Восьмий рік поспіль липень у нашому місті означений однією з найяскравіших кіноподій України. До Одеси з усього світу з’їжджаються люди, які створюють, дивляться, продають, купують і просто люблять кіно.
Феєричне відкриття нинішнього кінофесту відбулося в Одеському театрі опери та балету. Не обійшлося, звісно, без червоної доріжки, по якій проходили не лише ті, хто причетний до кіноіндустрії.
Вітаючи присутніх зі стартом, президент ОМКФ Вікторія Тігіпко зазначила:
— Вісім — це магічна цифра, це знак нескінченності. За вісім років Одеський кінофестиваль став найвагомішою кіноподією не тільки України, а й усієї Східної Європи. 911 заявок у цьому році, 81 країна, п’ять континентів — це рекорд. Ми отримали 265 фільмів до участі в національному конкурсі. Це також значна цифра, яка свідчить про те, що українське кіно розвивається, стає сильнішим, набирає обертів. Для нас усіх це тільки початок.
Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко із задоволенням зазначив, що 48 українських стрічок на Одеському кінофестивалі — це безпрецедентна кількість і доказ того, що виробництво українського кіно стає на ноги.
Сатирик Михайло Жванецький підготував для гостей вечора нову мініатюру про одеситок. І це невипадково, адже одна із наскрізних тем цьогорічного фестивалю — жінки.
Фільм-відкриття — французько-бельгійську стрічку «Щоб бути впевненим» — особисто представили режисер Карін Тардьє та композитор Ерік Слаб’як, до речі, українець за походженням, для якого фестиваль в Одесі подарував можливість побачити свою історичну Батьківщину.
За головні призи у міжнародному конкурсі ОМКФ-2017 ведуть боротьбу 12 картин, у конкурсі європейських документальних фільмів представлені 8 ро-біт, а в національній програмі 17 претендентів на перемогу.
Перегляд французької німої стрічки «Дамське щастя» (1930) зібрав на Потьомкінських сходах тисячі шанувальників. Уперше за історію ОМФК показ під відкритим небом відбувся у спільному супроводі симфонічного оркестру під керуванням Ігоря Шаврука та оперної співачки Софі Фурньє. Музика Габрієля Тібодо посилювала емоційне сприйняття картини, створюючи атмосферу Парижа 30-х років минулого століття.
Фестивальне життя у розпалі. На різних майданчиках проходять не лише кінопокази, а й інші цікаві події, пов’язані з кіноіндустрією. На най-більшому в Україні форумі кінопрофесіоналів відбуваються презентації, тривають пошуки партнерів для співробітництва та інвесторів для виробництва фільмів.
Одна із таких цікавих професійних тусовок — презентація українських документальних фільмів на стадії виробництва за версією Міжнародного фестивалю документального кіно про права людини Docudays UA. Представляючи тут свої проекти, продюсери шукають не лише фінансування, а й дистриб’юторів, готових просувати ці проекти, зайнятися прокатом або продажем прав на покази. П’ять українських документальних стрічок, що є зараз на різних стадіях виробництва, уже представлені на цих зустрічах.
У рамках фестивалю відбулася також презентація можливостей, в тому числі й фінансових, для кіноіндустрії від програми «Креативна Європа». Представниця програми Юлія Кандирова розповіла про те, як отримати грант на навчання, про євро-пейські освітні програми, які підтримує «Креатив-на Європа», і пояснила, як залучити фінансування на організацію кінофестивалю, які для цього вису-ваються умови і хто вже отримав таку підтримку.
У рамках Film Industry Office відбулася презентація Асоціації кіноіндустрії України, учасники якої представили своє бачення майбутнього цієї галузі у нашій країні. Один із засновників асоціації Володимир Яценко розповів про специфіку об’єднання:
— Це ті люди, які прийшли з бізнесу, мають спільне бізнес-мислення, бізнес-підхід, з нашої точки зору це доже важливо. Наша мета — створити абсолютно відкриту платформу для співпраці у сфері кіноіндустрії. Ми віримо, що час будь-яких закритих систем вичерпаний, вони неефективні.
У рамках ділового майданчика ОМКФ відбулася ціла низка бізнес-заходів, передусім цікавих та корисних для інвесторів, продюсерів, дистриб’юторів, представників кіно- та ІТ-індустрії. Відкриваючи панельну дискусію, Вікторія Тігіпко зазначила:
— Інвестиції в українські стартапи — це, перш за все, приватний капітал, саме тому важливо проводити зустрічі інвесторів та обмінюватися досвідом.
Фестиваль — на фінішній прямій. З нетерпін-ням чекаємо на підсумки конкурсної програми. Хто ж отримає Гран-прі? Тим більше, що цього року офіційний спонсор ОМКФ — «Таскомбанк» — суму призового фонду збільшив удвічі. За це варто поборотися!
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |