ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Айварас АБРОМАВІЧУС: «Уся Україна має стати вільною економічною зоною»
06.06.2015 / Газета: Чорноморські новини / № 43-44(21615-21616) / Тираж: 8525

У рамках «Міжнародного тижня транспорту» в Одесі побував міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавічус, де провів інспекцію портів регіону. Цей візит випадково збігся з першим офіційним робочим днем нового голови облдержадміністрації Міхеіла СААКАШВІЛІ.

Мета візиту міністра, за його словами, — переконатися в тому, що закони, які парламент приймає в Києві, в достатній мірі імплементуються на місцях.

— Переважна більшість міністрів та їх заступників, які в Україні відповідають за фінанси, економіку і транспорт, самі нещодавно вийшли з бізнесу, — зазначив Айварас Абромавічус. — Саме тому я сподіваюся, що дії уряду спрямовані на користь підприємців як українських, так й іноземних, котрі зацікавлені в експорті, імпорті або транзиті товарів через Україну.

Міністр розповів, що він зуст-річався з великими зерновими трейдерами, які зазначили, що певні зміни на краще в цьому році вже відбулися. Зокрема роботу полегшило скасування карантинних сертифікатів і скорочення термінів отримання фітосанітарних сертифікатів.

— Підприємці передусім скаржаться на те, що зросла кількість незапланованих податкових перевірок, хоча за законом може бути лише одна перевірка на рік, — наголосив Айварас Абромавічус.

Міністр повідомив ще деякі факти, які, на його погляд, перешкоджають роботі зернових трейдерів і всіх інших підприємців, що співпрацюють з українськими портами: «У США перевірці в портах піддається 1,5% вантажів. У країнах Євросоюзу — 3%. В Україні — 20%. Усі витрати щодо перевірок лягають на самих підприємців. Ми хочемо, щоб витрати (вивантаження, сама перевірка і завантаження товару) лягали на ініціатора перевірки. До речі, в результаті всіх цих дій порушення виявляються не більше, ніж в 1-2% випадків. Який сенс тоді у цій всій тяганині?».

Ще одна проблема, про яку повідомили міністрові підприємці, полягає в тому, що ветеринарна служба закінчує свою роботу о 22.00, тоді як все інше портове господарство функціонує цілодобово. Тобто вантаж, який прийшов уночі, може простояти в порту до ранку просто тому, що його нікому проінспектувати.

Адміністрація порту вже виступила з ініціативою надати ветеринарній службі приміщення в оренду за символічну вартість — одну гривню на рік — для оптимізації її роботи.

У рамках поїздки Айварас Абромавічус разом з міністром інфра-структури Андрієм Пивоварським взяли участь у форумі «Реалізація глобальних логістичних стратегій у системі міжнародних перевезень», відвідали Одеський морський торговельний порт, щоб подивитися, як працюють законодавці новації на практиці, ознайомилися з роботою офісу за принципом «єдиного вікна». Відбулися також зустріч з литовськими колегами та дискусія з представниками одеського бізнесу.

— У мене такий підхід: уся Україна має стати великою вільною економічною зоною з привабливими умовами для ведення бізнесу, — наголосив Айварас Абромавічус.

Автор: Ольга ФІЛІППОВА


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту