![]() |
|
![]() |
![]() |
Першою за важливістю умовою, що сприяє лікуванню хворих, головлікар Роздільнянської центральної районної лікарні Ігор Бичков ставить достатність фінансування охорони здоров'я.
Не вистачає пальців на руках, щоб перелічити усе необхідне для функціонування сучасної лікарні. Це і бажання забезпечити житлом персонал, що могло б утримати молодих фахівців. Поки що 43 із 112 необхідних посад лікаря – вакантні. Зробити реконструкцію котельні, відкрити баклабораторію, купити операційний стіл, замінити вікна на металопластикові, відремонтувати ФАПи, купити 10 нових автомобілів швидкої допомоги.
Відсутність коштів на здійснення цих намірів І. Бичков пояснює тим, що фінуправління Роздільнянської райдержадміністрації знімає гроші зі статті «охорона здоров'я».
– Справа в тому, – говорить він, – що Міністерство фінансів України, виділяючи кошти на медицину у 2012 році, при визначенні суми виходило з того, що на одного жителя на рік дається 595 гривень. Перемноживши ці гроші на кількість громадян у районі, виходить, що за методикою такого формульного розрахунку на охорону здоров'я потрібно було виділити 29 мільйонів гривень. Але фактично нам дали на 5 мільйонів менше.
Начальник фінансового управління Роз–дільнянської РДА Микола Платіка знає про ці нарікання. Після його пояснень емоційні висловлювання головлікаря виглядають, як і раніше, істотними, але не такими категоричними.
Так, Мінфін виділяє кошти, але в цілому на район, говорить фінансист. У компетенції місцевої влади розподіляти трансферти, передбачені Бюджетним кодексом, на ту або іншу статтю районних витрат. Зокрема, затвердження спрямованої суми відбувається колегіально на сесії депутатів райради. Тому сама теза про «зняття грошей» з охорони здоров'я вже не вірна.
– Насамперед закладаються кошти на забезпечення людей зарплатою і здійснення розрахунків за енергоносії. 5 мільйонів вливаються в ресурсні кошти району, що спрямовуються на здійснення різних програм, – теж затверджених на сесії, – говорить М. Платіка. – Кошти на охорону здоров'я, визначені за формулою, тільки розрахункова величина. Але вона ще не є обов'язковою до ухвалення. Так само як і 595 гривень – не константа: ця величина різна в різних районах і, повторюся, може змінюватися залежно від рішення сесії.
Власне і в Бюджетному кодексі немає прямої вказівки на те, що органи місцевого самоврядування не мають права занижувати «планку» фінансування лікувальних установ.
Безперечно, медичне питання – болюче! І більш відкрите фахівцеві. Так, наприклад, у поняття «медикаменти», виявляється, входять не лише мікстури і пігулки, але й рентгенплівка, реактиви, інструментарій, дезінфікуючі засоби, анестезія, шовний і перев’язувальний матеріал, чого задарма ніхто не дасть. Після закупівлі всього необхідного із цього списку за лікарнею залишилася заборгованість у 190 тис. гривень, які І. Бичков буде погашати із коштів, виділених уже в 2013 році.
Держава забезпечує медустанови лише на 30 відсотків від установлених стандартів лікування. І це вже проблема не Роздільної, а цілої країни, де всі норми сприймаються з уточненням на кризу.
Однак як варіант виходу зі становища розроблені постанова КМУ 2008 року, доручення Мінфіну 2012 року, нарешті, розпорядження облдержадміністрації 2012 року про ощадливе й раціональне використання бюджетних коштів. Ці документи стали основою для перевірки діяльності лікарні. Щоб проаналізувати використання бюджетних коштів у цій установі, була створена комісія з 11 чоловік на чолі з М. Платікою. До її складу увійшли депутати, представники райради, управлінь райдержадміністрації.
Як написано в довідці комісії, що завершила роботу 4 грудня 2012 року, контракт, укладений із РДА при вступі на посаду, головлікар на погодження не надав. Від нього також не надійшов звіт про вжиті заходи щодо усунення недоліків, зазначених в акті літньої перевірки, на що йому відводилося три місяці – з липня по листопад.
Далі ситуацію загострює скарга, подана в листопаді на працівників швидкої допомоги у смт Лиманське. Вони, як пише заявник, вимагали за свій приїзд за викликом кошти на пальне і препарати. У відповіді із ЦРЛ така поведінка лікарів пояснювалася тим, що «фінансове управління в листопаді коштів не виділяло». Однак за даними управління у жовтні–листопаді на придбання бензину для сільських амбулаторій перераховано 15 тисяч гривень. У цілому ж фінуправління за 10 місяців минулого року перевело на придбання ПММ для медичного транспорту 375,4 тис. гривень. І понад 7 тисяч на запчастини для ремонту автомашин.
У результаті вибіркової перевірки одного автомобіля комісія з'ясувала, що у журналах викликів реєструвалися не всі маршрути виїздів «швидкої допомоги». Одного дня машина проїхала неврахованих 96 км, другого – 76 км. Комісія, провівши розслідування, дійшла висновку, що були випадки «необґрунтованого списування ПММ». У дорожніх аркушах виявлено виправлення і підчищення.
На придбання медикаментів управління виділило 562 тисячі. У відповідь на думку про те, що цих коштів недостатньо, перевіряльники наводять порівняльні приклади прейскурантів цін на ліки, придбані у деяких приватних підприємств, які дорожчі, ніж в аптеці «Облфарму», розташованій в тій же центральній лікарні на першому поверсі. Тільки контроль над надбавками цін на закуповувані продукти не здійснюється. Овочі купуються у польській фірмі, морожена риба – в американській. За усієї об'єктивної проблематики медобслуговування дана (трохи несподівана) ситуація потребує негайного розв’язання…
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.010Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |