З березня 2016 року «Ощадбанк» став єдиним банком, що здійснює виплати пенсій і грошової допомоги переселенцям. Така новація викликала низку проблем, пов’язаних із обмеженнями тарифного плану для внутрішньо переміщених осіб і з недостатнім доступом до банківських відділень. На думку «Ощадбанку», ці питання будуть врегульовані найближчим часом.
5 серпня 2016 року пройшла зустріч представників ПАТ «Державний ощадний банк України» (далі – «Ощадбанк») і програми «Подолання соціальних наслідків конфлікту на Донбасі та незаконної анексії Криму за допомогою державних структур в Україні та громадянського суспільства» (далі – Програма радників). Розмова відбулася в рамках громадського моніторингу діяльності державних установ, які залучені до виплат внутрішньо переміщеним особам (ВПО). Зустріч була присвячена питанням виплат пенсій і щомісячної адресної допомоги переселенцям, що, відповідно до змін, внесених пунктом 3 постанови КМУ № 167 від 14 березня 2016 року – «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» – має здійснюватися виключно через рахунки та мережу установ і пристроїв АТ «Ощадбанк».Володимир Москаленко, директор департаменту електронної комерції та платіжних засобів «Ощадбанку», поділився інформацією про кроки, до яких банк вдається задля вирішення існуючих питань, і про прогрес, якого досягнуто з моменту останньої зустрічі з громадськими організаціями 12 липня.
Особливістю нового тарифного пакету «Моя країна», створеного «Ощадбанком» спеціально для виплат переселенцям, є відкриття для пенсійних рахунків платіжної картки національної платіжної системи «ПРОСТІР». Такі платіжні картки будуть водночас і пенсійними посвідченнями, вони міститимуть фото пенсіонера, електронний цифровий підпис і діятимуть протягом трьох років.
Станом на 5 серпня 2016 року процес випуску таких карток за фактичними заявами переселенців тільки розпочався і йде відповідно до узгодженого з Пенсійним фондом України (ПФУ) графіком. Технологія вже пройшла тестування і передбачає поетапне підключення банківського і пенсійного додатків та запис ЕЦП для кожної картки. Очікується, що перші електронні пенсійні посвідчення будуть передані власникам вже найближчим часом.
Для оформлення ЕПП переселенець повинен звернутися до відділення Пенсійного фонду за місцем фактичного проживання із письмовою заявою на виготовлення ЕПП. Разом із заявою необхідно подати паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера та інші документи, що можуть знадобитися для формування пенсійної справи.
Через місяць після подання заяви до Пенсійного фонду переселенець має звернутися до відділення «Ощадбанку», яке було зазначене в попередьно поданій заяві. При собі слід мати такі документи: паспорт; ідентифікаційний номер фізичної особи; довідку про взяття на облік особи, яка переміщується.
Далі укладається договір з «Ощадбанком», після чого можна отримати електронне пенсійне посвідчення, яке активується в касі банку.
Слід зазначити, що протягом першого року дії електронного пенсійного посвідчення кожні півроку пенсіонер повинен з’являтися до відділення «Ощадбанку» для фізичної ідентифікації. Далі, протягом другого і третього року дії посвідчення, до цього відділення потрібно буде звертатись один раз на рік.
З 1 липня 2016 року виплата пенсій, соціальної допомоги, компенсацій та довічних держстипендій, що призначені державою для переселенців, здійснюються виключно через «Ощадбанк».
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |