![]() |
|
![]() |
![]() |
На першому засіданні Ради економічного розвитку в облдержадміністрації було багатолюдно. Стартове засідання, яке у середу провів голова ОДА Міхеіл Саакашвілі, мало назву «Перші кроки реформування регіону».
— Рада економічного розвитку в Одесі — це перший в Україні міжвідомчий орган для колегіального вирішення актуальних економічних питань області, — зазначив Міхеіл Саакашвілі. — Економічні питання повинні вирішуватися колегіально, через відкриту дискусію. Бізнес не повинен бігати за державними службами, навпаки, державна служба повинна супроводжувати бізнес.
На першому засіданні були представники різних владних органів, бізнес-структур, громадськості та мас-медіа.
Помічник голови ОДА Саша Боровик представив «Пакет реформ Одещини», мета яких — не лише змінити життя в регіоні, а й розпочати зміни у всій країні.
— Призначення пакету реформ — завдати точних ударів по старій системі і змінити динаміку в головних сферах — будівництві, сільському господарстві, землекористуванні, приватизації, трудовому і митному праві, державній службі. Це будуть снайперські постріли по больових точках Одещини, і якщо на них сконцентруватися, населення області невдовзі відчує зміни, — зазначив він.
Незабаром, за словами Олександра Боровика, відкриється агентство інвестицій та розвитку — нова організація, не пов’язана з облдержадміністрацією, заснована на принципах прозорості, доступності, профе-сіоналізму. Це буде фахове середовище, вільне від корупції. Окрім того, запрацюють нові центри митних процедур та адміністративного обслуговування.
Особлива увага приділятиметься Беcсарабії, яку досі ігнорували. Пакетом реформ передбачається розвиток промисловості, туризму, інфраструктури цих теренів, будівництво нових річкових портів та альтернативного аеропорту нашої області. Реформатори також мають намір зробити прозорою приватизацію і за гроші, виручені від неї, піднімати регіон.
Робота над пакетом реформ для Одещини завершиться до кінця місяця, над цим працюють українські та іноземні фахівці.
Уже під час першого засідання Ради економічного розвитку вдалося вирішити кілька важливих питань. Одне з них — конфлікт між зернотрейдерами та фіскалами.
На зустрічі виступали представники бізнесу, яким Державна фіскальна служба заборгувала десятки мільйонів ПДВ. За втручання Міхеіла Саакашвілі сторони дійшли консенсусу.
— Ізмаїльський завод соняшникової олії, підприємство «Айсберг» та інші отримають заборговані їм мільйони гривень ПДВ у найближчі місяці, — пообіцяв присутній на засіданні в.о. начальника головного управління ДФС в Одеській області Євген Бамбізов.
Пролилося світло й на те, чому у нас виросла ціна розмитнення товарів і відновилися побори, на що скаржаться перевізники.
«Сьогодні на засіданні ми почули від експедиторів, що підприємцям радять: не розмитнюйтеся в Одесі, робіть це на сусідніх митницях, бо в Одесі штучно завищені тарифи. Іншими словами, хтось у Києві вирішив поглумитися. Зауважу: не наді мною, не над обіцянками прем’єр-міністра чи президента, які вони спільно дали. А над мешканцями Одещини, в тому числі Бессарабії, через яку проходить автотраса «Одеса—Рені». І виглядає це так: ми вам обіцяли однією рукою дати, а другою забираємо. А потім розведуть руками: не виконала ж митниця план надходжень! А як такий план можна виконати?» — обурювався голова ОДА щодо ситуації навколо Одеської митниці.
Нагадаємо, Верховна Рада прийняла закон про внесення змін до Бюджетного кодексу щодо проведення експерименту з ремонту доріг, зокрема траси «Одеса—Рені». Механізм експерименту полягає в тому, що 50% прибутків, які збирає митниця понад планові показники, спрямовуються на ремонт шляхів. Однак, як з’ясувалося, зі складу Одеської митниці було виведено енергетичну митницю, яка давала 30% прибутку, ще й підвищили, починаючи з липня, щомісячний план доходів.
«Не знаю, хто дає вказівки, однак маємо такий факт: Міністерство фінансів фактично у півтора раза підвищило щомісячний план доходів Одеській митниці. Хто саме це робить — не знаю, але бачу те, що бачу. Хоч не так давно було оголошено на всю країну: буде більше надходжень — буде фінансування дороги «Одеса—Рені». От люди питають: де дорога? Я відповідаю те, що обіцяв: як тільки впорядкуємо роботу митниці, збільшимо удвоє проти плану надходження — буде дорога. Й ось чую: план митниці піднято загадковим способом на 20 з лишком відсотків, а ще майже 30 відсотків митниці кудись попливло — реально план з початку липня збільшили в півтора раза. Тобто маємо елементарне шулерство, у наперстки з нами грають. Бо курс валюти не мінявся і вітчизняна економіка не почала зростати», — з обуренням розповідав про ситуацію Міхеіл Саакашвілі на підсумковому брифінгу.
Такі дії столичних крутіїв, зауважив голова ОДА, спрямовані проти жителів Одещини: «Якщо не буде відновлено будівництво дороги «Одеса—Рені» через Бессарабію, тоді там буде хороша дорога для танків. Робиться все для того, щоб не люди по ній їздили, а щоб танки пройшли».
Міхеіл Саакашвілі пообіцяв порушити це питання під час розмови з президентом та прем’єром.
Присутні на Раді економічного розвитку дізналися і про розв’язку ще однієї скандальної історії — дворічну судову тяганину, затіяну прокуратурою проти інвесторів — забудовників великого торговельного центру в Одесі (детальніше про цей конфлікт «ЧН» пові-домляли у попередньому номері. Див. статтю «У реактивному режимі змін» у газеті за 6 липня. — Прим. Ред.).
Наступного дня на своїй сторінці у «Фейсбуці» Міхеіл Саакашвілі написав: «Відбулося безпрецедентне для України: прокуратура відкликала позов з останньої стадії оскарження (касації)... Я радий за всі підприємства, інвесторів, питання яких ми вирішили, головне зараз — змінити систему таким чином, щоб ці абсурдні випадки більше не траплялися. А заступника прокурора області на прізвище Немой, котрий подав злочинний позов, за допомогою якого було зупинено майже 100-мілльйонні інвестиції, необхідно притягнути до відповідальності. Нехай пан Немой заговорить та розповість, хто його підмовив і за скільки вони вбили 1100 робочих місць в Одесі».
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.011Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |