Саме так можна сказати про новий рейс, який залізничним шляхом з’єднав столицю Молдови з Південною Пальмірою, через станції Бендери, Тирасполь, Кучурган, Роздільну.
Потяг із чотирьох вагонів (260 місць), який курсуватиме між Кишиневом та Одесою, не новий, але його повністю реконструйовано в Румунії. Тож вигляд має модерновий, сучасний.
Вагони — першого, другого та третього класів. У них тепло, зручно, затишно. Є безкоштовний вай-фай, система кондиціонування повітря, автоматична система інформування пасажирів, кава, чай тощо. Створені умови для перевезення пасажирів з обмеженими можливостями.
Вперше новий потяг здолав шлях із столиці Молдови до Одеси 30 березня цього року трохи більше, аніж за три з половиною години. Ціни на квитки в середньому трохи більше двохсот гривень. Якщо здійснювати поїздку автобусом, то за квиток треба заплатити приблизно стільки ж. Отже, з фінансової точки зору переваг немає. Але в часовому залізничний шлях вигідніший: автобус долає цю відстань протягом шести годин. До того ж, як було зазначено високопосадовцями транспортних відомств України та Молдови на церемонії з нагоди прибуття першого потягу до Одеси, вони мають наміри скоротити час здійснення рейсу до трьох годин — за рахунок більш злагодженого виконання процедур при перетині державного кордону, тощо.
Що стосується графіка руху, то з 30 березня ц.р. рейс 642/641 «Кишинів — Одеса» складом модернізованого дизель-поїзда буде виконуватись тричі на тиждень за наступним графіком: відправлення поїзда 641 з Кишинева о 06.57, прибуття до Одеси — о 10.46; відправлення поїзда 642 з Одеси о 18.45, прибуття до Кишинева — о 22.27.
Такий розклад можна вважати вдалим. Вранці гості з Кишинева прибувають в Одесу (на море, и відвідати ринок «7 кілометр» та ін.), а ввечері повертаються додому. Планується, що в літній період поїзд курсуватиме щоденно. До речі, як зазначалось на урочистій зустрічі з нагоди прибуття в Одесу першого поїзда, квитки на 1 квітня вже всі викуплено. Немає сумніву, що цей рейс стане популярним і затребуваним, особливо в літній сезон. Окрім того, є в планах згодом його подовжити до Затоки, тобто до курортної зони Одещини.
Немає сумнівів у тому, що ця міжнародна залізнична лінія сприятиме розкриттю туристичного потенціалу двох країн.
В урочистостях взяли участь голова Представництва ЕС в Республіці Молдова, посол Петер Міхалко, голова Місії ЕС з прикордонної допомоги Молдові та Україні (EUBAM) Славомір Піхор, вице-міністр економіки і інфраструктури Республіки Молдова Юліана Драгалін, державний секретар Міністерства інфраструктури України Андрій Галущак, голова Одеської облдержадміністрації Максим Степанов, член правління ПАТ «Укрзалізниця» Желько Марчек, генеральний директор ДП «Залізниця Молдови» Юрій Топала, в.о. директора регіональної філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» Роман Мякішев та інші. Як зазначив Петер Міхалко, відкриття нового рейсу- це прекрасна можливість для об’єднання людей, це безпека пересування громадян та товарів, що для Евроспільноти має велике значення. Це запорука успіху в економічній та туристичній сферах.
До реалізації цього проекту Україна і Молдова йшли не один рік, але тепер він — реальність.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.018Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |