![]() |
|
![]() |
![]() |
Відповідно до положень Бюджетного кодексу України 26 грудня 2012 року обласною радою затверджено обласний бюджет Одеської області на 2013 рік.
Під час його формування обласною державною адміністрацією за участю постійної комісії обласної ради з питань бюджету, фінансово–економічної політики та банківської діяльності, яку я очолюю, була проведена значна робота по формуванню проекту обласного бюджету Одеської області на 2013 рік. Це дало можливість сформувати та прийняти обласний бюджет Одеської області на 2013 рік за доходами і видатками у обсязі 4,7 мільярда гривень, у тому числі власні та закріплені джерела надходжень заплановані у сумі 1,0 мільярда гривень, що на 4,2 відсотка більше, ніж у минулому році.
На фінальну пряму виходить підготовка до повного впровадження програмно–цільового методу фінансування бюджетних видатків. Цей процес на рівні обласних бюджетів розпочався ще в минулому 2012 році, в тестовому режимі буде проходити в поточному 2013 році та з наступного 2014 року буде повністю впроваджений.
Незважаючи на те, що область навіть у порівнянні з поточним роком не отримала достатніх коштів на капітальні вкладення, в області продовжуватиметься реалізація започаткованого у 2012 році головою обласної державної адміністрації Е.Л. Матвійчуком та підтриманого депутатським корпусом обласної ради проекту «Народний бюджет». Хоча в 2013 році в його реалізації вже буде відмінність. Основний тягар з його реалізації ляже на плечі міст та районів, а обласні кошти будуть направлятися тільки на великі інфраструктурні проекти, зокрема будівництво нових дитячих садків. Це пов’язано насамперед з тим, що починаючи з 1 січня 2011 року (вступу в силу нової редакції Бюджетного кодексу України), значна частина фінансових ресурсів з обласного та районних бюджетів була передана до міських, сільських та селищних бюджетів, зокрема це плата за землю та єдиний податок, які повністю зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування.
В поточному році при реалізації даного проекту нами отриманий багатий досвід з супроводження прийнятих бюджетних асигнувань у зв’язку з чим можливо констатувати, що даний проект вдався.
Досвід, який нагромаджено під час моніторингу освоєння коштів під час реалізації даного проекту, дозволяє зробити висновок, що повністю підтверджується практика, визначена головою облдержадміністрації в рамках пріоритизації завдань бюджету на поточний рік в частині укрупнення пріоритетів.
Яскравим прикладом такого переходу є затверджена програма розвитку соціальної інфраструктури нашої прекрасної Південної Пальміри – міста Одеси.
В рамках реалізації цієї програми область приймає на себе відповідальність за підтримку обласного центру в розвитку дошкільної освіти, культури, соціального захисту та житлово–комунального господарства.
В рамках бюджетних асигнувань 2013 року на виконання цієї програми область, вперше повернувшись обличчям до міста, виділила значні як для обласного бюджету Одеської області кошти – 107,5 мільйона гривень. Крім того, на вищезгадані цілі планується у повному обсязі направити субвенцію з державного бюджету на будівництво та ремонт доріг комунальної власності – 41,7 мільйона гривень, що загалом складе 149,2 мільйона гривень.
Так, в рамках даного проекту область повністю взяла на себе відповідальність по збереженню та введенню в експлуатацію протягом цього та наступного років «Одеського морського музею». Зокрема, в обласному бюджеті розвитку на його реконструкцію в 2013 році вже виділено 10,0 мільйона гривень. Крім того, створено наглядову раду музею, яку мені довірили очолити, а для функціонування музею, на останній сесії обласної ради було прийнято рішення про створення комунальної установи «Одеський музей морського флоту».
В цілому проведена робота дозволила сконцентрувати значні кошти на розвиток базових галузей, які фінансуються з обласного бюджету. На ці цілі в обласному бюджеті передбачені видатки у обсязі 254,5 мільйона гривень на фінансування обласних і регіональних програм, а саме на фінансування видатків на програми в галузях:
– «Освіта» – 75,6 мільйона гривень;
– «Охорона здоров’я» – 24,6 міль–йона гривень;
– «Соціальний захист та соціальне забезпечення», у тому числі заходи в галузі молоді, жінок та дітей – 24,9 мільйона гривень;
– «Культура та мистецтво» – 23,8 мільйона гривень.
Дещо зупинимось на положеннях та показниках Закону України «Про Державний бюджет України на 2013 рік».
В основу формування бюджету закладені наступні прогнозні макропоказники розвитку держави: по оптимістичному сценарію – зростання ВВП складе 3,4 відсотка, а рівень інфляції не перевищить 4,8 відсотка; по песимістичному сценарію – зростання ВВП не більше 2,5 відсотка, рівень інфляції – 6,1 відсотка.
Доходи та видатки Державного бюджету України на 2013 рік затверджені у обсязі 362,9 мільярда гривень та 412,1 мільярда гривень, що відповідно на 2,9 відсотка та 0,4 відсотка менше ніж заплановані доходи та видатки на 2012 рік. Доходи загального фонду державного бюджету визначені у обсязі 315,2 мільярда гривень, видатки – 363,7 мільярда гривень.
Граничний обсяг дефіциту складає 50,5 мільярда гривень чи 3,2 відсотка від прогнозного обсягу ВВП, що на 30,0 відсотка більше ніж аналогічні показники бюджету 2012 року.
Граничний обсяг державного боргу на кінець року становитиме 483,0 мільярда гривень і порівняно з 2012 роком зросте на 14,0 відсотка.
Державні гарантії можуть надаватися в обсязі до 50,0 мійльярда гривень.
Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць встановлюється у розмірі з 1 січня – 1108 гривень, з 1 грудня – 1176 гривень.
Мінімальна заробітна плата встановлюється у місячному розмірі: з 1 січня – 1147 гривень, з 1 грудня – 1218 гривень, та у порівнянні з 2012 роком до кінця року вона зросте на 84 гривні та протягом року буде дорівнювати прожитковому мінімуму для працездатних осіб.
В державному бюджеті ціна на російський газ закладена у розмірі 421 долар за тисячу кубометрів, що порівняно з 2012 роком більше на 5 доларів.
У 2013 році державі необхідно сплатити за зовнішніми державними боргами біля 9 мільярдів доларів.
Всі ці фактори свідчать про те, що як заявив Президент України Віктор Янукович, «Державний бюджет України на 2013 рік стане бюджетом виживання та потребуватиме жорсткої економії коштів».
Тому постає питання щодо необхідності поглиблення співпраці з міжнародними фінансовими установами – Міжнародним валютним фондом та Всесвітнім банком, а також необхідно у відповідності до прийнятого два роки назад закону «запустити» інструменти державно–приватного партнерства.
Крім того, як ніколи гостро постає питання раціонального використання бюджетних власних коштів, особливо тих, які надаються регіонам для їх соціально–економічного розвитку.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |