![]() |
|
![]() |
![]() |
Цими днями викладачі Одеського національного університету ім. І.І. Мечникова спробували відповісти на актуальні запитання про проблеми та перспективи розвитку системи вищої освіти в нашій країні, зокрема про проблему вибору вузу абітурієнтом.
– Вибір вищого навчального закладу зараз багато в чому схожий на вибір будь–яких інших товарів, які широко рекламуються. На жаль, у нас немає системи визначення конкурентоспроможності вузів. Усі вони видають нібито однакові за якістю дипломи, конкуруючи між собою за допомогою різних рекламних кампаній. При цьому анонсується не зміст освіти, а її форма та остаточний результат, – говорить доктор економічних наук, завідувач кафедри світового господарства та міжнародних економічних відносин Інституту математики, економіки і механіки ОНУ ім. І.І. Мечникова Сергій Якубовський.
Як же бути абітурієнтові?
На думку Сергія Олександровича, слід обирати вуз, у якого є історія і традиції, адже там, насамперед, навчають думати, аналізувати та самостійно ухвалювати рішення, – а це якраз найбільше цінують роботодавці.
– Раджу абітурієнтам не звертати уваги на іміджеві рейтинги, тому що більшість їх проплачена тими, хто записаний у перших рядках. На жаль, не існує єдиного національного рейтингу, який міг би показати, яка спеціальність буде затребуваною. У проекті нового закону «Про вищу освіту» є пропозиція ввести незалежне тестування для випускників вузів. Це дозволить скласти об'єктивний показник за кожною спеціальністю. На його підставі можна буде оцінити якість освіти у тому або іншому вузі, що дозволить справедливо розподіляти бюджетні кошти та нормально розвиватися системі вищої освіти, – розмірковує С. Якубовський.
Також гостра проблема непопулярних серед випускників шкіл спеціальностей. На велику кількість, здебільшого, технічних фахів спостерігається «недобір» навіть на бюджетні місця. Фахівці саме цього профілю, здебільшого, визначають розвиток нашої країни. А от найпопулярнішими, згідно з кількістю поданих заяв, є філологічні, економічні, юридичні спеціальності. Ринок праці перенасичений представниками цих професій. Однак, як не абсурдно виглядає ця ситуація, все ж таки відчутно бракує якісно підготовлених фахівців.
На думку кандидата економічних наук Ірини Ломачинської, однією з причин ситуації, що склалася, є незацікавленість багатьох роботодавців у навчальному процесі.
Доки фундаментальні спеціальності залишаються малопрестижними в нашій країні, молоді люди, які здобули якісну освіту вдома, вступають до магістратури та аспірантури в країнах Європи і США, де у подальшому й працевлаштовуються, відзначили викладачі.
Невже усе так погано і немає жодних позитивних змін у сфері вищої освіти? На думку С. Якубовського, є. Насамперед, це введення незалежного тестування для випускників шкіл, яке допомогло зменшити корупцію при вступі до вузу. Крім того, зараз використовуються нові технології викладання – презентації, диспути, деякі дисципліни викладають іноземними мовами.
Та й значна частина першокурсників розуміє: треба вчитися, вічно штовхати їх у спину ніхто не буде. І заздалегідь підготовлені теплі місця чекають лише небагатьох студентів. Решта – сподівайтеся на себе!
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |