Нові електробуси й оновлені трамваї з тролейбусами. Зупинки лише в спеціально відведених для цього місцях. Подорожчання проїзду в електротранспорті... Чиновники транспортних відомств поділилися враженнями від поїздки до Польщі та розповіли, яких нововведень найближчим часом очікувати одеситам.
На вулиці Одеси вийдуть електробуси. Новинку, як ідею, запозичать у Варшави. Схожі на тролейбуси, але працюють не від контактної мережі, а від акумуляторів і доволі довго — вистачає на 120—150 кілометрів. Справжня знахідка для нашого міста. Економічно вигідна. Не доведеться витрачатися на додаткові технічні установки. Чому саме електробуси — майбутнє Одеси, пояснив Олександр Ілько, директор департаменту транспорту і зв’язку міської ради.
«Нашим завданням було не просто подивитися пропозиції в інтернеті чи дізнатися думку спеціалістів щодо найкращого транспорту. Передусім стояло завдання за технічними показниками обрати для Одеси такий транспорт, який найкраще підходив би для інфраструктури нашого міста», — зазначив чиновник. «Якщо говорити про транспортний розвиток в Одесі, то електробуси — це саме той шлях, яким нам треба йти. Адже набагато дешевше закупити такі вагони, аніж тягнути додатково нову контактну мережу чи ставити дорогі нові підстанції, одна з яких коштує не менше мільйона євро», — додав Дмитро Жеман, директор КП «Одесміськелектротранс». Він упевнений: електробуси значно розвантажать вулиці міста і зменшать затори на дорогах. Адже цей вид транспорту не буде «прив’язаний» до дротової контактної мережі, а відтак, у разі ДТП, зможе об’їхати місце аварії, не створюючи додаткових затримок для іншого транспорту. Перш ніж вийти на лінію, електробуси заряджатимуться всю ніч у депо, а впродовж дня по 5—7 хвилин підзаряджатимуться на кінцевих зупинках.
Поки нового транспорту нема, в КП «Одесміськелектротранс» приводять до ладу старий — тролейбуси й трамваї. Власними силами роблять капітальний ремонт, після якого старі вагони оновлюються на 85—90%. «Повна модернізація вагона нам обходиться десь п’ять мільйонів гривень. Щоб купити аналогічний новий вагон, якщо навіть взяти найдешевший, який є на транспортному ринку, наприклад, односекційний «Тата-Люкс», треба викласти близько 14 мільйонів. Економія очевидна», — зазначив Дмитро Жеман. До кінця року на лінії випустять п’ять таких модернізованих вагонів. Один уже працює, другий — на підході. (До речі, «Одесміськ-електротранс» не так давно отримав офіційні сертифікати і дозвіл модернізувати старі вагони й для інших українських міст, і не тільки. КП навіть збирається взяти участь у майбутніх тендерах з цього питання. — Прим. авт.). Побачать одесити і незвичні багатосекційні вагони. 28 метрів завдовжки. Середні двері будуть із низькопідлоговим підйомом — для зручності людей з особливими потребами та батьків з маленькими дітьми.
Чиновники, обіцяють, не лише закуплять новий пасажирський транспорт та проведуть модернізацію старого фонду «Одес-міськелектротрансу», а й відновлять старі забуті правила з перевезення людей. Водіям маршруток заборонять зупинятися будь-де на вимогу пасажирів — тільки на офіційних зупинках, у спеціально відведених для цього місцях, аби не створювати аварійних ситуацій на дорогах і не провокувати затори. Цього давно вимагали деякі громадські організації, й ось, нарешті, їх, здається, почули.
«Ми прекрасно розуміємо, що можемо цим правилом спровокувати невдоволення багатьох одеситів. Але це норма: якщо є офіційні зупинки — висаджувати пасажирів слід тільки там. Якщо буде потрібно, встановимо додаткові зупинки на окремих ділянках дороги, але провокувати аварійні ситуації водіям маршруток більше не дозволимо», — запевнив Олександр Ілько.
Наскільки добросовісно водії громадського транспорту поставляться до старого-нового правила — в мерії відстежуватимуть в онлайн-режимі. Система проста: на маршрутках встановлять GPS-датчики. З їх допомогою транспортники збираються створити інтерактивну карту маршрутної мережі. В режимі реального часу тепер можна буде бачити, хто з перевізників до-тримується графіку руху, а хто його злісно бойкотує. Надалі на офіційному сайті міста буде створено спеціальну сторінку, на якій по GPS будь-хто зможе побачити рух міського транспорту. Це надасть додаткову інформацію пасажирам, особливо туристам, щоб вони бачили, якою маршруткою їм найзручніше дістатися з однієї точки в іншу, обіцяють у департаменті транспорту міськради. До кінця серпня планують встановити датчики на перших 150 маршрутках, а на всьому громадському транспорті — до кінця 2017-го.
І до менш приємного. Влада Одеси має намір із вересня підвищити вартість проїзду в електротранспорті на 50% — до 3 гривень за поїздку. Це здорожчання, за словами Дмитра Жемана, пов’язане із підвищенням тарифів на електроенергію та збільшенням мінімальної заробітної плати. Навіть така, начебто, незначна зміна — підвищення вартості лише на гривню — для багатьох містян може стати тяжкою ношею.
А от вартість проїзду в маршрутних таксі, запевнив директор департаменту транспорту, зв’язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради Олександр Ілько, наразі не підвищуватиметься.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |