Департамент транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міськради поді-лився планами на нинішній рік. Як обіцяють чиновники, громадські пасажироперевезення вийдуть на цілком новий, європейський рівень.
Зміни розпочнуться з автобусів. Передбачається повністю оновити їхній зовнішній вигляд і технічні спроможності. Поступово. Спочатку — на третині, а згодом (до березня 2017-го) і на всіх інших міських маршрутах. Для цього нинішнього місяця проведуть тендер на обслуговування 35 зі 120 маршрутів, на яких у травні—червні закінчується термін дії контрактів з компаніями-перевізниками.
«Конкурс запланований на 15 березня. Головною умовою для перемоги стане оновлення матеріально-технічної бази і встановлення навігаторів», — повідомив директор департаменту транспорту Олександр Ілько. Планується, що навігація допоможе виявляти правопорушників на дорозі і дасть змогу коригувати рух маршруток. Поки її не буде, водії в гонитві за «гривневими пасажирами» продовжуватимуть обганяти один одного, створюючи при цьому аварійні ситуації. Експеримент з навігацією вперше провели торік на міськелектротранспорті. Він, за словами Олександра Ілька, був вдалим: ДТП ліквідовували швидше, а допомогу потерпілим надавали оперативніше.
Електродатчики на автівках, трамваях і тролейбусах стоятимуть неспроста. Департамент з їх допомогою планує створити «єдину диспетчерську систему», яка згодом переросте в «єдину карту транспортної мережі Одеси», — все це комбінуватиметься із системою «Електронного міста». «Ми зможемо побачити он-лайн, у реальному часі навантаження на міських дорогах. У перспективі це дасть змогу контролювати буквально кожного водія і те, як перевізники дотримуються графіку руху, в тому числі режиму швидкості. Також ми зможемо доцільніше розподіляти транспорт по місту. Торік перевірили на обласних маршрутах — працює», — зазначили в департаменті.
З міського бюджету, запевняють, на «оновлення» не буде потрачено ні копійки: перевізників зобов’яжуть оновлювати транспорт й оснащувати його GPS-навігаторами власним коштом. «Більшість перевізників сьогодні сама зацікавлена у встановлені GPS-навігаторів: тоді до них буде менше претензій з боку поліції та департаменту», — прокоментував заплановані нововведення Олександр Ілько. Конкурс на визначення «оператора», який займеться оновленням міських маршруток, сказав він, перевізники проводитимуть самі, як і самі вирішуватимуть всі питання щодо вартості. Міськрада, в свою чергу, має надати основні параметри технічних завдань: що саме в реальному часі має надходити до департаменту транспорту, поліції та органів інспекції, які й здійснюють контроль за перевізниками.
Окрім «косметичних» ремонтів, перевізники, які планують виходити на ринок, повинні повністю обновити більшу частину свого автопарку. Це робота на перспективу. Адже для повноцінного вирішення цього питання необхідно внести і затвердити спеціальні зміни до чинного законодавства. Простіше кажучи, заборонити автотранспортним підприємствам залучати до перевезення пасажирів орендований транспорт, а купувати власний. «Поки відповідного закону нема, перевізники дедалі частіше залучають до роботи приватників, укладаючи з ними договори, що позбавляє їх стимулу оновлювати власний автопарк. Якщо ж законодавчо перевізників зобов’яжуть використовувати лише свої автобуси, то, боячись втратити право працювати на маршрутах, вони будуть змушені закуповувати нові машини», — прокоментував Олександр Ілько. Таке нововведення до того ж боротиметься з тими перевізниками, в яких водії працюють неофіційно.
Переможцям конкурсу доведеться дотримуватися і нових правил оформлення салонів: забрати з них рекламу й очистити від «гумористичних» наклейок, більшість з яких, за фактом, лише ображає пасажирів (наприклад: «здачу не клянчити», «місце для ударів головою»). Автоперевізникам заборонять також змінювати комплектацію салону. Скажімо, знімати сидіння, аби було більше місця, чи, навпаки, переповнювати ними салон тепер не можна.
Окрім залізних коней, іншого вигляду набудуть і самі водії міського транспорту. Хамів і «шумахерів» обіцяють звільняти. До «зачисток» приступили вже давно. Минулого року позбавили роботи 25 горе-кермувальників (і ще 300 тимчасово зняли з маршрутів). Підстави для звільнення прості: грубі порушення правил дорожнього руху, порушення правил безпеки перевезення пасажирів, відмова перевозити пільговиків, грубе поводження з людьми (враховують також технічний стан транспорту). Перевірка водіїв триває. У січні, за словами Олександра Ілька, з лінії зняли 16 маршрутних таксі — через несправність опалення в салоні. «Перевізники відреагували швидко: практично одразу маршрутки замінили іншими, а ті, до яких були претензії, полагодили», — зазначив директор департаменту.
Позитивний результат, якщо вірити обіцянкам міської влади, городяни й гості міста зможуть побачити лише наприкінці літа нинішнього року. Але для цього користувачам громадським транспортом треба трохи й самим потрудитися. Саме на пасажирів буде покладена місія «інспекторів». Усе просто: щойно ви стали свідком порушень чи хамства з боку водія, телефонуйте на «гарячу лінію» 705-55-55. Якраз на підставі звернень пасажирів, зазначили в департаменті, здійснюється більшість перевірок на маршрутах.
На оновлення чекають і в електротранспортному парку. В одеських трамваях мають з’явитися електронні термінали оплати проїзду, а із житломасиву Котовського на Таїровський в перспективі можна буде доїхати лише за 2 гривні. «На 2016-й у нас запланована серйозна програма з реалізації проекту «Трамвайний рух: Північ — Південь». Ми плануємо провести реконструкцію й відкрити рух трамвая з Котовського до Таїрового», — повідомив Олександр Ілько.
Березень, запевняють, стане місяцем змін і для автостоянок. Їхні оператори теж пройдуть конкурсний відбір. За його підсумками визначать обслуговуючі компанії. З ними мерія відтепер укладатиме договори не на три місяці, як було досі, а на 3—5 років. Переможці повинні будуть впорядковувати місця для стоянок і встановити на них паркомати. За словами Сергія Дубенка, директора КП «Одесатранспарксервіс», саме тривалі контракти спонукатимуть операторів до якіс-нішого обслуговування. Це, зокрема, стосується й кадрів: «персоналу напідпитку», обіцяють, більше не буде. Чиновник також нагадав, що на стоянках без паркоматів, згідно з чинним законодавством, брати гроші з водіїв ніхто не має права.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |