ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Новим «Шовковим шляхом», в обхід Росії
23.01.2016 / Газета: Чорноморські новини / № 8(21685) / Тираж: 8525

Минулої п’ятниці в Іллічівську відбулося знаменна подія. Відбулася, до певної міри, вимушено, але має всі шанси стати переворотом у сучасних торговельних контактах між Сходом і Заходом. Як відомо: усе нове — добре забуте старе...

Отож 15 січня в Іллічівську урочисто проводжали в путь перший демонстра-ційний рейс контейнерного поїзду за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан — Китай. Цей маршрут є новим напрямком «Шовкового шляху» та альтернативним шляхом доставки вантажів із Заходу на Схід в обхід території РФ. У церемонії взяли участь українські урядовці: міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко, міністр еконо-мічного розвитку і торгівлі Айварас Абромавічус, а також голова Одеської обласної державної адміністрації Міхеіл Саакашвілі, в.о. голови правління ПАТ «Українська залізниця» Олександр Завгородній, інші посадовці.

У складі поїзда — 10 вагонів та 20 сорокафутових контейнерів парку філії «ЦТС «Ліски» ПАТ «Українська залізниця». Маршрут пролягає через поромні переправи Чорного та Каспійського морів (Іллічівськ — Батумі та Алят-Актау-Порт) і може стати серйозним конкурентом для традиційних нині сухопутних комунікацій. Очікується, що загалом тривалість маршруту до станції Достик на кордоні Казахстану і Китаю становитиме 11—12 діб. Далі вантажі будуть відправлені до великих промислових міст КНР (Чженжоу, Чунцин, Лянюнгань). Тестовий рейс організовано спеціально для відпрацювання маршруту та налагодження спільної роботи операторів потягу в кожній з країн-учасниць.

«Це результат багатомісячної роботи великої команди людей з уряду, міністерства інфраструктури, «Укр-залізниці», що здійснили давню мрію та знайшли альтернативний шлях з Європи до Китаю через Україну. Нарешті ми можемо відійти від приставки «потенційний», коли говоримо про транзитний потенціал України. Цей потенціал уже реалізується. Всі формальності врегульовані, підписано протокол між керівниками залізниць країн-учасниць. За два—три тижні, сподіваюся, ми зможемо перейти до робочого режиму експлуатації цього маршруту», — заявив Андрій Пивоварський.

Загалом технологічні характеристики дозволяють відправляти до 40 вагонів із вісімдесятьма 20-футовими або сорока 40-футовими контейнерами. Поїзд може перевозити всі без винятку вантажі. Таким маршрутом уже зацікавилися вітчизняні відправники картону, каменю, керамічної плитки, гумовотехнічних виробів, металоконструкцій, меблів, продуктів харчування та сільськогосподарської продукції.

Для залучення клієнтів оператори потягу проводять інформаційну кампанію, презентуватимуть можливості нового «Шовкового шляху» на міжнародних транспортних виставках, форумах, нарадах та зустрічах, а також безпосередньо користувачам залізничного транспорту.

Нагадаємо, щоб організувати курсування поїзда Мінінфраструктури, «Українська залізниця» та координаційний комітет Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту провели значну роботу ще у 2015 році. Для його запуску були узгоджені технологія, прискорені терміни доставки, тарифні умови, визначені оператори. Включення України у «Великий Шовковий шлях» було вперше зафіксовано в українсько-китайському міжвідомчому протоколі.

За рухом першого потягу по новому «Шовковому шляху» можна стежити на інтерактивній мапі на сайті Міністерства інфраструктури (оновлюється кілька разів на добу).

Нагадаємо, з 1 січня «братня» Росія заборонила українським перевізникам здійснювати транзит своєю територією, а відтак спонукала до пришвидшення пошуку альтернативних шляхів спілкування з державами Сходу, яке досі здійснювалося через російські маршрути й приносило в кремлівську казну немалі гроші.

Як зауважив з цього приводу Геннадій Зубко, завдяки новому маршруту Україна більше не залежатиме від рішень російської сторони і зможе значно наростити обсяги експортних перевезень до країн Азії. «Це справжня економічна і політична перемога міжурядових комісій та уряду в цілому, а також Президента України», — наголосив міністр, додавши, що запуск цього маршруту також допоможе вирішити дуже важливе питання імпорту в Україну світлих нафтопродуктів та скрапленого газу. «Це те, що дасть можливість диверсифікувати поставки енергоносіїв в Україну», — зазначив він.

До речі, як повідомляє урядовий портал, обсяги перевезень між Україною та Китайською Народною Республікою у 2015 році склали 25,48 млн тонн, що на 2,25 млн тонн, або на 11%, більше, ніж у 2014-у. Це рекордний показник за останнє десятиліття. Сьогодні Китай посідає перше місце в експортних перевезеннях з України, змістивши з першої позиції в останні п’ять років на другу позицію РФ (15,9 млн тонн).

Автор: -


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту