ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Зернові пріоритети Одеського порту
21.11.2015 / Газета: Чорноморські новини / № 93(21665) / Тираж: 8525

Будівництво нових зернового та контейнерного терміналів, реконструкція причалів — портовики поділилися з журналістами планами на найближчі два роки. Навіть екскурсію об’єктами провели. В ролі гіда — начальник Одеського морського торговельного порту Михайло Соколов.

Центральний напрямок Одеського порту — екологічно чиста сировина. На цьому, під час оглядової екскурсії, не раз наголошував Михайло Соколов. За його словами, Одеса зовсім не працює зі шкідливими хімікатами й отруйними речовинами. І майже не перевалює руду (це прерогатива порту «Південний»). Серед пріоритетів Одеського порту — зерно і метал. «Їхня перевалка зросла до 45%. При роботі з ними застосовується найновіше обладнання і технології, які дозволяють звести утворення пилу до нуля. Це найвищий темп росту перевалки зернових серед усіх портів України», — зазначив керівник ОМТП. Саме тому, з п’яти інвестиційних проектів, чотири стосуються будівництва зернових термі-налів (комплекс обробки зернових вантажів, контейнерний термінал на Карантинному молу, реконструкція перевантажувального зернового комплексу й спорудження нового схожого комплексу на базі причалу №35).

«На початку наступного року буде готовий проект з будівництва зернового терміналу. Ми розраховуємо, що до кінця 2015-го компанія-інвестор уже приступить до зведення складу потужністю 100 тисяч тонн перевалки на рік. Держава не ви-тратить ні копійки, все робитиметься за власні інвестиції. Витрати складуть близько 30 мільйонів доларів», — зазначив Михайло Соколов і додав, що після реалізації всіх п’яти проектів потужність порту має зрости до 17 мільйонів тонн на рік.

Ще один проект, з яким ознайомили журналістів, — Карантинний мол. Інвестиційним договором передбачено будівництво двох причалів завдовжки 650 метрів. Через підтоплення ґрунту, що в Одесі не рідкість, проект трохи відстає в часовій реалізації. Гальмують і затяжні дозвільні процедури. За словами Соколова, щоб отримати дозвіл Міністерства екології на будівництво нового об’єкта, дозвільних документів доводиться збирати чимало. Як ідею Карантинний мол задумували 10 років тому, три з них витратили на отримання дозволів.

Говорячи про перспективи розвитку порту, торкнулися також приватизації й оренди. За словами Михайла Соколова, є багато об’єктів, які можна здавати в оренду, а отри-мані кошти витрачати на розвиток підприємства. За приклад навів

об’єкти морського вокзалу. «Сьогодні понад 2000 квадратних метрів його приміщень пустує. Виходячи з економічних показників, було б непогано віддати їх в оренду чи концесію, або й взагалі в приватизацію», — пояснив начальник ОМТП. Але поки що це лише ідеї. У складній економічній ситуації порт нині шу-кає варіанти додаткового фінансування.

Автор: Іванна ДЕРЕВ’ЯНКО


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту