— Усі без винятку протокольні доручення триматимуться достатньо жорстко на контролі, і я вимагатиму беззаперечного їх виконання, — звертаючись до підлеглих, сказав під час щотижневої апаратної наради голова ОДА Максим Степанов.
Цього року вже двічі — 6 лютого та 24 квітня — виносилися на розгляд питання профілактики й подолання дитячої безпритульності та бездоглядності, а також питання забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, власним житлом. Про їх виконання доповідала начальник служби у справах дітей облдержадміністрації Алла Кіріяк. Під час її звіту прозвучало, що з дорученою роботою вона не впоралася.
В області маємо три притулки для дітей та дев’ять центрів соці-ально-психологічної реабілітації на 420 місць. На превеликий жаль, усі вони сьогодні заповнені.
Було доручення голови облдержадміністрації розробити комплекс заходів з профілактики і подолання дитячої безпритульності та бездоглядності, тобто чіткий план дій з посиленим контролем за його виконанням, який необхідно було донести до всіх районних служб, адже це обов’язок держави — опікуватися дітьми, котрі потрапили в складні життєві обставини, це критерій оцінки роботи держави.
І хоча доповідачка прозвітувала, що за три місяці цього року 139 дітей повернуто з вулиці, а 857 батьків за неналежний догляд за дітьми притягнуто до адміністративної відповідальності, — це, за словами Максима Степанова, не результат дорученої роботи, оскільки вона проводилася винятково силами поліції.
Ще одна не менш тяжка тема — виділення житла дітям-сиротам і дітям, позбавленим батьківського піклування.
— У нас є 2246 таких дітей, вони ж не на Марсі живуть! Це конкретні діти, які мешкають у конкретних населених пунктах і яким у конкретному населеному пункті потрібне житло. В конкретному населеному пункті це житло коштує певну суму грошей. Необхідно просто взяти все це, ідентифікувати і визначити, скільки нам необхідно коштів. Потім уже, залежно від того, в якому населеному пункті вони мешкають, звертатися до місцевого самоврядування, виділяти кошти на співфінансування з обласного бюджету. Це алгоритм, який зрозумілий навіть другокласнику. Його необхідно взяти і реалізувати, — наголосив Максим Степанов.
Нічого з цього, виявляється, не зроблено, хоча доручення й були.
— Повністю завалена робота із цих двох напрямків, — сказав Максим Степанов, звертаючись до Алли Кіріяк, — тож я зроблю висновки щодо вашої роботи.
Визначити, скільки саме дітей-сиріт потребують соціального житла в кожному районі та яка сума грошей необхідна на його придбання, голова ОДА доручив своєму заступнику Сергію Колебошину. І розібратися в цьому питанні слід якнайшвидше, щоб винести чіткий план дій на сесію обласної ради, яка запланована на 8 червня.
Важливе нововведення при новому керівникові ОДА — аналіз діяльності служб та управлінь, про існування яких практично нічого не знала громада.
Так, цього разу ми почули про роботу управління Укртрансбезпеки в Одеській області. Служба, окрім довжелезного переліку функцій, здійснює габаритно-ваговий контроль транспорт-них засобів на дорогах загального користування, стежить за дотриманням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним, морським та річковим транспортом, проводить технічне розслі-дування та аналіз причин дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій, розробляє профілактичні заходи щодо запобігання їх виникнення.
Про роботу цієї важливої державної структури на апаратній нараді звітував її директор Микола Чекал.
Він, зокрема, сказав, що ми — перша область в Україні, яка взялася за комплексну реконструкцію доріг, майже 95% з яких потребували ремонту чи повного оновлення.
На території Одещини діють величезні транспортні комплекси, представлені всіма видами транспорту. Проходять аж п’ять міжнародних транспортних коридорів. Мережа автомобільних шляхів загального користування складає 8318 км. Маємо 873 мости та шляхопроводи, сім портів. Міжнародні перевезення вантажів здійснюють понад 100 асоційованих перевізників.
Саме до них служба має найбільші претензії. Ми, зазначалося, не можемо вкладати мільярди гривень бюджетних коштів, щоб через півроку розбити відремонтовані дороги вщент, а так, мовляв, усе нині й відбувається. Адже саме перевізники, які мають ліцензії, тобто разом із дозволами на логістичні послуги взяли на себе зобов’язання виконувати всі правила та вимоги, їх грубо і порушують.
Упродовж 2016-го було складено 1464 акти за порушення габаритно-вагових правил, а лише за травень нинішнього — аж 925 актів! Штрафні санкції чималі, однак з їх сплатою — просто катастрофа: сьогодні приходять квитанції про сплату штрафів… за 2014 рік. Контроль за цим повністю відсутній.
Для активної боротьби з порушниками транспортного законодавства, вирішення проблем з перевантаженими автомобілями на дорогах, за словами директора управління Укр-трансбезпеки, не вистачає люд-ського ресурсу та габаритно-вагових комплексів. Питання придбання не менше дев’яти вагових комплексів буде винесене на найближчу сесію облради. Це важливо, адже без контролю ваги автомобілів дороги, в ремонт яких вкладаються бюджетні мільйони, одразу ж і нищитимуться.
Працівники Укртрансбезпеки та поліції чергуватимуть на контрольних пунктах цілодобово, а для уникнення фактів корупції планується встановити цілодобові камери відеоспостереження.
Максим Степанов пообіцяв надати допомогу у вирішенні кадрового питання, адже для обслуговування нових комплексів потрібно додатково не менше 40 осіб штатного розкладу.
— Я хочу, щоб усе це вирішилося до жнив, коли почнуть перевозити врожай. Саме тоді й фіксуються масові випадки значного перевантаження транспорту, який губить наші дороги. Для того щоб мінімізувати ризики руйнування дорожнього покриття, габаритно-вагові комплекси будуть встановлені у найкритичніших точках, і ми їх уже визначили: це в’їзди та виїзди з території Одеської області, — сказав Максим Степанов.
Серед нагальних завдань фахівців управління є й цілий перелік менш масштабних, але не менш важливих. Наприклад, наведення ладу в системі перевезень пасажирів таксі. Сьогодні практично 95% таких послуг, які надаються на території всієї області, — нелегальні. Маячок на даху авто і встановлений навігатор зі зв’язком з диспетчером — це ще не дозвіл на роботу, адже ніхто, якщо нема ліцензії, у такому разі за безпеку пасажира не відповідає, бо технічний стан автівки та й стан самого водія, який хоче заробити, не сплачуючи податків, ніхто не контролює.
Варто згадати ще про один важливий момент в оптимізації діяльності обласної влади. Максим Степанов запропонував щотижнево проводити відеоконференції з головами райдержадміністрацій, щоб вони не їздили до Одеси, витрачаючи на дорогу безцінний час, який можна використати на благо місцевих громад, а заодно заощадити бюджетні гроші.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |