ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Аби розблокувати гальма
31.01.2017 / Газета: Одесские известия / № 7(4933) / Тираж: 18937

Хоча Одеський морський торговельний порт і є лідером галузі щодо кількості залучених інвестиційних проектів, з їх реалізацією справи, м'яко кажучи, далекі від ідеальних. Таким був лейтмотив виробничої наради, яку провів новий виконувач обов'язків голови Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» Райвіс Вецкаганс.

Так, констатувалося, що спорудження контейнерного терміналу на Карантинному молу було призупинено ще 2014 року через просідання хвилерізу. Відтоді і по сьогодні триває судова тяганина між компанією-підрядником і адміністрацією ОМТП. Будівництво причалу №1-з як частини нового зернового терміналу на Андріївському молу мало завершитися того ж таки 2014 року, але триває й досі. Через неузгодженість дій керівництва порту і проектантів буксує й реконструкція морського вокзалу, де передбачено розміщення нового митного терміналу, сервіс і контроль на якому здійснюватимуться за принципом єдиного вікна.

Очільник Адміністрації морських портів України детально ознайомився з проблемами, побувавши на кожному з перелічених об'єктів, і сконцентрував увагу керівництва Одеського порту на низькій якості виробничої дисципліни та на невиконанні ним зобов'язань перед інвесторами.

– Інвестора, який приходить в український порт, не цікавлять внутрішні бюрократичні процедури, узгодження в органах державної влади, судові тяганини і тому подібне. Якщо ви берете на себе зобов'язання з будівництва об'єкту – він має бути зданий у чіткі терміни, прописані в договорі. Ми повинні створювати сприятливе середовище для роботи бізнесу, а не штучні бар'єри, які заважають залученню інвестицій, – підкреслив Райвіс Вецкаганс.

Як повідомили в Адміністрації морських портів України, найближчим часом її новий керівник має намір зустрітися з представниками компаній-інвесторів, що працюють з Одеським портом, для перезавантаження відносин і визначення подальших кроків щодо повної реалізації започаткованих проектів.

– У найкоротші терміни ми проведемо аудит відсутньої, але необхідної документації, в тому числі щодо коригування чинних проектів, і зробимо оптимальні кроки для якнайшвидшої реалізації зазначених інвестиційних планів, – сказав Райвіс Вецкаганс.

Після цього, відвідавши порт «Южний» і докладно ознайомившись із його роботою, новий очільник АМПУ зазначив, що гармонійний розвиток підприємства неможливий без проведення днопоглиблювальних робіт, розширення причального фронту, інвестицій в об'єкти стратегічної інфраструктури, а також поступального розвитку всіх портових операторів. Водночас важливо, щоб цей розвиток був прогнозованим як для бізнесу, що працює в «Южному», так і для потенційних інвесторів.

У плині зустрічі Райвіс Вец­каганс відвідав майданчик майбутнього зерноперевального комплексу компанії «МВ Карго» в тилу причалу № 25, де ведуться будівельні роботи.

Керівник запевнив представників інвестора, що проект будівництва терміналу у співпраці з крупною американською компанією «Cargill» є пріоритетним і покликаний продемонструвати готовність українських портів до роботи в рамках спільних із інвесторами проектів.

Беручи до уваги важливість дотримання термінів реалізації інвестиційних проектів, Райвіс Вецкаганс підкреслив, що днопоглиблювальні роботи, плановані адміністрацією морського порту, неодмінно будуть виконані, причім при безумовному дотриманні повної прозорості тендерних умов:

– Бізнес, який працює в порту, та потенційні інвестори очікують від АМПУ перезавантаження відносин. І наше завдання – досягнути цієї мети, супроводжуючи процес максимальною відкритістю всіх тендерних процедур.

Прес-служба Адміністрації морських портів України у зв'язку з цим нагадує, що для проведення аудиту документації та аналізу відповідності умов торгів вимогам законодавства на два місяці подовжено термін подання конкурсних пропозицій на проведення днопоглиблювальних робіт у порту «Южний».

Автор: Віктор Козюра


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту