ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
На рейках реформ
30.05.2017 / Газета: Одесские известия / № 38(4964) / Тираж: 18937

В регіональній філії УЗ «Одеська залізниця» відбулася зустріч трудового колективу з першим заступником міністра інфраструктури України Євгеном Кравцовим і очільником ПАТ «Укрзалізниця» Войцехом Балчуном – з нагоди призначення керівником філії В’ячеслава Єрьоміна. Також представлено стратегічну програму розвитку галузі, висвітлено інші актуальні питання.

Одеська область, за словами заступника міністра, має провідне значення для транспортної галузі всієї країни, її економіки. Саме тут зосереджено потужні порти, інші підприємства морської та залізничної інфраструктури, що є основою для зовнішньоекономічної діяльності. Адже ефективність роботи портів напряму залежить від залізниці. Тим паче що Крим тимчасово в чужих руках, а Приазов’я фактично є зоною бойових дій.

Цього року очікується зростання фінансово-економічних показників. Забезпечити його – чи не найважливіше завдання, котрим має насамперед опікуватися новий керівник регіональної філії «Одеська залізниця».

Зростання фінансово-економічних показників перед­останніх двох років після вкрай виснажливого та нестабільного 2014-го та настільки ж кризового 2015-го створило умови для збільшення заробітної плати залізничникам. І це також є чільним моментом наближення галузі до європейських та світових стандартів, відродження престижності професії залізничника. Проте, на думку фахівців, чинник заробітків, хоча й основний, але не єдиний. І в цілому він теж залежить від умов праці, осучаснення виробництва, що відображено у плані стратегічного розвитку ПАТ «Укрзалізниця» на наступні п’ять років. Цей план має бути погоджений Кабінетом Міністрів України та затверджений наглядовою радою ПАТ.

– Але передусім необхідно цей план узгодити з колективом залізничників, порадитися, – вважає Євген Кравцов, – адже успішне його виконання залежить від свідомого ставлення і розуміння закладених у проект завдань.

Нинішній рік названо ключовим, визначальним з точки зору перспектив.

Голова правління ПАТ «Укр­залізниця» Войцех Бал­чун, який уже рік очолює галузь, підкреслив, що попередні роки виявилися важкими, головним чином як підготовчі до корпоратизації. Виникало чимало організаційних проблем, котрі неможливо було вирішити за короткий період, не завжди знаходилися вірні рішення. Потрібно було ухвалювати документи стратегічного характеру. І все це в несприятливих умовах.

– Дуже прикро, що сам процес реформування супроводжувався кампанією чорного піару у ЗМІ, – зазначив Войцех Балчун. – Довелося також долати і так званий внутрішній саботаж. Працюємо, коригуємо плани. Зокрема, збільшено завдання з відновлення рухомого складу. Основний принцип – розумне та ощадливе господарювання. Ми повністю розрахувалися з позиками, які брали на паливно-мастильні матеріали. І це сприяло покращенню фінансового результату.

Крім того, як зазначив голова правління ПАТ «Укр­залізниця», у 2015 році на стан справ дуже негативно вплинула зміна курсу обміну валют.

Вперше за останні роки аудит пройшов без зауважень. Якщо минулорічні висновки міжнародного аудиту далекі від оптимізму і не було впевненості, що «Укрзалізниця» зможе продовжувати свою діяльність, тепер цього зауваження немає.

Минулого року ПАТ «Укр­залізниця» придбала більше тисячі вантажних вагонів, проти двадцяти шістьох позаминулого. Вперше за багато років почали закуповувати пасажирські вагони.

Планується до 2021 року інвестувати в рухомий склад сто вісім мільярдів гривень, закупити або модернізувати тридцять відсотків вантажних та оновити сорок п’ять відсотків пасажирських вагонів.

Актуальним для «Укр­заліз­ниці» є розвиток швидкісного руху. В цьому питанні Одеса як курортне місто має стати взірцем. Поставлено завдання майже половину пасажирів перевозити швидкісними денними потягами.

Коментуючи призначення В’ячеслава Єрьоміна, Войцех Балчун назвав його досвідченим фахівцем та вимогливим керівником, якому до снаги виконання складних завдань.

Директор з економіки та фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев відзначив значне збільшення прибуткової частини, а особливо зниження витрат. Динаміка зростання основних показників дозволяє зробити висновок, що їх за підсумками ниніш­нього року буде перевищено: очікується, що корпорація додасть до минулорічного результату ще вісім з половиною мільярдів гривень.

На оновлення основних фондів та розвиток інфраструктури «Одеської залізниці» цього року планується використати півтора мільярди гривень інвестицій.

Директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський зазначив, що ПАТ «Укрзалізниця» прагне стати європейським лідером у транспортно-логістичній сфері, потужним та привабливим в економічному і соціальному аспектах. Він розповів про структурно-організаційне вдосконалення, зокрема про створення корпоративних центрів для підвищення якості сервісу.

Словом, у державної компанії ПАТ «Укрзалізниця» є хороші перспективи і є прагнення домогтися високих стандартів.

Автор: Александр Кумайгородский


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.006
Перейти на повну версію сайту