ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
Закрився Одеський припортовий завод, 1255 підприємств можуть стати наступними. Які причини?
02.05.2018 / Газета: Моряк Украины / № 17(1048) / Тираж: 10025

30 квітня зупинився Одеський припортовий завод. Керівництво прийняло рішення про повну зупинку роботи підприємства. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив перший заступник директора ОПЗ. «Причина – отримання повідомлення від Укртрансгазу про порушення компанією ВЕК умов договору транспортування газу на ОПЗ і припинення подачі газу на завод», — написав Микола Щуріков. Загалом в Україні хочуть ліквідувати понад тисячу державних підприємств, решті загрожує розпродаж за безцінь, пише газета «Експрес».

Значна частка підприємств, що залишилися в державній власності, не працює. Про це заявив в. о. голови Фонду держмайна Віталій Трубаров. «Ми проаналізували той обсяг держпідприємств, які існують, їх 3,5 тисячі. На жаль, з цих підприємств 1255 — це, як правило, вже «пустушки», ті, які підлягатимуть ліквідації, — сказав він. Серед підприємств, які підлягають ліквідації, на сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі вказані, зокрема, акціонерна компанія “Хліб України”, Харківський радіозавод “Протон”, завод “Маяк”, Державне підприємство “Харківський електромеханічний завод-Електромашина”, “Укрзовнішдеревпром”, державний концерн “Лорта”, підприємство “Вугілля України”, концерн “Авіавоєнремонт”, концерн “Укрторф”, підприємство “Твел”, концерн “Авіавоєнремонт” та сотні інших. Докладніше — у нашій розмові із екс-головою Фонду держмайна Олександром Бондарем, колишнім міністром економіки Сергієм Терьохіним та економістом центру “Case Україна” Володимиром Дубровським.

— У чому причина того, що понад тисячу державних підприємств перестали ефективно працювати?

В. Дубровський: — Якщо підприємство залишається у власності держави, здебільшого воно руйнується. Ним керує людина, яка хоче “вибити” з нього прибутки, але не зацікавлена вкладати гроші, бо це підприємство їй не належить. До того ж ця особа зазвичай є не бізнесменом, а призначеним чиновниками і дуже часто не має ані стратегії розвитку, ані відповідних здібностей.

С. Терьохін: — І це ще раз доводить правильність тези про те, що найкращим управлінцем є приватний, а не найнятий державою чиновник.

— Але ж чи не умисне доводять підприємство до банкрутсва, щоб потім купити його чи його нерухомість під час ліквідації за безцінь?

О. Бондар: – Отож-бо й воно! Є чимало способів довести підприємство до банкрутсва та поставити його на межу ліквідації. Яскравий приклад — Одеський припортовий завод. За підсумками минулого року, збитки колись надзвичайно привабливого підприємства становили майже 1,5 мільярда гривень. Його в 2008 році хотів купити Коломойський за 625 мільйонів доларів. Тоді уряд не дозволив продати завод за ці гроші, вважаючи, що це дешево. Прийшла нова влада. Тогочасний прем’єр Яценюк заявив, що цей завод коштує мільярд доларів. А вже уряд Гройсмана двічі намагався продати ОПЗ: спершу за 400, а потім за 200 мільйонів доларів. Тепер уже мова про те, що завод готові віддати всього за 50 мільйонів. Потім нам розкажуть, що завод купили перспективні іноземні інвестори. Але я наперед можу сказати, що ці інвестори будуть з Кіпру — офшору, у якому реєструють свої компанії українські й російські олігархи. Такий стан колись надзвичайно привабливих державних підприємств вигідний олігархам. Їм хочеться, щоб усе це майно було нічого не варте, аби його за копійки скупити й тоді — на ньому наживатися. І от що цікаво. Державні підриємства, які вже продані й належать олігархам, як-от обленерго, облгази, вугільні шахти, далі різко нарощують прибутки!

Автор: Ірина КОВАЛЕНКО


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту