![]() |
|
![]() |
![]() |
За своїм віком цей катер є ветераном вітчизняного флоту. Від спуску його на воду минуло вже 33 роки, але 17 із них він простояв біля причальної стінки.
У березні 2014 року, під час анексії Криму, «Чигирин» був захоплений росіянами. Проте незабаром навчальний катер вивели за межі 12-милевої зони, в якій «господарюють» росіяни, а далі наші моряки відбуксирували його до Одеси.
Командир навчального катера – цьогорічний випускник Військово-морського інституту НУ «ОМА» лейтенант Олександр Дяк. Він один із тих севастопольських курсантів Академії військово-морських сил ім. П.С. Нахімова, що в березні 2014 року заспівали перед окупантами гімн України. Хоча він народився і виріс в АР Крим, що відіграло в майбутньому свою роль у виборі професії, проте його Крим був, є і буде українським. Отримав свої перші офіцерські погони Олександр уже в Одесі.
У квітні «Чигирин» пройшов ремонтні роботи та кілька етапів ходових випробуваннь. За короткий термін судноремонтникам ТОВ «Південна судноремонтна компанія» вдалося один головний двигун оживити, а в другому – відновити роботу паливної системи. Згодом до роботи долучилися волонтери та шефи з міста Чигирина. Вже повністю сформовано екіпаж із 13 чоловік.
Перед виходом катера в море для відпрацювання курсових задач найбільше роботи лягло на плечі старшини команди, мічмана Андрія Бабичева. Він знає катер, як свої п’ять пальців, адже служить на ньому з 2007 року.
– Ніч перед виходом взагалі не спав. Звісно, є певні технічні зауваження, але ми їх легко усунемо. Катер не мав іти в похід цього року, планували лише ремонт дизеля. Але ми таки в морі – і це неабияке досягнення, – говорить мічман.
Під час перевірки технічної готовності 22-річний командир «Чигирина» вийшов у море цілком самостійно. До речі, старшими на виході були призначені майже так само молоді офіцери, командири катерів. Їх присутність надавала впевненості і водночас примушувала діяти за планом морського виходу.
– Без досвіду досить складно виконувати швартування. Але хоча вітер трохи ускладнив завдання і катер доволі погойдався, все ж особливих проблем не було, – пояснює командир навчального катера «Нова Каховка», старший лейтенант Євген Табачун. – Олександр діяв упевнено, зробив усе, що вимагалося, з нештатною ситуацією впорався – а це показник справжнього командира.
На поточний рік екіпаж «Чигирина» має відпрацювати у повному обсязі та у визначені строки всі курсові завдання. Але найсерйозніше випробування для нього – морський похід із курсантами-моряками. Він розпочався 20 червня і вже близький до завершення.
У плані – відвідування портів Варна (Болгарія) та Констанца (Румунія). Для курсантів 2-го курсу Інституту ВМС Національного університету «Одеська морська академія» вельми корисним є ознайомлення з навчальним процесом та матеріальною базою Військово-морської академії Румунії, не кажучи вже про різноманітні корабельно-бойові навчання. Це штурманська прокладка, визначення розташування корабля різними способами, проходження вузини, боротьба за живучість. Окремим модулем виконали тактичне маневрування в морі.
Участь у подібних міжнародних заходах є важливим елементом підготовки майбутнього командного складу національного флоту.
![]() Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.007Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |