ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
БРИТАНСЬКИЙ ДОСВІД ДЛЯ НАШИХ ПОРТІВ
24.03.2018 / Газета: Чорноморські новини / № 28(21938) / Тираж: 8525

22—23 березня в Одесі пройшов перший українсько-британський Морський інфраструктурний форум. Він об’єднав представників компаній портової інфраструктури, органів державної влади, бізнес-асоціацій, фінансових та консультативних інституцій і став платформою для діалогу щодо трендів розвитку, можливостей в інжинірингу, дизайні, консалтингу та послугах, а також конкурентних інфраструктурних проектів у морських портах нашої держави.

На першій ранковій сесії обговорювалися два питання — стратегія розвитку морських портів до 2038 року та довгострокове бачення для збалансованого розвитку.

У перерві з журналістами зустрілися Хелен Фейзі — заступник посла Великої Британії в Україні, Володимир Омелян — міністр інфраструктури України та Максим Степанов — голова Одеської обласної державної адміністрації.

Хелен ФЕЙЗІ:

— Мені дуже приємно, що Посольство Великої Британії сьогодні перебуває в Одесі, на першому британсько-українському Морському інфраструктурному форумі. Ми тут, бо визнаємо, що це надзвичайно велика можливість. В Об’єднаному Королівстві 90% імпорту та експорту проходить саме через морські порти.

Коли ми дивимося на Україну та її прагнення підвищити свої імпортні й експортні можливості, а також покращити свою економіку, усвідомлюємо, що майданчик цього форуму сьогодні є дуже важливим. Ми плідно співпрацюємо з Міні-стерством інфраструктури України і з регіональною владою, з офісом голови Одеської ОДА, співпрацюємо в різних напрямках. Британські компанії мають надзвичайно великий досвід у цих питаннях. Від дизайну самих портів до фінансів і правових аспектів, що стосуються портів, а також питань безпеки. Мені приємно бачити таку надзвичайно велику кількість британських компаній, які присутні на цьому форумі. Маю сподівання, що це призведе до тісної співпраці з морськими портами України.

Володимир ОМЕЛЯН:

— Насамперед хочу подякувати Посольству Великої Британії за постійну підтримку як Міністерства інфраструктури, так і реформування України загалом. У нас справді є ґрунтовна співпраця і ми справді досягли позитивних речей. Нинішній захід — яскраве свідчення цього. Сьогодні британський бізнес спільно з українським бізнесом та українською владою обговорюють реалії інвестування в Україну. Ми обговорюємо процес концесії, який, нарешті, в нашій державі запущений. Як ви знаєте, саме вчора на засіданні профільного комітету Верховної Ради наш законопроект про концесії отримав позитивний висновок. Я сподіваюся, що він буде проголосований у першому півріччі й Україна врешті-решт отримає прозорий інструмент залучення довгострокових інвестицій.

Хотів би нагадати, що саме морська інфраструктура, морські порти є найцікавішим активом для іноземних компаній в Україні. Про це йдуть постійні консультації, і я сподіваюся, що в травні, максимально в червні, Фонд держмайна проведе тендер на контейнерну частину порту Чорноморськ, і в цьому тендері вже зголосилася взяти участь най-більша компанія світу з контейнерних перевезень Hutchinson Ports. Вона має у своєму управлінні десятки портів і контейнерних терміналів у всьому світі. Її прихід в Україну буде знаком якості. Ми закликаємо до участі в тендерах й усі інші компанії, які вважають себе лідерами світової індустрії. Ми маємо чудову співпрацю на багатьох інших напрямках, і мені приємно, що саме завтра ми очікуємо візит компанії Ryanair, яка має і британське коріння, в Україну.

Хочу ще раз подякувати Посольству Великобританії за підтримку програм, які фінансуються британським урядом. Одеська область — один з лідерів цих програм. Завдяки цьому ми, зокрема, маємо незалежний фаховий контроль якості українських доріг. А саме якість є ключовим елементом 2018 року. Ми хочемо будувати не лише багато, але й будувати так, щоб ці дороги служили десятки років.

Максим СТЕПАНОВ:

— Одеська область — це морські ворота нашої України. Я щиро вдячний Посольству Великої Британії, вдячний Міністерству інфраструктури, що саме в нашому регіоні проводиться перший британсько-український Морський інфраструктурний форум. Вважаю, що це не випадково, і не тільки через географічне розташування нашої області. Одещина — лідер за інвестиціями, лідер у промисловому виробництві. Хочу нагадати, що за 2017-й ріст складає понад 12%.

Звісно, коли ми говоримо про високий рівень виробництва, про його зростання, є продукція, яка потребує збуту. Реалізація цієї продукції без розвинутої інфраструктури неможлива. Серцем цієї інфраструктури є порти, а також дорожнє будівництво, розвиток залізниць. Усе це втілюється в Одеській області. Я хочу, щоб Одещина була прикладом успішності, завжди була привабливою для будь-яких інвестицій, особливо інвестицій з Великої Британії.

Я впевнений, що так і буде, що цей українсько-британський форум, який відбувається сьогодні, — це лише початок, що він проходитиме щорічно. Я запрошую це робити і впевнений, що питання, які розглядаються, у майбутньому будуть втілені у вигляді інноваційних рішень у розвиток інфраструктури нашої країни.

— Чи поміняються у зв’язку з «брексітом» (виходом Британії з ЄС) умови співробітництва України та Великобританії? Якщо так, у чому вони полягатимуть?

Хелен Фейзі:

— У багатьох відношеннях наші стосунки залишаться незмінними і після «брексіту». Як інтерес до України, так і підтримка України не зменшаться. Ми хочемо підтримувати високий рівень співробітництва між нашими державами.

Звичайно, певні речі повинні змінитися внаслідок виходу Британії з Європейського Союзу та, відповідно, з Асоціації «Україна—ЄС». Але в цьому контексті хочу наголосити, що Україна залишається пріоритетною країною для Великої Британії, в тому числі у питанні встановлення двосторонніх торговельних відносин. Тому я очікую тільки на продовження міцної співпраці між нашими державами.

— Які очікування від форуму з економічної точки зору?

Максим Степанов:

— Від проведення такого форуму ми отримаємо нові рішення, нові підходи, які є досвідом Великої Британії і які можуть бути реалізовані на території Одеської області. Це означає нові робочі місця, збільшення заробітної плати, адже будуть впроваджені нові стандарти. Це означає не тільки поліпшення інфраструктури морських портів, а й переробної галузі, розвитку інших видів інфраструктури, зокрема таких, як бу-дівництво доріг.

Для того, щоб починати будь-яку справу, починати будь-які інвестиції, спочатку треба провести таке обговорення, те, що ми сьогодні й робимо. Якщо аналізувати нинішню дискусію, то вона гостра і різноманітна, вона показує проблематику, яка не дає нам швидко розвиватися. Я впевнений, що і Міністерство інфраструктури, і я особисто як голова Одеської ОДА — ми готові чути бізнес і прибирати ті чинники, які перешкоджають динамічному розвитку нашої області. Для цього є всі підстави. Найближчим часом ми почнемо відчувати дуже чіткий економічний ефект.

— Наскільки важливе у розвитку морської інфраструктури є питання якісної охорони й оборони морських рубежів?

Володимир Омелян:

— Безперечно, це один із ключових факторів, зважаючи на близькість агресора до морських кордонів України. Тому хочу висловити вдячність Збройним Силам України, що вони надійно охороняють і відстоюють інтереси нашої держави.

Але скажу вам відверто: коли ми працюємо з іноземними інвесторами, це не є першим питанням, питанням номер один. Для них важливі стабільне законодавство і стабільна політична система. Це те, на що вони передусім звертають увагу. І, власне, гарантуючи великим інвесторам чесні правила гри — прозорість, відсутність корупції — ми отримуємо інвестиції в нашу державу. Це з успіхом впроваджується на Одещині. Користуючись нагодою, хочу привітати пана Степанова з другим місцем у рейтингу очільників областей України. Це цілком заслужено. Тому — тільки вперед!

Автор: Володимир ГЕНИК


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.005
Перейти на повну версію сайту