![]() |
|
![]() |
![]() |
Для підтримки сприятливого інвестиційного клімату та створення умов для активізації інвестиційної діяльності в регіоні обласна рада затвердила Програму залучення іноземних інвестицій і розвитку зовнішньоекономічної діяльності Одеської області на 2013 – 2015 роки. На її фінансування передбачається спрямувати 9 мільйонів 265 тисяч гривень (з обласного бюджету – 6 мільйонів 165 тисяч гривень).
– За станом на 1 жовтня 2012 року сума прямих іноземних інвестицій (ПІІ) в економіку області досягла 1 мільярда 543, 4 мільйона доларів США, – говорить голова постійної комісії з питань економіки, промисловості, розвитку підприємництва і регуляторної політики обласної ради, академік Академії економічних наук України, заслужений економіст України О.С. КРАВЕЦЬ. – Темп зростання за цим показником за 2012 рік склав 26,5 відсотка, що дозволило області посісти четверте місце серед усіх регіонів України. Для порівняння слід нагадати, що на 1 жовтня 2011 року Одещина посідала лише 17–те місце за обсягами прямих іноземних інвестицій. Це свідчить про відчутні позитивні зрушення, які відбулися в цій сфері.
– Олександре Семеновичу, завжди цікаво довідатися, з яких країн приходять в область основні обсяги інвестиційних коштів?
– До основних країн–інвесторів, на чию частку припадає три чверті коштів, що надходять, належить Кіпр – 625, 5 мільйона доларів, Велика Британія – 201,8, Нідерланди – 165,7, США – 66,2, Швейцарія – 54,2, Німеччина – 51, 3 мільйона доларів США.
– А якщо говорити про експорт, що і куди постачає наш регіон?
– Найбільші обсяги експортних поставок ідуть до Туреччини, Російської Федерації, Індії, Польщі, Республіки Молдова, Паки–стану.
Товарну основу експорту складають добрива, продукти неорганічної хімії, тваринні і рослинні жири та олія, електротехнічне устаткування, чорні метали і вироби з них, відходи харчової промисловості, алкогольні й безалкогольні напої, оцет, овочеві консерви.
Для забезпечення стабільного зростання обсягів іноземних інвестицій треба підтримувати цей напрям діяльності, зокрема й шляхом ухвалення регіональних програм. Саме це і зробили депутати обласної ради. Адже не забувайте: боротьбу за інвестора стрімко активізували всі наші країни–сусіди. Боротьбу цю вони провадять часом навіть агресивно. І поступатися на цьому ринку ми не маємо права.
– У чому, на Ваш погляд, полягають переваги нашої області перед іншими у плані зацікавленості з боку інвесторів?
– Правове поле в країні єдине. Тому конкурувати можна тільки за рахунок вмілого використання вигідного географічного розташування, природних ресурсів і за рахунок якості надання адміністративних послуг. Тут на перше місце виходить, якщо хочете, той самий людський чинник, стандарти роботи чиновників.
Крім того, до наших переваг слід віднести бізнес–клімат, імідж регіону і наявність достатньої кількості якісної інформації, що допомагає інвесторові ухвалювати рішення щодо спрямування грошей на реалізацію цікавих і перспективних проектів саме в Одеській області. Усе перераховане – це інвестиційна ексклюзивність регіону, яку так цінують інвестори.
– Олександре Семеновичу, які основні заходи заплановані у Програмі залучення іноземних інвестицій і розвитку зовнішньоекономічної діяльності Одеської області на 2013–2015 роки?
– Йдеться, зокрема, про підтвердження, на основі поданих звітів, рейтингу регіону шанованими міжнародними рейтинговими агенціями. Про створення інвестиційного порталу області, де потенційні інвестори зможуть ознайомитися із пропонованими до реалізації проектами з різних сфер діяльності. Про випуск посібників для органів влади з питань співпраці з іноземними інвесторами і фінансовими організаціями. Нам потрібно навчитися говорити з ними мовою конкретних бізнес–планів, оцінки ризиків і наявних вигід.
У наших вчених, виробничників, бізнесменів накопичено чимало дуже цікавих розробок. І важливо тільки їх правильно представити.
Треба також активізувати організацію виставок за участю закордонних партнерів. Останнім часом дуже популярними стали «роуд–шоу», під час яких відбувається презентація регіону в інших країнах. Чому і нам не подумати про яскраву, самобутню презентацію області?
Програма передбачає також проведення конкурсу серед потенційних інвесторів реалізації пріоритетних проектів. Підготовку теле–, радіо– і газетних публікацій про найкращі підприємства регіону.
Загалом, потрібно активніше підтримувати найкращих, більше відкриватися світові й шукати там надійних ділових партнерів. Можливості для цього сьогодні є.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |