний/трудовий договір кандидата з виборцями. Найчорнішими — зламування інтернет-листування і поширення фальшивих запрошень на виборчі дільниці. Курйозом кампанії (хоча за законом, це пряме порушення, за яке передбачене покарання) експерти визнали рішення виборчих комісій голосувати за надання бюлетеня без паспорта, оскільки члени комісії знають усіх жителів села в обличчя, та голосування за те, що протоколи про результати виборів потрібно підписати заздалегідь, оскільки це заощадить час працівників комісії.
Експерти Інституту політичної інформації наголосили, що політики дедалі більше уваги приділяють інтернет-середовищу, хоч і не навчилися використовувати колосальний потенціал соціальних мереж cповна. Перед виборами практично у всіх партій відсутня активність у групах, не оновлюються новини, кількість учасників стрімко зменшується. Методи «розкручування» необхідних посилів залишилися на рівні кампанії 2010 року. Абсолютно не використовуються нововведення та нові напрямки, які з’явилися за останні два роки в культурі соціальних мереж. Очікуваний багатьма експертами інформаційний бум у регіональному сегменті Інтернету так і не відбувся.
У Партії регіонів у соціальних мережах функціонує дві групи, одна з яких належить до молодіжного крила руху. На даний момент у групу додано 216 відеороликів і створено 8 фотоальбомів, у яких розміщено 209 фотографій. Однак комунікативна складова в групі, як і раніше, відсутня. Відвідувачі групи не залишають коментарі і не беруть участі в обговореннях. У ВО «Батьківщина» в Одеській області досі не з’явилася власна група в соціальній мережі. Продовжує функціонувати стара група молодіжної організації партії. Її контент давно не оновлювався, інформація застаріла. На жаль, група закрита для всіх користувачів, і для того, аби отримати можливість ознайомитися з її контентом, необхідно подавати заявку на участь. У групі партії «УДАР» Віталія Кличка з боку адміністрації висока активність, додано 56 відеозаписів, регулярно проводиться додавання новин, є 41 фотоальбом із 709 фотографіями. Серед недоліків — низька активність з боку користувачів, практично відсутні коментарі до новин і тем в обговореннях. У групі Комуністичної партії додавання новин відбувається нерегулярно, а кількість учасників, хоч і зростає, залишається невеликою. Регіональну сторінку партії «Україна — вперед!» виявити не вдалося.
На думку фахівців Інституту політичної інформації, в новому парламенті не варто очікувати появи депутатської групи, яка б активно відстоювала інтереси одеситів. За словами професора кафедри політології Інституту соціальних наук ОНУ ім. І. І. Мечникова Василя Попкова, Одеса не може похвалитися таким жорстким лобі у парламенті, як Донецьк чи Західна Україна в минулому скликанні. Експерти підкреслили, що серед наших мажоритарників, на жаль, є люди, які не мають до Одеської області жодного стосунку, тож гідного представництва годі й чекати.
Експерти переконані, що в новому парламенті розгортатимуться неабиякі пристрасті, адже такі радикальні політичні сили, як КПУ і «Свобода», здобули чимало мандатів. До того ж, партії-гіганти боротимуться за мажоритарників. Хоча більшість з них у процесі виборів не приховувала своєї прихильності до певних політичних сил, пройшли і незалежні кандидати. За їх голоси, на думку політолога, буде вестися серйозна боротьба. «Провладна партія почуватиметься не так комфортно, як у минулому скликанні», — підкреслив Василь Попков.
Торкнулися на прес-конференції і питання участі церкви в політиці. Євген Попов підкреслив, що у вітчизняній рекламі як фон нерідко можна побачити православний храм. «Цей архетип у нашому суспільстві добре працює», — наголосив він. Що ж стосується духовенства в політиці, то на прикладах одеських міської та обласної рад видно, що для нас це вже норма. Василь Попков зауважив, що це дискусійне питання, однак за кордоном така практика розповсюджена. Наприклад, у Польщі католицька церква неодноразово впливала на формування політичних напрямків, бере участь у політиці й іслам. Це нормальне явище, щоправда, слід звернути увагу на те, яким саме чином відбувається цей вплив. Навряд чи за кордоном представник духовенства, як це бувало у нас, голосує одразу за трьох депутатів або ж у храмах розповсюджується агітаційна продукція.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |