![]() |
|
![]() |
![]() |
Начальник адміністрації ДП «Одеський морський торговельний порт» Михайло Соколов розповів журналістам про роботу підприємства у першому півріччі.
Показник переробки вантажів збільшився на 3,5% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У 2015-у на причалах підприємства перероблено загалом 12 млн 369,9 тис. тонн вантажів, тоді як до кінця торішнього червня — 11 млн 950,8 тис. тонн. Зафіксоване також 13-відсоткове зростання перевалки вантажів на експорт. А от обсяги імпорту та транзиту знизилися — на 27,5% та на 5% відповідно.
Характерною відмінністю у структурі вантажообігу стало різке зростання обсягів перевалки у каботажному сполученні (у межах внутрішніх вод України) — на 640,3% — за рахунок перевезення руди та металозаготовок. У номенклатурі сухих вантажів (без контейнерів) за обсягами домінують хлібні (навалом) і прокат чорних металів — понад 3,5 млн тонн і понад 3,1 млн тонн відповідно.
— На Одеський порт припадає чверть обсягу перевалки зерна всієї країни, третина перевалки металу, 66% нафтопродуктів і 75% обробки контейнерів, — зазначив Михайло Соколов.
Зменшення імпорту керівник порту пов’язує зі зниженням купівельної спроможності в Україні: «Падіння курсу гривні щодо курсу долара в кілька разів зумовило те, що люди не можуть купувати в тому обсязі товари, які імпортуються з Китаю та інших регіонів».
У першому півріччі до Одеського порту зайшло 1090 вантажних суден, що на 2% більше, ніж в аналогічному періоді торік.
Круїзні ж кораблі останнім часом оминають Одеський порт — у зв’язку з анексією Криму, подіями на сході країни та в Одесі 2 травня 2014-го маршрути провідних круїзних компаній були змінені на користь інших портів Чорноморського регіону (Констанца, Батумі). Тому начальник порту з жалем констатує, що за останнє півріччя до нас зайшли лише шість круїзних суден із заявлених 27 (1905 пасажирів). І все ж в Одесі ведеться підготовка до проведення 48-ї генеральної асамблеї Асоціації круїзних портів Середземного та Чорного морів, яка має відбутися у червні 2016-го. Проведення такого масштабного заходу за участю провідних круїзних компаній світу сприятиме зміцненню позицій Одеського порту як безпечного й економі-чно привабливого круїзного напрямку.
Сьогодні в Одеському порту, розповів Михайло Соколов, реалізуються чотири великі інвестиційні проекти.
Розробляється проектна документація для реконструкції причалу №7 і паралельно ведуться проектно-пошукові роботи. Глибини біля причалу планується довести до 13,5 м для збільшення категорії експлуатаційного навантаження. Водночас у тиловій його частині проводяться пошукові роботи для будівництва зернозавантажувального комплексу. Початок спору-дження терміналу та робіт з реконструкції причалу намічений на третій квартал 2016-го. Інвестором проекту виступила компанія «Металзюкрейн».
Також передбачається розвиток контейнерного терміналу у Хлібній гавані. Заплановано реконструкцію комплексу гідротехнічних споруд 42-го та 43-го причалів. Керівник порту відзначив, що існує необхідність в одночасному прийомі на двох причалах сучасних контейнеровозів завдовжки 300 м і зерновозів зразка «Панамакс» завдовжки 225 м. Для цього вирішено демонтувати доковий пірс і продовжити причал №42 на південь більш ніж на 100 м. Очікується, що реалізація проекту дозволить наростити обсяг перевалки зерна на мільйон з лишком тонн на рік. Інвестори — компанії «Бруклін-Київ» та «Бруклін-Київ. Порт».
Триває будівництво першої черги контейнерного терміналу на Карантинному молу. Генеральний підрядник — ТОВ «Маст-Буд» — 8 липня відновив роботи. Ведеться облаштування тимчасових доріг, розворотних майданчиків, майданчиків для зберігання будматеріалів і конструкцій. До кінця року почнеться відсипання матеріалу в тіло хвилелому, який влітку 2014-го в результаті аварії занурився під воду. Інвестор — компанія «ГПК-Україна».
У 2015—2016 роках має продовжитися будівництво причалу №1«з» довжиною 254 м, з проведенням днопоглиблення до 12 м, а потім — до 13,5 м. Завершення робіт заплановано на кінець 2016-го. Як пояснюють в адміністрації порту, причал необхідний для повноцінної роботи споруджуваного зернового терміналу компанії «Бруклін-Київ».
Михайло Соколов розповів також, що у зв’язку передислокацією бази Військово-морського флоту України до Одеси порт намагається допомагати військовим морякам відповідно до заявок Міноборони.
— Ми виділяємо частину причальної лінії — причали 20 і 40 — для суден ВМФ. Один — у Заводській гавані, інший — зліва від морського вокзалу. Робимо відпові-дну глибину біля цих причалів для кораблів. Також підключаємо до електрики. Ми зобов’язані увійти в становище, в якому перебуває держава, і всіляко сприяти ВМС, — зауважив керівник порту.
А ще адміністрація порту запрошує громадські, туристичні організації, небайдужих одеситів подавати пропозиції щодо позиціювання морського вокзалу як фестивального та туристичного центру міста. У жовтні на морвокзалі обіцяють провести грандіозний фестиваль світла. Портовики мріють створити тут найбільшу вай-фай зону з постійно діючими фестивалями, фотовиставками, міні-ярмарками.
На запитання, чи налагоджуються відносини з новою обласною держадміністрацією, Михайло Соколов відповів, що Одеський порт готовий працювати і працює прозоро, без корупції і його керівництво — в резонансі з командою нового голови ОДА.
— Мені завжди дуже неприємно, коли Одеський порт плутають з Одеською митною службою. Ми, навпаки, були серед засновників руху «Ні — корупції на транспорті!» й усіляко намагаємося не допустити корупційних дій у порту, — наголосив керівник підприємства.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.008Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |