12 грудня Одеська міська рада ухвалила рішення про створення комунального закладу «Центр невідкладної медичної допомоги.
Необхідність його появи обумовлена тим, що згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я надання невідкладної медичної допомоги населенню в режимі 24/7 покладено на медзаклади первинної ланки. В Одесі — це 11 центрів первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД) та 7 міських дитячих поліклінік.
Із січня 2019-го стартує повномасштабний перехід закладів первинної медичної допомоги на нові принципи фінансування, виходячи з кількості підписаних декларацій між лікарями та населенням.
Як інформує офіційний сайт Одеської міськради, невідкладні виклики обслуговуватиме муніципальна служба (єдиний номер виклику — 15-50), а екстрені — служба «103», між диспетчерськими яких має бути чітка взаємодія, тож зараз відпрацьовується механізм комунікації.
Чим же екстрена медична допомога відрізняється від невідкладної?
За словами в.о. міністра охорони здоров’я Уляни Супрун, випадки, коли надається екстрена допомога, — це ДТП, інфаркт, інсульт, кровотеча, важка черепно-мозкова травма: «У всіх цих ситуаціях важливо, щоб «швидка» приїхала максимум за 8 хвилин, а бригада спеціалістів могла під-тримати життя людини дорогою до лікарні. Це і є завдання парамедиків». Невідкладна ж допомога, запевнила, нікуди не подінеться, а стане однією з функцій первинної ланки медичної допомоги. Таке розділення пов’язане з тим, що приїзд за 8 хвилин через високу температуру — надто нераціональне використання ресурсу «швидкої». Якщо простіше, то невідкладна — це, так би мовити, цілодобовий супровід вашого сімейного лікаря.
Цілодобові пункти невідкладної допомоги планується організувати у всіх ЦПМСД та дитячих поліклініках. Уже закуплені й найближчим часом будуть передані закладам 18 автомобілів невідкладної допомоги для цілодобового виїзду до пацієнтів, запевняють в Одеській мерії. За медичними нормативами, обслуговування невідкладних викликів має здійснюватися впродовж години. Всього ж планується забезпечити роботу 40 машин невідкладної допомоги.
Працюватиме і цілодобова консультативна служба з питань, пов’язаних зі станом здоров’ям. Одесити зможуть у режимі реального часу отримувати інформацію про захворювання, які не потребують виїзду бригад невідкладної допомоги. При цьому співробітники служби відстежуватимуть стан того, хто зателефонував, і за необхідності оперативно скерують до нього бригаду екстреної або невідкладної допомоги.
На міську службу невідкладної допомоги також планується покласти функції допомоги самотнім особам зі станами, які можуть супроводжуватися втратою свідомості або падіннями, а також людям з обмеженими фізичними можливостями. Спеціальні пристрої дозволять передавати сигнал на диспетчерський пульт і забезпечити таких пацієнтів невідкладною медичною допомогою цілодобово. Система контролю ургентного стану допоможе зберегти життя тим, хто через різні обставини не здатен допомогти собі самостійно.
© 2005—2025 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2025 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |