Виїзне засідання групи депутатів парламенту Республіки Молдова та Верховної Ради України відбулося З квітня поблизу села Паланка. У зустрічі взяли участь голови одеських облдержадміністрації Максим Степанов та облради Анатолій Урбанський, міністр регіонального розвитку та будівництва Молдови Васіле Битка, а також представники влади району Штефан Воде (Молдова), служби автомобільних доріг в Одеській області, Державної прикордонної служби України та міністерств закордонних справ обох країн.
Будівництво мосту в районі Паланки передбачає капітальний ремонт опор та зміцнення конструкцій, тому виникла потреба прокласти тимчасову об’їзну дорогу через територію Республіки Молдова. Наявність цього шляху дасть можливість швидше діставатися південних районів Одещини та розвантажити проїзд у районі Затоки у курортний сезон. Загальна вартість проекту — 76 мільйонів гривень. Молдовська сторона пішла назустріч Україні та пообіцяла до кінця тижня затвердити наданий проект. Планується, що до 7 квітня всі прийняті рішення будуть закріплені офіційними документами.
По закінченні засідання його учасники розповіли про досягнуті домовленості.
Павло Унгурян, народний депутат України: «Ми з моїм молдовським колегою Еудженом Нікіфорчуком ініціювали цю зустріч і раді, що сьогодні до нас приєдналися очільники влади Одеської області та Республіки Молдова».
Еуджен Нікіфорчук, депутат парламенту Республіки Молдова, голова міжпарламентської групи дружби «Молдова — Україна»: «Минулого тижня, перебуваючи на офіційній зустрічі в Києві, ми вибудували план дій.
Мета
Визначені цілі ми зможемо вирішити у дружній, товариській атмосфері. Ця проблема торкається й Молдови, бо потік транспорту, вантажопотік через цю трасу доволі великий. Об’їзд, який сьогодні проходить через Затоку, має протяжність 70 кілометрів і є незручним для перевізників. Принципових розбіжностей у нас нема. Молдовська сторона готова підтримати колег і вирішити питання. Ми готові надати підтримку на всіх рівнях — і у виконавчій, і в місцевій владі. Сподіваюся, що до п’ятниці ми зможемо дати кілька офіційних відповідей, щоб якнайшвидше почати будувати об’їзну дорогу. Тимчасове рішення знайдено, залишилося затвердити його офіційними документами».
Максим Степанов, голова Одеської ОДА: «Відсутність проїзду в Паланці є великою проблемою для жителів нашої області. Вдячний українським парламентарям, що я не один цим займаюся. Є конкретизована конструктивна взаємодія законодавчої і виконавчої влади. Роботу ми проводили і з МЗС, і з примарією Паланки. Після цієї зустрічі я впевнений, що ми все проговорили, зокрема мінімальні строки введення об’їзної дороги. Сподіваюся, щодо 1 трав-
ня вона буде збудована, ми пустимо потік машин у цей бік, а далі, до кінця літа, закінчимо капітальний ремонт мосту. Я вдячний нашим молдовським колегам за те, що ми швидко знайшли конструктив і чітко розуміємо покроковий алгоритм, куди і як нам рухатися».
Васіле Битка, міністр регіонального розвитку і будівництва Молдова: «Ми домовилися, щоб українська сторона якомога швидше надала нам усі документи на будівництво мосту та об’їзної дороги, щоб ми затвердили ці документи і дали їх в роботу будівельникам. Для спорудження об’їзної дороги потрібно виділити 1,2 гектара землі. Це буде корисним і для села Паланка, економічна і соціальна ситуація тут лише покращиться».
Ніколае Молозя, глава адміністрації району Штефан-Воде: «Проект важливий і для України, і для Молдови. Велика частина жителів нашого району має економічні зв’язки з вами і часто їздить до Одеси. Ми розуміємо важливість цього проекту і робитимемо все від нас залежне, адже всі договори підпису-
ватимуться місцевою владою. Рішення про виділення землі місцевою радою ще не приймалося, бо не було всієї документації з українського боку. Плата за користування землею якщо і буде, то, думаю, незначною».
Валеріу Гілецький, секретар комітету з зовнішньої політики та євроінтеграції парламенту Республіки Молдова: «Як уже зазначалося, це питання важливе і на зовнішньому дипломатичному рівні. Ми всі знаємо, що мости мають значення як у прямому, так і в переносному розумінні. Наше завдання —зробити, щоб міст цей був надійним. Не завжди легко сумістити національний інтерес з інтересами громадян, які проживають у цій місцевості. У комісії із зовнішньої політики ще будемо деякі моменти обговорювати, бо є скарги окремих мешканців, але я певен, що ми знайдемо точки дотику, щоб міст та об'їзна дорога були збудовані у найкоротші терміни».
Павло Унгурян: «Регіон, у якому ми перебуваємо, має цілий комплекс проблем. Наприкінці 1990-х було укладено міжурядову угоду між Україною
та Республікою Молдова про обмін територіями. 10 кілометрів автодороги Одеса — Рені по території Молдови отримані в обмін на земельну ділянку на березі ріки Дунай біля Джурд-жулешт, де молдовська сторона збудувала порт. Через 11 років цю угоду було ратифіковано. Відтоді земельна ділянка під автомобільною дорогою і смуга по 11 метрів з обох боків уздовж дороги стали власністю держави Україна. Тепер ми вирішуємо проблему інфраструктури цієї дороги. Споруджується автомобільний міст, щоб його не ремонтувати локально щороку. Підрядник на 50 років дає гарантію металевих і бетонних конструкцій. Довжина об’їзної дороги — 495 метрів, ширина — 22 метри, буде насип для дренажу і гідрологічного циклу, щоб не завдати шкоди заповідним водно-болотним угіддям. Скажу, як колишній заступник міністра екології, що при виконанні робіт буде забезпечено нормальний гідрологічний цикл. Служба автомобільних доріг у тимчасову дорогу закладатиме спеціальні труби, які забезпечать нормальну циркуляцію води. Ви бачили тут лебедів та інших птахів, які гніздяться поблизу. Міст і дорога будуються в контексті українського екологічного законодавства.
Ще одна проблема — винесення транзитних пунктів пропуску з автодороги Одеса—Рені в пункти пропуску «Тудора» і «Паланка» на молдовській стороні, щоб не допускати заторів і скупчення транспорту на самій дорозі. Нашим наступним завданням є вирішення цієї проблеми для зручності мешканців».
Зараз маємо хорошу взаємодію і, дай Боже, 1 вересня перерізати тут стрічку та відкрити міст, сподівається нардеп Павло Унгурян.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.004Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |