![]() |
|
![]() |
![]() |
У вівторок, 2 червня, Одеський морський торговельний порт відвідала іноземна делегація, до складу якої увійшли директори ЄБРР від 10 країн і двох європейських структур — штаб-квартири ЄС та Європейського інвестбанку.
Метою такого представницького десанту було ознайомлення з тим, як реалізується інвестиційний проект будівництва зернового терміналу компанії «Бруклін—Київ» і які загальні перспективи розвитку Одеського порту.
Генеральний директор «Бруклін-Київ» Юрій Губанков розповів про розвиток підприємства та провів екскурсію акваторією. Глава делегації Пол Флаандерен, відповідаючи на запитання журналістів, утримався від прямих відповідей щодо вкладення коштів, але пообі-цяв, що всі рішення прийматимуться на основі уважного аналізу». Він також розповів, що в рамках нинішнього планового візиту в Україну директори ЄБРР мають намір зустрітися з кількома потенційними клієнтами банку, зокрема представниками компаній «ТІС» та «Агроф’южн».
Нагадаємо, у липня 2014-го була підписана тристороння кредитна угода між ЄБРР, ТОВ «Бруклін-Київ» і компанією Louis Dreyfus Commodities про виділення позики в сумі 60 млн дол. США на будівництво та розвиток зерноперевалочного терміналу потужністю 4,5 млн т за рік на Андросівському молу Одеського порту. Наразі із зазначеної суми профінансовано 27 млн дол. Перша черга терміналу запущена в експлуатацію в жовтні 2013 року. Через її потужності вже відвантажено на судна 1,5 млн т зернових. Триває будівництво другої та третьої черг.
Як зазначив Юрій Губанков, «будь-який термінал, що будується, — це створення конкуренції. Звісно, ціни на перевалку падатимуть. В Європі вона становить 5 — 7 доларів за тонну, в Україні ця цифра вдвічі вища. Вся ця різниця лягає безпосередньо на сільгоспвиробника. Чим більше зернових терміналів, тим нижчі ставки на перевалку і вигідніше для виробників зерна. А в цілому це сприяє зміцненню економічної безпеки країни».
Гендиректор ТОВ «Бруклін-Київ» також повідомив, що на даний час зерновий термінал, що будується на Андросівському молу, «проінвестований на 76 млн дол. США». Фінансова віддача від експлуатації першої черги терміналу — це додаткові 80 млн грн податків у бюджет і 2 млн дол. додаткових портових зборів.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |