![]() |
|
![]() |
![]() |
Як ми уже повідомляли, у понеділок у Києві відбувся День уряду для преси, під час якого керівники різних міністерств давали брифінги та відповідали на запитання журналістів загальнонаціональних і регіональних ЗМІ. В попередній публікації «Про реальну допомогу і «пенсійний туризм» ішлося про роботу, яку провадять Держслужба з надзвичайних ситуацій та Мінсоцполітики і яка спрямована, передусім, на ви-рішення проблем тимчасово переміщених осіб.
Тимчасово виконуючий обов’язки міністра охорони здоров’я Василь Лазоришинець розповів журналістам про стан здійснення державних закупівель та забезпечення населення необхідними лікарськими засобами. Він наголосив, що, незважаючи на складну політичну та економічну ситуацію, уряд виділив з резервного фонду понад 10 млн грн на витратні матеріали для гемодіалізу для Дніпропетровської, Харківської, Чернігівської областей та м. Києва, що дозволить забезпечити 135 пацієнтів на шість місяців. Також з державного бюджету було виділено субвенції місцевим бюджетам на часткове відшкодування вартості лікарських засобів для хворих на гіпертонію у розмірі понад 130 млн грн, що дозволило допомогти 3 мільйонам недужих українців.
Василь Лазоришинець поінформував і про ситуацію із державними закупівлями ліків та виробів медичного призначення, які здійснює МОЗ. За його словами, станом на 10 листопада акцептовано тендерних пропозицій на 1 млрд 415 млн грн, укладено чи перебуває на стадії укладання договорів — на 1 млрд 335 млн грн, оголошено торгів — на 722,9 млн грн. Посадовець підкреслив, що систему тендерних закупівель ліків розблоковано. Якщо станом на 1 жовтня за загальнодержавними програмами було закуплено ліків лише на 88 млн грн, то сьогодні, як уже мовилося, акцептовано тендерних процедур на 1,415 млрд грн, у процедурі закупівлі — 722 млн грн із 2 млрд 160 млн, передбачених на ці цілі в держбюджеті.
Водночас міністр наголосив, що Антимонопольний комітет заблокував торгів на 37 млн грн, і це пов’язано зі значною кількістю скарг — 42, тоді як в 2012 році таких скарг було 4, в 2013-у — жодної.
— Торги блокуються спеціально, — вважає Василь Лазоришинець.
У зв’язку із набуттям чинності змін до Закону України «Про лікарські засоби» лікарям дозволено використання понад 500 тисяч доз вакцини БЦЖ, термін реєстрації якої закінчився у березні
2014-го, але термін придатності спливає у вересні 2015 року. МОЗ доручило без зволікань відновити використання залишків вакцини БЦЖ, надаючи перевагу дітям першого року життя. Посадовець звернувся до лікарів з проханням максимально ефективно використовувати наявні вакцини за рахунок планування та організації днів щеплення, що дозволить зменшити «коефіцієнт розливу» при застосуванні багатодозових флаконів, а до батьків — завчасно інформувати лікарів про необхідність щеплення, аби планово провести вакцинацію.
Розмір гуманітарної допомоги, отриманої Україною від різних урядів та міжнародних організацій, сьогодні перевищує 34 млн грн. Серед країн, які напряму або через ВООЗ надали гуманітарну допомогу, — Канада, Грузія, США, Словаччина, Ізраїль та інші.
Найближчим часом очікується отримання від Всесвітньої організації охорони здоров’я другого траншу допомоги у вигляді наборів, до складу яких входять медикаменти та предмети медичного призначення. У цьому транші — 90 наборів для надання медичної допомоги (кожен набір розрахований на тисячу населення), 5 наборів для боротьби з кишковими розладами, 4 — травматологічні набори. З ЮНІСЕФ ведуться перемовини щодо надання 130 пологових наборів для українських породіль та 90 наборів для надання медичної допомоги матерям і дітям.
Урядовець відповів на питання щодо медичної реабілітації бійців АТО. За його словами, станом на 1 листопада курс лікування в госпіталях ветеранів війни, підпорядкованих МОЗ України, пройшли 228 осіб. Нині в реабілітаційних госпіталях перебуває 85 бійців.
— У 29 госпіталях для ветеранів Великої Вітчизняної війни та учасників бойових дій, які підпорядковані МОЗ, є достатнє ресурсне забезпечення. Для цих госпіталів щороку виділяються кошти. Тому було прийнято рішення без залучення додаткових грошей проводити реабілітацію бійців АТО — медичну, соціальну, психологічну, — зазначив Василь Лазоришинець.
Під час брифінгу урядовець ви-словив подяку Військово-медичному клінічному центру Південного регіону в Одесі, де побував цими днями і побачив високий рівень фахової допомоги, із використанням сучасних технологій та досягнень медичної науки. Всього за час проведення АТО працівники Одеського військового шпиталю врятували життя 1115 військовослужбовцям.
Тимчасово виконуючий обов’язки заступника голови правління НАК «Нафтогаз України» Юрій КОЛУПАЙЛО розповів, що Україна отримує стабільні надходження газу за реверсом в обсязі 30 млн кубометрів на добу. Зокрема, рекордні обсяги реверсу отримали зі Словаччини — 30,9 млн куб. м при планових 27 млн куб. м — за рахунок удосконалення системи подачі. Це спільна робота спеціалістів «Укртрансгазу» і словацьких партнерів, у результаті якої було покращено пропускну здатність. При цьому, зазначив він, Україна купуватиме природний газ у Російської Федерації лише за потребою.
Посадовець зазначив, що починаючи з 2004 року в Україні спостерігається тенденція скорочення споживання газу.
— Якщо в 2004-у ми споживали 75 млрд кубометрів газу, то станом на 2013-й — 50,4 млрд кубометрів. Відповідно до завдань уряду та ситуації, яка склалася з постачанням газу, ми повинні скоротити його споживання ще на 30% порівняно з минулим опалювальним періодом, — наголосив Юрій Колупайло.
НАК «Нафтогаз України» спільно з Держенергоефективності, Мінрегіоном та Міненерговугіллям вживає заходів щодо енергоефективності та енергозбереження, але обсяг споживання газу в державі поки що перевищує добовий ліміт, особливо у промисловості.
Міністр Кабінету Міністрів Остап СЕМЕРАК розповів про нові європейські підходи у діяльності українського уряду.
Відповідно до плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію з ЄС міністерства зараз розробляють понад 160 секторальних планів імплементації регламентів та директив Євросоюзу.
Секторальні плани слугуватимуть наближенню українського законодавства до законодавства ЄС у всіх сферах, насамперед у царині, що стосується прав людини, а також розширять експортні можливості українських товаровиробників. Підготовка плану заходів відбувається у тісній взаємодії з колегами з ЄС, зокрема суттєву експертну допомогу в процесі його розробки надала група підтримки України (відома як «група Балаша»).
Остап Семерак додав, що Кабінет Міністрів рекомендуватиме новому парламенту запровадити посаду віце-прем’єр-міністра з питань європейської інтеграції, оскільки це суттєвим чином оптимізувало б ту роботу, яку сьогодні робить уряд.
Для наступного складу уряду готується новація — нова редакція регламенту Кабінету Міністрів. За основу нового регламенту буде взято європейський досвід, у першу чергу, досвід країн Балтії та Польщі. Готуються зміни до законів про Кабмін та про центральні органи виконавчої влади. Зараз вони обговорюються робочою групою, яка готує коаліційну угоду. Остап Семерак переконаний, що наступний склад Кабінету Міністрів працюватиме за європейським регламентом роботи.
Оптимізація роботи уряду проводиться вже сьогодні. На власному прикладі Кабмін демонструє, як державні органи можуть заоща-джувати кошти. Так, завдяки продажу автомобілів секретаріат КМУ зберіг 36 млн грн: з автопарку виставили на продаж на відкритому аукціоні 73 автомобілі, 60 з них продали (13 найдорожчих машин не знайшли своїх покупців), відтак у держбюджет надійшло 6,5 мільйона гривень, виручених від реалізації, ще 30 мільйонів — це сума економії на бензин, ремонт, зар-плати працівників.
Або ось такий промовистий приклад заощадження: завдяки запровадженню в секретаріаті Кабінету Міністрів електронного документообігу, за попередніми підрахунками, буквально за місяць тут зекономили десь 2 тонни паперу. Робота щодо налагодження електронного обігу документів з іншими органами влади триває.
— З Європейським банком реконструкції і розвитку уряд України підписав антикорупційну ініціативу, згідно з якою запроваджується посада бізнес-омбудсмена з антикорупційних питань, — розповів Остап Семерак. — Він опікуватиметься розглядом скарг як українських бізнесменів, так і представників закордонного бізнесу, що працюють в нашій країні. Зокрема, це стосуватиметься сигналів щодо корупційних проявів, рейдерських захоплень тощо. Наразі відповідна комісія працює над створенням нормативно-правової бази, яка створить підґрунтя для діяльності бізнес-омбудсмена в Україні.
Ще одна болюча тема — люстрація, друга хвиля якої розпочалася 10 листопада. Заступник міністра юстиції Ігор АЛЕКСЄЄВ розповів, що уряд затвердив графік, який формувався відповідно до положень закону про очищення влади. Насамперед перевіряються Міністерство юстиції, Фіскальна служба, Генеральна прокуратура, а також центральний апарат СБУ, всі міністри та керівники центральних органів виконавчої влади. Відповідне розпорядження Кабінету Міністрів є у відкритому доступі, всі названі посадовці повинні подати відповідні заяви і щодо них розпочнеться перевірка згідно із процедурою, передбаченою законом.
Ігор Алексєєв зазначив, що люстрація проводитиметься максимально відкрито і прозоро завдяки активній участі громадськості. До Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовані положення закону «Про очищення влади» (про люстрацію), включено 354 посадовці. Це ті, хто був звільнений на підставі так званої трудової люстрації відповідно до прикінцевих положень закону. Цей реєстр — у відкритому доступі, і всі можуть пересвідчитися, на якій посаді особа перебувала на момент звільнення. Також у реєстр включена заборона займати державні посади упродовж 10 років.
Заступник міністра юстиції зауважив, що перед прийняттям закону і набранням ним чинності досить велика кількість людей звільнилася за власним бажанням.
— Якщо такі особи претендуватимуть на зайняття посади на державній службі, вони проходитимуть відповідну люстраційну перевірку. І вони, однозначно, її не пройдуть, бо їхні біографії містять факти, які дають підстави їх звільнити за законом про очищення влади, — пояснив він.
У свою чергу голова Державної фіскальної служби Ігор БІЛОУС запевнив, що ДФС готова до проведення перевірок відомостей, за-значених у деклараціях осіб, які підлягають люстрації.
Перевірку здійснюватимуть фахівці департаменту доходів і зборів з фізичних осіб та підпорядковані територіальні підрозділи за спеціальним алгоритмом. Цей механізм дозволить виявляти недостовірність вказаних у деклараціях даних про майно та про його вартість, набуте за час перебування на відповідних посадах, доходам, отриманим із законних джерел.
— Ми безпосередньо будемо задіяні у другій хвилі перевірки відповідно до закону «Про очищення влади», будемо очікувати запити від інших державних органів влади. Після їх отримання упродовж 60 днів ми зобов’язані надати інформацію. Дані щодо перевірки міститимуться на сайтах відповідних держструктур, — розповів Ігор Білоус.
Для проведення перевірок додатково створюється управління. Податкові органи щорічно проводили близько 80 тисяч спецпере-вірок, сьогодні ж потрібно буде провести їх близько мільйона, тому штат управління значно збільшать.
У Державній фіскальній службі в межах люстрації звільнено 73 працівники. Зокрема, на підставі прямої норми закону «Про очищення влади» з ДФС звільнено 53 працівників, в тому числі 39 осіб керівного складу з центрального та обласних апаратів. До набуття чинності згаданого закону за власним бажанням з посад пішли 20 осіб.
Одеса — Київ — Одеса.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |