Розпорядження голів ОДА щодо перейменування об’єктів топоніміки населених пунктів не потребують затвердження
До Українського інституту національної пам’яті звертаються органи місцевого самоврядування та громадяни України з приводу необхідності затвердження або схвалення сесіями місцевих рад розпоряджень голів ОДА про перейменування об’єктів топоніміки для того, аби такі розпорядження почали виконуватися у межах конкретних населених пунктів.
Український інститут національної пам’яті ро-з’яснює, що законом не передбачено жодного «схвалення» або «затвердження» таких розпоряджень на сесіях місцевих рад. Такі розпорядження є чинними та обов’язковими для виконання у відповідних населених пунктах з моменту їх прийняття.
Пунктом 6 статті 7 Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» передбачено, що органи місцевого самоврядування у шестимісячний строк з дня набрання чинності цим законом зобов’язані в установ-леному порядку перейменувати райони у міс-тах, сквери, бульвари, вулиці, провулки, узвози, проїзди, проспекти, площі, майдани, набережні, мости, інші об’єкти топоніміки населених пунктів, а також інші географічні об’єкти, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму.
У разі, якщо до 21 листопада 2015 року місцевою радою в установленому законом порядку не прийнято рішення про перейменування, таке рішення у формі розпорядження мало бути прийняте сільським, селищним чи міським головою до 21 лютого 2016-го. Опісля повноваження перейшли до голів обласних державних адміністрацій у строк до 21 травня цього року включно.
Наголошуємо на тому, що перейменування об’єктів топоніміки населених пунктів згідно із Законом «Про засудження комуністичного та націонал-соці-алістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки» було не правом, а обов’язком як місцевої ради, сільського, селищного, міського голови, так і голови облас-ної державної адміністрації, оскільки відповідні норми закону мають імперативний характер.
Також відповідно до зазначених вище норм закону, а також частини другої статті 6 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов’язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами й громадянами. Тому, оскільки у період до 21 травня 2016 року включно законом було надано головам обласних державних адміністрацій повноваження щодо перейменування об’єктів топоніміки, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму, відповідні розпорядження голів ОДА є обов’язковими для виконання, у тому числі органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами у всіх населених пунктах, яких такі розпорядження стосуються.
Будь-якого «повторного» затвердження або «схвалення» такого розпорядження рішенням сесії сільської ради або рішення-ми будь-яких посадових осіб органів місцевого самоврядування законодавство не передбачає.
Відтак розпорядження голів ОДА про перейменування об’єктів топоніміки у населених пунктах відповідних областей є обов’язковими для виконання на території цих населених пунктів, а об’єкти топоніміки цих населених пунктів вже є перейменованими. Будь-які вимоги або заяви з боку органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб щодо необхідності якогось додаткового схвалення цих перейменувань рішеннями сесій місцевих рад є безпідставними та суперечать чинному законодавству.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |