Будівля Одеського головного поштамту – один з символів нашого міста. Саме там, на Садовій, 10, відбулася наша зустріч з керівником Одеської дирекції ПАТ «Укрпошта» Наталею Приходько. Привітна жінка з перших хвилин спілкування вразила своєю безпосередністю і готовністю говорити про проблеми і досягнення підрозділу, яким керує. Про людей, які працюють на підприємстві.
– Наталю Валентинівно, не страшно було очолювати таке велике підприємство, яке до того ж перебувало не в кращому економічному стані?
– Будь-яка робота, яку виконуєш сумлінно, яка націлена на досягнення результату, не буває легкою. Але я на посаді почуваюся комфортно, хоча, звичайно, не все проходить без збоїв. Ось, наприклад, будівля головного поштамту Одеси. Зовні красива, ошатна, але тепло- і енергозатратна, аж занадто. Зокрема центральна зала. Вона малофункціональна і давно не відповідає вимогам дня. Зараз ми намагаємося вирішити цю проблему.
16-17 числа до нас має приїхати комісія від Европейського банку реконструкції та розвитку, будемо обговорювати питання осучаснення приміщення.
– Осучаснення будівлі – це, звичайно, необхідна річ. А стосовно осучаснення передплати періодичних видань? Чи оформляється вона за електронними заявками?
– Так, нині розробляється проект, що дозволить передплатити улюблене видання за індексом, назвою або темою та оплатити послугу онлайн. Крім того, вже запущено додатковий сервіс «Нон-стоп передплата». Він передбачає визначення потенційних клієнтів, які вже користувалися послугою передплати і яким, з великою долею ймовірності, вона знадобиться в найближчому передплатному періоді. Ми формуємо повідомлення і надсилаємо на адресу клієнта вже повністю заповнений бланк абонемента, який залишається тільки оплатити. Це економить час наших клієнтів і дозволяє без запізнень та зайвих зусиль оформити бажану передплату. Цього року сервіс впроваджено у всіх філіях «Укрпошти». Традиційно передплата також здійснюється у поштамтах, вузлах і відділеннях зв’язку, пунктах приймання передплати, листоношами на дільницях.
– Нещодавно ми стали свідками скандалу, який виник у ЗМІ через заяву керівництва «Укрпошти» про підвищення тарифів на доправлення періодичних видань. Як вирішилася ця проблема?
– Тарифи на доправлення періодичних видань не змінювалися з 2015 року. За цей час суттєво зросли витрати на оплату праці, транспортні, комунальні та інші витрати. Надання цієї послуги в 2017 році для підприємства стало збитковим. Зміна тарифів має забезпечити мінімальну рентабельність послуг.
ПАТ «Укрпошта» та представники преси дійшли згоди щодо поетапного впровадження нових тарифів: перший етап – з 1 липня 2017 року, другий – з 1 серпня 2018 року.
Для пом’якшення впливу зростання тарифів та збереження обсягів передплати періодичних видань «Укрпошта» розробила низку заходів з організації проведення якісної передплати, зокрема: додаткову мотивацію працівників за приймання передплати, проведення рекламних заходів спільно з редакціями, інформування населення про проведення передплатної кампанії.
Для клієнтів, які оформили передплату на весь 2017 рік, ціна доставки не зміниться.
У нас одні з найдовших маршрутів, а це ще й додаткові транспортні та інші витрати.
Великою проблемою залишається зношеність поштового транспорту, середній вік якого складає 14 років. Зараз закуповується новий транспорт ПАТ «Укрпошта», Одеська дирекція отримала також новий автомобіль для магістральних маршрутів. Намагаємося шукати й інші шляхи вирішення проблеми. Наприклад, розглядаємо можливості аутсорсингу на перевезення поштових вантажів найманим транспортом.
– Але конкуренти вам давно і серйозно «дихають у потилицю». Як, наприклад, «Нова пошта»…
– Ми конкуруємо з приватними поштовими операторами, а як фінансова установа – з великими банками, як роздрібна – з магазинами і базарами.
До Одеської дирекції входять 637 відділень поштового зв’язку. З них 481 – у сільській місцевості, 12 – пересувні відділенння. Це досить розвинена поштова мережа, яка дає можливість максимально наблизити послуги до клієнтів.
Труднощі з доставкою, звичайно, маємо, часто через велику територію області, куди дирекція має доставляти відправлення.
Проте, маючи подекуди проблеми із сервісом чи логістикою, маємо і свої конкурентні переваги. На сьогоднішній день в «Укрпошти» найбільш розгалужена мережа відділень – на відміну від інших операторів ми можемо доставити відправлення до будь-якого куточка України.
Конкурентні тарифи – також можливість поборотися за клієнтів.
Прискорена доставка «Укрпошта Експрес», як я вже згадувала, на 30-40% дешевша, ніж у інших операторів, дозволяє доставити відправлення протягом 24 або 48 годин між обласними центрами. Середньострокова доставка «Укрпошта Стандарт», завдяки якій клієнти зможуть отримати свої відправлення у межах 3-6 днів, є найдешевшою на ринку.
– А чи є вже якісь успіхи у іноваційних технологіях в сфері обслуговування громадян?
– Протягом останнього року підприємство активно перебудовує виробничі процеси, запускає нові послуги, працює над скороченням строків пересилання відправлень та покращенням сервісу.
Для молодих та активних клієнтів, які не мають часу і бажання стояти в чергах, ввели послугу оплати мобільного зв’язку, кабельного телебачення, комунальних чи інших платежів, а також переказу між картками, які можна здійснити онлайн на нашому офіційному сайті.
З лютого інформуємо клієнтів про надходження поштових відправлень та грошових переказів через мобільний додаток Viber. У кого він не встановлений, надсилаємо SMS-повідомлення.
Відділення «Укрпошти» часто залишаються острівцем цивілізації для мешканців віддалених або нечисленних населених пунктів. Один з напрямів нашої роботи – це каталожна торгівля. У будь-якому відділенні можна не лише замовити товар за каталогом, а й оформити, оплатити доставку і отримати його. У IV кварталі 2016 року порівняно з аналогічним періодом 2015 року обсяги замовлень тільки побутової техніки через «Укрпошту» зросли у 6 разів.
– А проблеми?..
– Проблем теж вистачає. Я вже казала про зношеність та застарілість автопарку. Проте ситуація потроху змінюється: у поточному році компанія планує поповнити основний автопарк і закупити близько 150-200 нових авто. Також залишається вкрай незадовільним рівень автоматизації відділень: за фактом їх комп’ютеризовано лише 21%. Та й в них – 1,6 тисячі комп’ютерів мають понад 15 років, а у 1,3 тисячі машин вік становить 16-24 роки. Це також поступово змінюємо. Закуповуємо нові комп’ютери.
Тож працювати нелегко. Однак завдання поставлені амбітні, а команда налаштована рішуче. Ухвалена п’ятирічна Стратегія розвитку підприємства передбачає підвищення якості обслуговування клієнтів, забезпечення оптимального співвідношення «ціна – якість» у ключових сегментах, розширення доступу до фінансових послуг.
– Щиро зичу вам і колективові успіхів. Хай здійсняться усі ваші плани!
– Дякую!
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |