![]() |
|
![]() |
![]() |
Небувалий резонанс серед мешканців Одещини викликав проект реконструкції Траси здоров’я. Ще до представлення ескізу на суд експертів містобудівної ради в районі Ланжерону закипіла робота. Копання траншей і вибіркове спилювання дерев всерйоз стурбувало громадськість.
Проект облаштування Траси здоров’я на замовлення Одеської міськради представило КП «Одеспроект». Координатор — управління архітектури та містобудування міськвиконкому.
Сьогоднішній прогулянковий маршрут має довжину 5,6 км і ширину полотна 5,5 м. Проектом передбачено розподіл і розосередження потоків руху пішоходів, створення дитячих, спортивних майданчиків, системи освітлення й облаштування громадських туалетів.
Пішохідну доріжку, що сьогодні перебуває в жалюгідному стані, відновлять, забрукувавши її тротуарною плиткою. В оновленому стані її ширина буде 2 метри. Запропоновано облаштування доріжки для людей, що займаються активним бігом. Ширина бігового полотна складе 2 метри і в перспективі матиме гарове покриття.
Дооожнє полотно поопонується розділити на дві смуги: для велосипедистів — шириною 2,5 метра; для руху технологічного автотранспорту і прогулянкових електромобілів — 3 метри.
Велосипедна доріжка складатиметься з армованого бетону, покритого поліпропіленом із морозотривкою фарбою. Сусідня, автомобільна, смуга одержить асфальто-бетонне покриття. Розробники наголосили на тому, що періодично пересуватися в
зоні здоров’я буде дозволено тільки автомобілям техобслуговування траси та прогулянковим електрокарам. Обмеження швидкості для них -ЗО км на годину. В разі потреби в’їзд дозволено «швидкій допомозі» та пожежним машинам.
Напрошується питання: якщо дозволені швидкості автомобілів і велосипедів по трасі приблизно однакові, навіщо ділити її на дві смуги — велосипедну й автомобільну? Уся справа у взаєминах велосипедистів і автомобілістів. Власники авто вважають себе головними на дорозі. Велосипедисти, своєю чергою, претендують на своє місце в житті, а точніше, на свою смугу в загальному Dyci. Поивчати самого себе та інших поважати й чітко виконувати правила співіснування — невід’ємна частина цього самого життя. А потім, хто знає, може, з підвищенням культури поведінки та кермування на Трасі здоров’я аура поваги з’явиться й на міських вулицях.
По довжині всієї траси, на відстані 500 м один від одного, планується облаштувати 9 модульних громадських туалетів. Усі вони будуть приєд-
нані до наявної каналізації, яку також відремонтують. Спорудження інших об’єктів, крім туалетів, уздовж траси не планується. На жаль, під час обговорення проекту не був запропонований організаційний механізм вивезення сміття.
Що стосується реконструкції наявних дитячих і спортивних майданчиків, розробники пропонують заміну покриття, встановлення антивандаль-них тренажерів і спортивних знарядь.
Так звані видові майданчики стануть цікавинкою для любителів піших прогулянок. На всій довжині маршруту їх буде чотири. Гарним доповненням стали б скульптури спортсменів і лави для відпочинку гуляльників. Реконструкція зовнішнього освітлення включає заміну старих і часто неробочих ліхтарів на сучасні паркові світильники в кількості близько 300 штук. Розробники передбачають, що вздовж траси не буде жодного вирубування зелених насаджень — тільки підрізання дерев і чагарників у міру виростання.
Місто змінюється, і одесити стають свідками того, як поряд із історичним центром на карті з’являється і естетико-спортивний. Сподіваймося, що по завершенні реконструкції оновлений спортивний маршрут не стане проїжджою частиною і матиме назву «Траса здоров’я, взаємоповаги та дружби».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |