ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Безкінечний космос музики
25.04.2013 / Газета: Чорноморські новини / № 34(21402) / Тираж: 8525

Дев’ятнадцятий міжнародний фестиваль сучасного мистецтва «Два дні і дві ночі нової музики», який тільки-но закінчився в Одесі, як і завжди, виправдав найсміливіші сподівання. Музика, що народжується зі стукоту камінців, скрипу надувних кульок, звуків гонга, маленького іграшкового рояля, гігантського ксилофона і, звісно ж, традиційних інструментів, цілком припала до смаку одеським шанувальникам авангарду.

На нинішній форум нової академічної музики, що триває у режимі нон-стоп практично дві доби, приїхали учасники із 30 країн. Цього разу акцент зробили на хорову і камерну музику та широке використання театральних форм і жанрів. Якнайповніше були представлені одеські композиторська і виконавська школи, а серед закордонних класиків були і такі легенди авангарду, як 74-літній канадський флейтист Роберт Моріс Айткен, і нові знаменитості, як-от молода американка Одея Ніні, композитор і співачка, чию композицію газета «Лос-Анджелес Таймс» назвала кращим твором 2012 року. Вразив і виступ американської піаністки Дженніфер Гайме, яка грала на ляльковому піаніно, виготовленому на спеціальне замовлення. Втім, лише цим інструментом вона не обмежилася і при виконанні п’єси «Сентиментальна подорож», написаної композитором Манфредом Штанке, допомагала собі маленьким мегафоном, велосипедним клаксоном і мідною тарілкою. Ну а найбільшим інструментом на фестивалі став гігантський ксилофон нідерландських музикантів Мартіна і Роя Грунефельдів. Перкусіоністи з Фрайбурга і Лугано, як і належить, знаходили нові тембри в поєднанні перестуку камінчиків з одеського берега, дзенькоту східних гонгів і навіть музики надувних кульок, які, виявляється, можуть ритмічно поскрипувати у вмілих руках, а якщо їх ще й намочити за допомогою губки водою, видавати попискування, схоже на пташиний спів!

Усі одеські учасники фестивалю — з консерваторською освітою. Загалом же 19-й «2Д2Н» був присвячений 100-річчю Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової. Вперше на фестивалі виступив зразковий дитячий хор школи педагогічної практики ОНМА (художній директор і диригент — Євген Бондар). Й одразу завоював серця меломанів. Юним виконавцям сповна вдалося передати всі складні звучання нової музики, а у фузі Лоренца Маєрхофера «Смішно» їм ще й довелося і сміятися в ритм, і пританцьовувати (допомогла балетмейстер Юлія Пуріна).

Ще один одеський колектив — молодіжний хор «Оріана» під керівни­цтвом викладача ОНМА Галини Шпак — також танцював і водив хороводи під час виконання містеріального твору українського композитора Ірини Алексійчук «Потойбічні ігри». Таке представлення українського фольклору справило дуже сильне враження.

Одне слово, нам, одеситам, є що показати світу! Відтак з нетерпінням чекатимемо наступного року і вже 20-го, ювілейного, а отже, й особливого, як пообі­цяли організатори, фестивалю «Два дні і дві ночі нової музики».

Автор: Олег ВЛАДИМИРСЬКИЙ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту