ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
КРИЖАНУ ТИШУ РОЗІРВАЛИ ВИБУХИ
22.01.2016 / Газета: Флот України / № 4(1628) / Тираж: 1000

Один із важливих елементів під час злагодження підрозділів – подолання водної перешкоди. Влітку чи восени для українських військовослужбовців це звичайна справа. Однак, зовсім інша річ – організовувати переправу взимку, коли товщина криги місцями сягає понад тридцять сантиметрів.

Навчання з організації переправи проводились із особовим складом одного з підрозділів понтонно-мостового полку Головного управління оперативного забезпечення Збройних Сил України, який дислокується в місті Білгород-Дністровський, спільно із інженерами Центру оперативного (бойового) забезпечення та підрозділами військ берегової оборони Військово-Морських Сил Збройних Сил України на полігоні «Широкий лан».

Провівши розвідку місцевості, оцінивши товщину криги, наявні засоби, кількість техніки, яку потрібно переправляти, військові понтонери дійшли висновку, що лід не витримає навантаження. Тим паче, під час навчань зберігалася плюсова температура повітря. Тому було прийнято рішення підривати кригу. Водночас на суходолі військовослужбовцями підрозділу було організовано та налагоджено роботу комендантської служби переправи, а також облаштовано місце обігріву особового складу.

– Ми вперше зіткнулися з такими важкими умовами, наразі сапери підривають кригу, а військові понтонери облаштовують шляхи підходу техніки та розчищають місце від великих уламків криги, щоб річкові ланки понтонної переправи могли розкритися, – говорить командир понтонної роти старший лейтенант Олександр Буйніцький. – Для переправи ми використовуємо ПМП (понтонно-мостовий парк) з однією береговою та річковими ланками, а транспортування буде здійснюватися за допомогою плаваючого транспортера.

Варто додати, що флотські сапери закладали заряди продовж п’ятнадцяти метрів. Після підриву у водоймищі утворюється достатньо простору, щоб транспортер без перешкод міг пересуватися між берегами. Однак, щоб закласти заряди, саперам потрібно не менше години, а всього необхідно звільнити від криги 360 метрів.

Важливо, що особливості цього навчання продиктовані сьогоденням. Тож, насамперед у ході тренувань враховується досвід, набутий в зоні проведення антитерористичної операції, а також створюються умови виконання навчальних завдань, максимально наближені до бойових, адже невідомо, які саме умови для організації переправи будуть під час реальних бойових дій. Тому військові понтонери повинні вміти виконувати поставлені завдання навіть за таких складних погодних умов.

Олександр ЗАВТОНОВ

Автор: Олександр ЗАВТОНОВ


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту