![]() |
|
![]() |
![]() |
Порядок встановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення Одеської області
РОЗДІЛ І.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Порядок встановлення лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення Одеської області (далі – Порядок) визначає процедуру встановлення уповноваженим органом державної влади лімітів на використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду (далі – лімітів) для всіх підприємств, установ, організацій, землекористувачів або землевласників, у віданні яких знаходяться природні ресурси в межах зазначених територій та об’єктів.
1.2. Ліміти визначають обсяги природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення Одеської області, на основі яких видаються дозволи на спеціальне користування відповідними природними ресурсами.
1.3. Об’єктом встановлення лімітів є природні ресурси у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення Одеської області за винятком корисних копалин, мисливських видів тварин, видів тварин і рослин, що занесені до Червоної книги України, та рослинних угруповань, що занесені до Зеленої книги України, а також лісових ресурсів для заготівлі деревини в порядку рубок головного користування.
1.4. Цей Порядок передбачає встановлення лімітів на використання природних ресурсів:
2. В природоохоронних цілях;
3. В науково-дослідних цілях;
4. В оздоровчих та інших рекреаційних цілях;
5. В освітньо-виховних цілях;
6. Для потреб моніторингу навколишнього природного середовища;
7. Для заготівлі деревини в порядку санітарно-оздоровчих заходів у лісах;
8. Для заготівлі другорядних лісових матеріалів, здійснення побічних лісових користувань та використання корисних властивостей лісів;
9. Для рибальства;
10. Для інших видів використання природних ресурсів, які не суперечать цільовому призначенню і режиму територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
1.5. Ліміти затверджуються Одеською обласною державною адміністрацією (далі – уповноважений орган) на один календарний рік.
РОЗДІЛ ІІ.
ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ МАТЕРІАЛІВ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ЛІМІТІВ
2.1. Питання щодо встановлення лімітів може ініціюватися перед уповноваженим органом:
– у межах регіональних ландшафтних парків та парків-пам’яток садово-паркового мистецтва – спеціальними адміністраціями відповідних об’єктів природно-заповідного фонду;
– у межах інших категорій природно-заповідного фонду місцевого значення – підприємствами, установами і організаціями, у віданні яких перебувають відповідні території та об’єкти природно-заповідного фонду.
2.2. Суб’єкти господарювання, які мають намір використовувати природні ресурси в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (далі – заявники), готують та подають до осіб, визначених у п. 2.1. цього Порядку, такі документи:
– клопотання про встановлення лімітів;
– обґрунтування встановлення лімітів;
-карту-схему території чи об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення із зазначенням ділянок, на яких буде здійснюватися використання природних ресурсів.
2.3. Спеціальні адміністрації об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення або підприємства, установи і організації, у віданні яких перебувають об’єкти природно-заповідного фонду місцевого значення, на підставі отриманого клопотання заявника або за своєю ініціативою готують та подають до уповноваженого органу проект ліміту у 3-х примірниках (за формою згідно з додатком) та наступні документи:
– клопотання про встановлення ліміту із зазначенням території або об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення, в межах якого використання відповідних природних ресурсів потребує встановлення ліміту, назви природного ресурсу та/або виду використання, а також терміну використання природних ресурсів;
– обґрунтування щодо можливості та доцільності здійснення використання природних ресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення, погоджене з науковим куратором території чи об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення або науковою установою відповідного профілю;
– копію проекту організації території чи об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення або положення про них;
– карту-схему території чи об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення з визначенням ділянок, на яких буде здійснюватися використання природних ресурсів;
– витяг з рішення науково-технічної ради установи природно-заповідного фонду (у разі наявності такої) про результати розгляду обґрунтування на встановлення ліміту в межах відповідного об’єкта природно-заповідного фонду місцевого значення (для територій та об’єктів природно-заповідного фонду, управління якими здійснюється спеціальною адміністрацією);
– у разі використання лісових ресурсів – витяги з проектів організації території, проектів лісовпорядкування (в разі їх наявності), плани санітарно-оздоровчих заходів в межах лісового фонду.
2.4. Строк розгляду уповноваженим органом матеріалів щодо встановлення лімітів не повинен перевищувати десяти робочих днів з моменту отримання відповідних матеріалів.
2.5. За результатами розгляду клопотання та матеріалів щодо встановлення лімітів уповноважений орган приймає рішення про затвердження відповідного ліміту або про вмотивовану відмову у його затвердженні та повернення матеріалів.
2.6. Підставами для відмови у затвердженні лімітів є:
– подання заявником неповного пакету документів;
– виявлення в поданих документах недостовірних чи неповних відомостей;
– невідповідність виду використання цільовому призначенню територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення або встановленим чинним законодавством вимогам щодо охорони, відтворення та використання природних комплексів чи окремих об’єктів;
– негативний висновок науково-технічної ради установи природно-заповідного фонду про результати розгляду обґрунтування на встановлення ліміту.
2.7. Письмове повідомлення уповноваженого органу про відмову у затверджені ліміту разом із поданими матеріалами надається особисто представнику особи, яка ініціювала перед уповноваженим органом розгляд питання про затвердження ліміту, або надсилається поштовим відправленням з описом вкладення у строк, встановлений для затвердження ліміту.
2.8. У разі усунення причин, що стали підставою для відмови у затвердженні ліміту, особи, визначені у п. 2.1. цього Порядку, мають право повторно подати до уповноваженого органу клопотання з повним пакетом необхідних документів, яке підлягає розгляду у п’ятиденний строк з моменту їх отримання.
За результатами повторного розгляду документів не допускається відмова у затвердженні ліміту з підстав, не зазначених у попередньому рішенні про відмову, за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязі причин, що стали підставою для попередньої відмови.
2.9. У разі прийняття рішення про затвердження ліміту, відповідний ліміт із присвоєним порядковим номером оформлюється у трьох примірниках: перший примірник – для уповноваженого органу, другий – для заявника, тертій – для обласної ради.
2.10. У разі потреби, в ліміті зазначаються особливі умови використання природного ресурсу (розкривається необхідність, обмеження, рекомендації щодо здійснення певного виду природокористування, межі зон територій та об’єктів природно-заповідного фонду).
2.11. Для установ природно-заповідного фонду місцевого значення ліміт визначається відповідно до затверджених проектів організації їх територій.
Для територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення, що не мають спеціальних адміністрацій для їх управління, ліміт визначається відповідно до затверджених положень про них.
Для новостворених установ природно-заповідного фонду місцевого значення до розроблення і затвердження проектів організацій їх території ліміт визначається відповідно до затверджених положень про них.
РОЗДІЛ ІІІ.
ОСОБЛИВОСТІ ВСТАНОВЛЕННЯ ЛІМІТІВ ДЛЯ ОСНОВНИХ ВИДІВ ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
3.1. Встановлення лімітів в науково-дослідних цілях передбачає виділення певної частини природних комплексів, на території яких будуть проводитися такі дослідження. При цьому у ліміті зазначаються мета та завдання наукового дослідження, з яким пов’язане вилучення природних ресурсів з природного середовища, обсяги природних ресурсів, які необхідно вилучити з природного середовища для виконання програми наукового дослідження.
3.2. Встановлення лімітів в оздоровчих, рекреаційних і навчально-виховних цілях передбачає виділення меж, площ територій, що підлягають використанню (рекреаційного маршруту, екологічної стежки й т. п.), визначення граничної чисельності відвідувачів та умов відвідування з урахуванням ступеня рекреаційного та іншого навантаження на ці території.
3.3. Встановлення лімітів на заготівлю другорядних лісових матеріалів, здійснення побічних лісових користувань та використання корисних властивостей лісів передбачає виділення меж та площ такого природокористування в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також визначення умов такого користування.
3.4. Встановлення лімітів на випасання худоби передбачає виділення меж територій та об’єктів природно-заповідного фонду для відповідних цілей та граничної кількості голів худоби, яка може випасатися на цій території.
3.5. Встановлення лімітів на заготівлю деревини в порядку проведення рубок формування та оздоровлення лісів, проведення інших рубок та робіт, не пов’язаних із веденням лісового господарства, передбачає виділення меж та площ їх проведення, визначення кількості деревини, яку планується заготовити (м3).
РОЗДІЛ ІV.
ПОРЯДОК ЗВІТУВАННЯ ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ПРИРОДНИХ РЕСУРСІВ
4.1. Спеціальні адміністрації об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та підприємства, установи і організації, у віданні яких перебувають об’єкти природно-заповідного фонду місцевого значення, звітують уповноваженому органу про використання природних ресурсів у межах відповідних територій та об’єктів природно-заповідного фонду відповідно до затверджених лімітів у строк до 15 січня року, наступного за роком використання лімітів.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |