ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Захистити від згубної залежності
27.11.2012 / Газета: Одесские известия / № 131(4405) / Тираж: 18937

Наша держава, яка дуже відстала від європейських країн у боротьбі з тютюнопалінням, схоже, всіма силами намагається це відставання ліквідувати. Тому й було ухвалено Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів». Він набув чинності 16 вересня цього року. А до чого це призведе, намагалися розібратися учасники прес–конференції в ІА «Контекст–Причорномор'я»: голова правління Всеукраїнського центру прес–клубів «Україна – форум» Максим Рильський, начальник інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області Дмитро Пеструєв, його заступник Станіслав Вахрушев, виконавчий директор Одеського регіонального відділення Української спілки промисловців і підприємців В'ячеслав Горбань.

Треба сказати, що тема прес–конференції викликала небувалий ажіотаж. І розмова вийшла дуже емоційною: курці наполягали на тезі, що новий Закон утискає їхні права.

– А в чому, властиво, порушуються ваші права? – резонно запитав Дмитро Пеструєв. – Заборони на продаж сигарет немає. Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», покупець має право на одержання інформації про товар, що його цікавить. Цю функцію цілком може виконати плакат розміром 40 на 30 сантиметрів із зазначенням наявних у продажі тютюнових виробів і цін на них. У новому Законі йдеться тільки про суворіші вимоги до того, як позиціонується тютюновий товар на ринку. Окремі його марки не можна виділяти на прилавках шляхом встановлення декоративних підставок, використання яскравого підсвічування. Не можна вручати людям рекламні матеріали про ті чи інші марки сигарет. Зі спробами «навантажити ними» практично кожна людина зустрічалася при вході до великих супермаркетів. Протизаконною рекламою тепер вважатиметься пропозиція або надання покупцеві бонусів, премій за участь в акції, грі, де основною умовою є придбання або споживання певної марки сигарет.

Відтепер не можна рекламувати сигарети на транспорті. Виробники тютюнових виробів не зможуть виступати спонсорами проведення різних масових заходів. Інформація про сигарети не мусить розміщатися ближче 300 метрів від дошкільних закладів та шкіл. Закон передбачає штраф від 30 до 50 тисяч гривень за кожен факт незаконної реклами на окремому носії.

– Ринок тютюну – це серйозний ринок, – вів далі Дмитро Пеструєв. – І тому робота на ньому цілком зорієнтована на залучення нових споживачів сигарет. А із цим саме зараз дуже активно ведуть боротьбу в усьому світі. Бо сигарети вкорочують життя великій кількості людей працездатного віку.

Справді, вчені у Великій Британії встановили, що жінки, які не відмовилися від шкідливої звички, втратять щонайменше 10 років життя. А китайські дослідники з'ясували, що паління також може підвищувати ризик катаракти (основної причини погіршення зору та сліпоти). Ученими також з’ясовано, що паління є однією із причин безплідності.

Високий суд Австралії підтримав ухвалу уряду – заборонити оформляти сигаретні пачки торговельними марками та логотипами компаній. Всі пачки від грудня цього року стануть практично однаковими.

Нові вимоги відповідають рекомендаціям Всесвітньої організації охорони здоров'я. І приклад Австралії в найближчому майбутньому можуть наслідувати Велика Британія, Норвегія, Нова Зеландія, Канада й Індія.

Понад 69% громадян США є прихильниками заборони паління на пляжах, а близько 89% виступають проти паління біля басейнів. У Франції паління в закритих громадських місцях заборонено з 2008 року. Першою «некурящою» вулицею в Москві може стати Старий Арбат.

– Ухвалення даного Закону, на мій погляд, принесе свої результати через декілька років, коли ми побачимо зменшення кількості курців, – підкреслив Дмитро Пеструєв. – Він допоможе трохи скоротити зону притягання, у яку попадають охочі до всіляких експериментів підлітки. І поки не пізно, треба захистити їх від цієї згубної залежності.

Автор: Світлана КОМІСАРЕНКО, «Одеські вісті»


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту