![]() |
|
![]() |
![]() |
У середу з ініціативи голови облдержадміністрації Міхеіла Саакашвілі, на Одеській митниці підписано меморандум про «ненапад». Керівники Одеської митниці, головних управлінь ДФС та МВС, Південного регіонального управління Держ-прикордонслужби, прокуратури та управління СБУ в Одеській області домовилися про персональну відповідальність кожного з них щодо проведення необґрунтованих перевірок під час здійснення митного оформлення вантажів.
За словами Міхеіла Саакашвілі, раніше в роботу митниці могли втручатися всі кому не лінь. Це дозволяло заможним бізнесменам наживатися на Одесі, навіть не будучи в ній. Як це все виглядало? Якийсь слідчий з особливо важливих справ МВС, СБУшник чи депутат «штампували» офіційні листи-наклепи до начальника митниці, в яких, за їхніми словами, певна конкретна компанія (компанії) ввозила контрабанду. Такі листи надсилали навіть народні депутати з Верховної Ради. Вантаж зупиняли на тиждень-два, місяць, поки він не псувався, дуже часто змушуючи власника заплатити хабар, точніше — підводячи своїми діями його до цього. Вказувалася причина, чому їх потрібно затримати: мовляв, держава втрачає надходження до бюджету. Хоча жодного разу після такого роду «документів» прибуток, за словами голови ОДА, держава не отримувала. На цьому наживалися лише конкретні посадовці, яким зацікавлені в затримці певного вантажу конкурентів давали хабар. «Я з упевнені-стю заявляю: за кожним таким листом від депутатів, державних органів, слідчих стоїть корупція, беззаконня і спроба знищити бізнес. Нарешті гроші таки підуть у держбюджет, а не в кишені окремих чиновників», — прокоментував ситуацію Міхеіл Саакашвілі.
Відтепер такий вплив на розмитнення вантажів в Одесі унеможливлюється. Перевірки на митниці влаштовуватимуться лише за спеці-альним листом з персональним підписом керівника якогось з цих відомств та їхньою гербовою печаткою (а не так, як було раніше — за першим «дзвінком» силовиків). Сподіваються, що це зменшить кількість необґрунтованих перевірок вантажів комерційного призначення і привабить в Одесу більше імпортерів.
«Якщо в результаті спецогляду вантажу факту незаконного переміщення товарів чи транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України не виявлено, то такий догляд проводитиметься за рахунок органу, з ініціативи якого прийнято рішення про його проведення. Хочу підкреслити, що працівники Одеської митниці не проводитимуть доглядів на підставі листів від силових відомств, якщо вони не відповідатимуть тим вимогам, які зазначені в нашому спільному наказі», — за-значила начальник Одеської митниці ДФС Юлія Марушевська.
Про недоцільність перевірки кожного вантажу свідчить статистика. Кожен догляд займає кілька годин, а то й днів. За словами Юлії Марушевської, це простій вантажу, нераціональне використання часу й ресурсів, а головне — підґрунтя для корупції. З початку 2015 року було аж 1724 перевірки і лише у
26 випадках виявлено порушення правил перевезення. Зважаючи на це, вирішено здійснювати фізичний догляд вантажів тільки в тому разі, якщо справді є якесь підтвердження кримінальної підозри.
«Часто для змін бракує політичної волі. Сьогодні ця воля продемонстрована. Ми даємо бізнесу «дихати», плавати з розкритими вітрилами», — зазначила начальник Одеської митниці Юлія Марушевська.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.017Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |