ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
На противагу паперовій тяганині
08.07.2014 / Газета: Одесские известия / № 70(4635) / Тираж: 18937

Ми вже розповідали про багатопланову роботу, проваджувану депутатським корпусом для якнайшвидшого відкриття центру адміністративних послуг в Одесі, у будинку на площі Дерев’янка, 1. Сьогодні ми продовжуємо розмову на цю тему з головою комісії з питань економіки, промисловості, розвитку підприємництва та регуляторної політики обласної ради О.С. Кравцем.

– Олександре Семеновичу, 16 травня 2014 року Прем’єр-міністром України Арсенієм Яценюком було видано розпорядження «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг». Даним документом суттєво розширюється перелік адміністративних послуг, які повинні надаватися винятково через відповідні центри. Тепер він нараховує 52 позиції. Наскільки це змінить ситуацію в цілому? І як нововведення кореспондуються із закордонним досвідом?

– На думку експертів, реалізація норм цього документа убезпечить громадян та підприємців від нав’язування їм не передбачуваних законом адмінпослуг, а також дозволить уникнути зайвих витрат на їх отримання. Законодавча ідентифікація кожної адміністративної послуги дасть можливість на належному рівні застосовувати положення Бюджетного кодексу України в частині віднесення до доходів Державного бюджету України плати за надання адміністративних послуг. Тобто сфера одержання всіх дозвільних документів стає прозорішою, одержує чіткіші «правила гри».

На думку експертів, найефективніше діє система надання адмінпослуг у тих країнах, у яких координація процесу реформування державної служби та надання державних послуг здійснюється одним уповноваженим державним органом.

Треба відзначити, що за кордоном проблемі надання адміністративних послуг давно приділяється дуже пильна увага. Причому у країнах з дуже різним рівнем економічного розвитку. Нам, по суті, доводиться здоганяти решту світу.

Так, у США відповідальність за вироблення конкретних рекомендацій щодо підвищення якості держпослуг було покладено на Міжвідомчу Комісію з перегляду діяльності державних установ, створену 3 березня 1993 року. У Великій Британії із приходом до влади консерваторів на чолі із Маргарет Тетчер було вжито безпрецедентних заходів щодо вдосконалення чинної системи державного управління. Реформою було охоплено практично всі аспекти, так чи інакше пов’язані з адміністративною системою. Враховуючи важливість та масштаби проваджуваних робіт, було створено окреме Відомство з реформи державних послуг (Office of Public Services Reform) при апараті Прем’єр-міністра країни. Керівник даного відомства підкоряється Прем’єр-міністру та звітує перед ним. У Малайзії реформами щодо підвищення якості адмінпослуг займається Відділ адміністративної модернізації та управлінського планування (MAMPU), утворений в 1977 році як підрозділ канцелярії Прем’єр-міністра. Головним завданням MAMPU є проведення адміністративних реформ у державному секторі з метою підвищення якості адмінпослуг та ефективності діяльності державної служби в цілому.

– Ви сказали, що нам доводиться запозичувати закордонний досвід у прискореному режимі. Напевно, і в перерахованих вами країнах, і в інших ці процеси йшли поетапно, поступово. Нашій же країні доводиться вирішувати всі організаційні питання у максимально стислий термін…

– На загальнодержавному рівні триває розробка Єдиного державного порталу адміністративних послуг та системи електронної взаємодії органів державної влади. На сьогоднішній день надання певної адміністративної послуги це передача певного пакету документів з однієї інстанції до іншої. Держслужбовцям доводиться здійснювати поїздки по цих інстанціях замість передачі необхідної інформації з електронної пошти.

– Вже не раз говорилося, що в Одесі частина адмінпослуг вже надається в електронному вигляді. Чи не вийде потім так, що встановлені в різних інстанціях системи для обробки баз даних будуть вступати в конфлікт при спробах передати інформацію?

– Така проблема справді існує. Органи влади Одеси й області користуються різними інформаційними системами. Вони повною мірою не забезпечують відпрацьовування заяв на одержання послуг, як і не враховують правову складову даного процесу.

За результатами спільного проекту «Електронний уряд-2013» було з’ясовано, що автоматизація процесу на базі системи електронного документообігу, впровадженої в Одеській області, є неефективною та незручною, а також досить витратною для бюджетних організацій. Та й взагалі, IT-технології систем електронного документообігу, що існують на вітчизняному ринку, не дозволяють повноцінно реалізувати обмін інформацією між адміністраторами Центру надання адміністративних послуг та суб’єктами їх надання.

Щоб виправити ситуацію, перед КП «Обласний інформаційно-аналітичний центр» поставлено завдання щодо створення регіонального web-порталу надання адміністративних послуг, щоб максимально мінімізувати як кількість інстанцій, куди сьогодні змушений звертатися заявник, так і кількість одержуваних ним паперів. Як саме звертання на портал, так і одержувані документи будуть надаватися винятково в електронному вигляді.

Даний проект курирується ОБСЄ в Україні і передбачає спільне співфінансування із коштів європейських фондів та обласного бюджету.

Автор: Лана Воліна


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту