Ніби нещодавно Національний одеський філармонійний оркестр досить резонансно відзначив своє 75-ліття. Концертний сезон 2017—2018 років — уже вісімдесятий, а круглі дати підвищують інтерес до «винуватців».
Відкриття цьогорічного сезону підняло нас над буденністю на «романтичних крилах» — у програмі твори пізніх романтиків Едуарда Едгара і Сергія Рахманінова. Відповідно, звучали Симфонія № 1 та Концерт № 3 для фортепіано з оркестром. Соліст — Станіслав Христенко (Україна, США). За диригентським пультом — народний артист України Хобарт Ерл.
У постійному пошуку
Уродженець Харкова Станіслав Христенко нині проживає у США, де завершував свою музичну освіту. Позаду студії Харкова, училище і консерваторія у Москві…
Слово «завершував» якось не зовсім доречне до цього перспективного молодого музиканта, бо він завжди у пошуку. Зараз він навчається на диригента, мріє створити власний оркестр, а в майбутньому хоче опанувати композиторське мистецтво. Станіслав входить у топ-10 всесвітньо відомих українських музикантів, серед яких — диригенти Кирило Карабиць та Оксана Линів, скрипаль Валерій Соколов, співачка Людмила Монастирська та інші. «… Професію композитора потрібно набувати додатково, можливо, за деякий час я цим займуся, — сказав в одному з інтерв’ю музикант. — Тим паче, композиторський підхід важливий для піаніста — це особливий тип мислення, який потрібен артистові, щоб правильно інтерпретувати музику».
Трохи історії
Виступати в Одесі відповідально, навіть якщо виконавське мистецтво поцінували у Карнегі Холл, віденському Концертхаузі чи Palais Beaux-Arts у Бельгії.
Одеса має давні музичні традиції. Ще у 1842 році тут виникло філармонійне товариство, у 1895-у вперше відбувся концерт симфонічної музики. Тут діяло багато приватних оркестрів, зокрема італійця Котардо Розетті. Усі вони у 1920-і були «націоналізовані» й об’єднані в один симфонічний, з якого і постав у процесі реорганізації в 1937 році наш оркестр. Уже понад два десятиліття його художнім керівником і головним диригентом є громадянин США Хобарт Ерл.
Концерт-симфонія
Виконання концерту Рахманінова у першому відділенні відразу захопило слухачів своїм розмахом, величними образами, хвилюючим, динамічним розвитком музикальної тканини, прочитаної наскрізно, що вимагає від усіх учасників дійства сконцентрованості. Цей твір ще називають концертом-симфонією. Несподівана зміна ритмів, багатство мелодій, настроїв, від елегійних, ліричних до драматичних, — усе це донесли у музиці Рахманінова соліст, диригент й оркестр.
Часом думалося про те, як колись нервово здіймалися над клавіатурою маленькі, тендітні, але вольові, повні енергії руки самого Рахманінова, який, нагадаю, був першокласним піаністом. Музиканти виправдали очікування публіки, а Станіслав Христенко ще й підтвердив почесне звання Артиста знаменитої фірми «Стендвей», яка ось уже два століття виробляє першокласні музичні інструменти, здійснює грамзаписи. До речі, цю компанію свого часу представляв Сергій Рахмані-нов. «Стендвей» уже випустила кілька компакт-дисків Станіслава із записами класики.
Вісімдесятий концертний сезон стартував із захоплюючих творів двох великих романтиків, але нас чекає різноманітна музика, у тому числі авангардна. Інтрига ювілейного сезону — використання нових форм взаємодії оркестру та аудиторії, коли у побудові програми концертів обов’язкові твори «композитора-резидента». Цього разу перевагу віддано Валентину Сильвестрову, одному із знакових сучасних українських композиторів.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |