Уже майже два десятиліття, з 1998-го, в Одеській національній музичній академії ім. А.В. Нежда-нової проводиться міжнародна науково-творча конференція «Трансформація музичної освіти і культури: традиція та сучасність». Ця непересічна подія відбувається за підтримки ректора вишу, доктора мистецтвознавства, професора, члена-кореспондента Національної академії мистецтв України Олександра Сокола.
Ініціатор проведення конференції — перша в історії Одеси жінка-доктор мистецтвознавства, професор, завідувачка кафедри теоретичної та прикладної культурології ОНМА ім. А. В. Нежданової — Олена Маркова зазначає:
— Конференція проходить щороку у квітні. Незважаючи на всі складнощі, вона розвивається і набуває нових значень. Це чудово, що в стінах нашої академії збираються вчені-музикознавці з різних країн, щоб обговорити питання музичної освіти, спільні для всіх вишів, поділитися досвідом, послухати одне одного і знайти спільні рішення.
Цьогорічну конференцію відкрила проректор з наукової роботи ОНМА ім. А. В. Нежданової, доктор мистецтвознавства, професор Олександра Самойленко, яка розповіла присутнім про час і сучасність в історичному музикознавстві.
Спецільно на конференцію до Одеси приїхала доктор наук, професор, завідувачка кафедри теорії музики Варшавського університету музики Фридерика Шопена Алісія Гроно, доповідь якої на тему «Мультидрама: від лібрето — до твору» викликала чималий інтерес в українських науковців і бажання продовжувати дослідження в цьому напрямку.
Доктор мистецтвознавства Олена Мироненко, проректор Академії музики, театру та образотворчих мистецтв з Кишинева, у своїй доповіді приділила увагу больовим точкам сучасної музичної освіти. Як з’ясувалося, проблеми України та Молдови у цій сфері перегукуються і потребують спільного пошуку шляхів їх вирішення.
Цікавим був виступ кандидата мистецтвознавства, доцента Білоруської державної академії музики Лілії Баранкевич, яка у своєму до-слідженні звернулася до проблем категорій «нового» і «добре забутого старого» у духовній ліриці.
Віртуально, з представлелнням власних матері-алів брав участь у конференції доктор мистецтвознавства, професор, проректор консерваторії Тайшанського університету (Китай) Лю Бінцян, який, до речі, свою докторську дисертацію захищав в Одесі і підтримує з альма-матер дружні стосунки.
Науково-творча конференція продовжилася в Києві — на базі Національної академії керівних кадрів культури і мистецтва. На пленарних засіданнях вчені говорили про українську культуру як складову загальноєвропейського простору, про трансформаційні процеси в українській мистецькій освіті ХХІ століття, про інноваційні технології у практиці сучасної освіти та культури.
Тим часом наукова конференція для музикознавців плавно перетекла у студентську науково-творчу конференцію «Дні науки», яка проводиться вже п’ятнадцять років поспіль. Раніше неформальним центром студентської наукової музичної роботи був Донецьк, а саме Донецька державна музична академія ім. С. Прокоф’єва. Але відтоді, як Донбас перетворився на «територію війни», більшість педагогів та студентів залишила місто, й естафету всеукраїнського центру студентського музично-наукового середовища прийняла Одеса. Юні музикознавці з різних профільних вишів України із задоволенням приїздять до нас, щоб поділитися своїми думками, знаннями, напрацюваннями в музичній освіті. Цьогоріч на студентську конференцію завітали молоді дослідники музики зі Львова, Києва, Дніпра, Харкова, Чернігова та інших міст. Крім наукових виступів вони ще й дали чудовий спільний концерт.
Приємно, що ОНМА ім. А. В. Нежданової, яка в 2013-у перетнула свій сторічний рубіж, продовжує розвиватися як центр музичної освіти європейського рівня і впевнено дивиться у майбутнє.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |