ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
До європейських стандартів
02.06.2018 / Газета: Одесские известия / № 42(5066) / Тираж: 18937

Напередодні затвердження Кабміном «Національної транспортної стратегії України на період до 2030 року» в Одесі в рамках Міжнародного транспортного тижня відбулася прес-конференція щодо Угоди про Асоціацію між Україною та ЕС у транспортному секторі.

Як відомо, вищеназвану угоду було підписано в 2014 році, а в 2016-му вона набула чинності. Але, як зазначив заступник Міністра інфраструктури України з євроінтеграції Віктор Довгань, з того часу концептуально змінилась ситуація в сегменті товаро-транспортних потоків і перевезень у зв’язку з анексією Криму та війною на Донбасі, а також запровадженням санкційної політики. Тобто відбувся перерозподіл потоків в бік ЄС. Нині сорок відсотків експорту та імпорту країни припадає на Європейський союз. Цими чинниками і продиктовано необхідність нової транспортної стратегії. Основні її пріорітети можна сформулювати так: виконання зобов’язань по Угоді про Асоціацію, створення ефективної транспортної системи та логістики в умовах фактичної війни з боку Російської Федерації – торгівельної, транспортної, збройової, а також впровадження європейських стандартів у транспорті та інфраструктурі. До основних пріорітетів також можна додати орієнтацію на пасажира та перевізника. Головне ж завдання стратегії – інтегрувати інфраструктурний транспортний комплекс України до світової транспортної мережі і якісне задоволення потреб як населення, так і бізнесу в перевезеннях. На думку розробників дорожньої карти цього можна домогтись через ефективне державне регулювання, створення конкурентної транспортної системи, іноваційний розвиток і втілення сучасних інвестиційних проектів. Звичайно, майбутній транспорт має бути енергоефективним, безпечним та «екологічно чистим». Передбачаються його безперешкодна мобільність та регіональна інтеграція.

На основі національної транспортної стратегії визначено пріорітетні інфраструктурні проекти і для одеського регіону. І, як зазначив заступник міністра, деякі з них вже реалізуються, не дивлячись на те, що з формальної точки зору документ іще не затверджено. Це капітальне будівництво злітно-посадкової смуги Одеського аеропорту. Минулого року уряд виділив на цей проект 500 млн. гривень, нинішнього року заплановано залежно від потреб 500-700 млн. грн. Це завершення капітального ремонту автодороги Одеса-Рені. А далі, як продовження транспортного коридору, вже у вересні, очікується відкриття паромного комплексу « Орловка – Ісакча» через Дунай, що сприятиме покращенню пасажирських та вантажних перевезень між Україною та Румунією. Важливим для одеського регіону буде проект, котрий міністерство готує спільно з мерією. Він стосується оновлення громадського транспорту. Україна співпрацює з Европейським інвестиційним банком та Европейським банком реконструкції і розвитку. Минулого року залучено кредитну лінію для оновлення громадського транспорту українських міст. Одеса є в цьому переліку. Планується витратити 49 млн. євро на оновлення трамвайної інфраструктури – реконструкцію трамвайних ліній, закупівлю нового рухомого складу. Важливий проект національного масштабу, який має значення для регіону, стосується розвитку автодоріг першої категорії між портами «великої Одеси» та польськими портами на Балтиці. На часі також проект реконструкції залізниці між Києвом та Одесою, що має забезпечити швидкісний рух «Інтерсіті», а точніше – час перебування в дорозі із Києва до Одеси скоротити хоча б на дві години.

У прес-конференції також взяли участь керівник проекту ЕС AASISTS («Підтримка імплементації угоди про Асоціацію та Національної стратегії в транспортному секторі України»), що фінансується Евросоюзом, Жером Бльошо та ключовий експерт проекту Альберт Бер­гонзо.

Вони відзначили великий потенціал України та необхідність безумовного виконання «Національної транспортної стратегії України» задля наближення до стандартів ЕС.

Автор: Александр Кумайгородский


© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2025 S&A design team / 0.007
Перейти на повну версію сайту