ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Атаки крадіїв на міськелектротранс
26.01.2013 / Газета: Одесские известия / № 9(4428) / Тираж: 18937

Випадки крадіжки контактного проводу марки МФ–85 із трамвайних ліній міського електротранспорту, що стали частішими, змусили директора КП «Одесміськелектротранс» Дмитра Полуніна звернутися по допомогу до представників ЗМІ та населення.

Так вночі з 1 вересня на 2 вересня 2012 року було скоєно крадіжку контактного проводу довжиною 65 метрів на 11–й станції Чорноморської дороги (сума завданого збитку – 7569,9 грн). Уночі з 6 на 7 вересня по вулиці Чорноморського козацтва біля Ярмаркової площі було скоєно крадіжку 50 метрів контактного проводу (сума збитку – 5824 грн). З 8 на 9 вересня минулого року зникло 240 метрів контактного проводу по вул. Дача Ковалевського ріг пров. Бабушкіна (сума збитку – 27955,2 грн). Вкрали також 25 метрів контактного проводу за 11–ю станцією Люстдорфської дороги (сума збитку – 2912 грн).

З початку року почалися атаки і на тролейбусні мережі. Так, виявилися зрізаними 15 метрів проводу в районі аеропорту. А для ліквідації наслідків крадіжки на трамвайній лінії в Совіньйоні взагалі довелося демонтувати технологічну вітку депо, тому що більше запасного контактного проводу в «Одесміськелектротрансі вже не було.

Дмитро Полунін відзначив: якщо раніше крадіжки були епізодичними, – то за останні п’ять місяців сталося вісім випадків крадіжки. Сума прямого збитку, не беручи до уваги заподіяних незручностей пасажирам, трудозатрат працівників підприємства та витрат на виїзд спецтехніки, перевищила 70 тисяч гривень.

– У випадках крадіжок і зупинки трамваїв або тролейбусів ми просимо управління транспортного комплексу міста підстрахувати нас автобусами, – сказав Дмитро Борисович. – Але не завжди це вдається зробити швидко. Страждають, звичайно, пасажири.

Враховуючи високу напругу, під якою перебуває контактна мережа, зрізують її люди, які явно мають навички роботи з електричним обладнанням. Не виключено, що й ті, хто працював у КП «Одесміськелектротранс». Крім того, зловмисники обирають ті місця, де вночі практично не буває випадкових перехожих та руху автотранспорту, а, отже, і свідків. Це теж непрямим чином вказує на причетність до крадіжок людей, які добре знають особливості трамвайно–тролейбусної мережі.

Дмитро Полунін закликав усіх, хто став мимовільним свідком крадіжок контактного проводу, телефонувати підприємствам 746–51–04, 746–51–06 або на чергову лінію міліції 102. Лише разом вдасться зупинити вандалізм.

Далі на прес–конференції йшлося щодо введення електронних квитків у міськелектротранспорті. Пов'язано це з тим, що робота кондукторів виявилася неефективною. Проекти вже є. Треба лише знайти інвестора, який захоче цим зайнятися.

Щоправда, журналісти жартома згадали старі, добрі компостери. Залишилися б вони в салонах трамваїв і тролейбусів, сьогодні не довелося б утримувати численний штат кондукторів. А вистачило б лише талончиків та нечисленних контролерів, щоб і проїзд змусити пасажирів оплачувати, і кондукторів від спокуси здавати не весь виторг позбавити. Це було б явно дешевше запровадження системи електронного квитка.

Автор: Лана ВОЛІНА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту