ІА «Контекст Причорномор'я»
Одеса  >  Моніторинги
МОРСЬКИЙ БІЙ СУХОПУТНИМ ПІРАТАМ
12.11.2020 / Газета: Чорноморські новини / № 87(22205) / Тираж: 8525

Мітинги та автомарш морського протесту відбулися у п’яти містах України: Одесі, Києві, Ізмаїлі, Миколаєві та Херсоні. Українські моряки провели серію протестних акцій проти хабарів у сфері отримання сертифікатів та дипломів.

В Одесі пікети стояли під будівлями облдержадміністрації, міжрегіонального управління Державної служби морського транспорту, Інспекції з питань підготовки та дипломування моряків. Саме там, за словами учасників акції, базується центр корупційних схем.

Щоб отримати дозвіл на роботу, необхідно заплатити членам екзаменаційної комісії від однієї до восьми тисяч доларів за морські документи, — обурюються учасники акції протесту.

Правозахисник Микола Розовайкін переконаний: «Моряки, які змушені важко працювати на закордонних судновласників, стали джерелом корупційних доходів. Створюються будь-які перепони, щоб витягувати з них гроші».

Мета протестних акцій — подолання корупції у цій сфері, яка призвела до колапсу морської галузі.

Після мітингів учасники організували автопробіг центральними вулицям міст з гаслами «Нема хабара — немає диплома», «Моряк більше не мовчатиме», «Моряки — у полоні корупції», «Ми хочемо з Президентом України діалогу».

Діалогу з Президентом наразі не виходить, кажуть моряки, хоча подібні протести у жовтні вже проходили під офісом глави держави.

Громадська організація «Українське об’єднання моряків», до якої входять понад 8000 фахівців морської галузі, підготувала відкритого листа до Володимира Зеленського з проханням негайно втрутитися і вирішити проблему. Його текст читайте нижче.

А ще моряки записали відеозвернення до влади, у якому висловлюють своє обурення корупційній гідрі, яка призвела до колапсу системи видачі робочих документів.

До речі, під час акції в Одесі жоден представник названих установ на діалог з моряками не вийшов. Двері були замкнені зсередини. Хтось викликав поліцію. Мирний протест налякав представників морської адміністрації. Хто ж відповість на питання моряків?

Ольга ФІЛІППОВА.

ВІДКРИТИЙ ЛИСТ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ

Володимиру Зеленському

Пане Президенте!

Ми, представники громадської організації «Українське об’єднання моряків», яка сьогодні згуртувала більше 8000 моряків і до якої щоденно приєднуються сотні моряків з різних міст України, звертаємося до Вас із проханням вирішити проблему, яка призвела до колапсу морської галузі.

Сотні тисяч українських моряків багато років є заручниками корупційної гідри, яка паралізувала Міністерство інфраструктури, Морську адміністрацію, Державну квалі-фікаційну комісію, Капітанію та інші інституції, пов’язані із процесом дипломування моряків. Загальний обсяг хабарів, який щороку збирають з українських моряків, складає десятки мільйонів доларів.

Згідно з давньогрецькою міфологією, гідра вважалася непереможною саме тому, що на місці кожної відрубаної голови в неї з’являлися дві нові. Аналогічна ситуація складається і в морській галузі: кількість посередників щороку збільшується в геометричній прогресії, процес отримання робочих документів ускладнюється, «корупційні тарифи» зростають.

Україна є одним із світових лідерів за кількістю моряків, але сьогодні десятки тисяч їх, у зв’язку з повним колапсом системи видачі робочих документів, не можуть своєчасно виїхати для виконання контракту та перебувають на березі фактично без роботи.

Від імені всіх моряків України закликаємо Вас:

1. Взяти під особистий контроль внесення змін до статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України в частині визначення умов, при дотриманні яких моряки зможуть отримувати повторне підтвердження дійсності дипломів без складання іспитів у державних кваліфікаційних комісіях. Цей алгоритм передбачений у Міжнародній конвенції про підготовку і дипломування моряків, яку Україна ратифікувала ще у 1996 році. Відповідний законопроєкт №3944 був зареєстрований 29.07.2020. Просимо Вашого втручання, щоб на найближчому засіданні Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури зазначений проєкт був розглянутий та винесений на найближче пленарне засідання парламенту.

2. До прийняття змін до ст.51 Кодексу торговельного мореплавства України — доручити міністру інфраструктури України опрацювати та прийняти постанову КМУ, яка визначає порядок підтвердження дипломів без іспиту. Звертаємо увагу, що пан Криклій під час спілкування з активом нашої організації в Одесі 13.10.2020 особисто публічно пообіцяв, що з 19.11.2020 буде запроваджений алгоритм підтвердження дипломів без іспитів.

3. Взяти під особистий контроль вирішення питання з верифікацією в Державному реєстрі моряків України. На сьогодні верифікація можлива лише через незаконих посередників — агентів, які пропонують морякам передати їм оригінали всіх документів (зокрема паспорти), оплатити послугу та миттєво отримати верифікацію. Крім того, просимо допомогти нам отримати інформацію, хто є розпорядником Державного реєстру моряків України, де зберігаються особисті дані, чи дотримуються вимоги закону «Про захист телекомунікаційних мереж».

4. Просимо Вашого особистого втручання для того, щоб завершити порочну практику «легітимності сертифікатів тільки своїх тренажерних центрів, які є ланками корупційної схеми». На сьогодні легітимними є сертифікати тільки 10% тренажерних центрів. Також просимо Вас стати гарантом прозорості здійснення перевірки тренажерних центрів, яку анонсували представники Морської адміністрації, адже існує дуже великий ризик, що протокол відповід-ності можуть отримати тільки тренажерні центри, які беруть участь у корупційній схемі.

5. Просимо Вашого особистого втручання, щоб припинити ганебну практику вимагання «першої корупційної перепустки для кадетів» — коли після завершення навчання курсантів змушують складати додаткові іспити в Державній кваліфікаційній комісії, які не можливо скласти без хабара.

6. Взяти під особистий контроль внесення до обов’язкових кваліфікаційних вимог до керівництва Морської адміністрації та керівництва структурних підрозділів, які займаються дипломуванням і виконанням наглядових та контрольних функцій, — морську освіту, досвід роботи на морських суднах та в системі дипломування моряків.

7. Взяти під особистий контроль створення прозорої системи проведення електронних іспитів з урахуванням найкращих прикладів, які успішно працюють в інших країнах — від програмного забезпечення до оприлюднення тестів.

8. Розглянути можливість переведення в Одесу центральних органів Морської адміністрації України, а також створення в Одесі відкритого (другого) реєстру суден України.

Володимире Олександровичу, Ви — єдиний шанс для моряків, які вже доведені до відчаю!

На жаль, усі спроби донести до Вас інформацію були марними. Ми розуміємо, що посібники корупційних схем створюють навколо Вас інформаційний вакуум, адже гідра корупції поглинула вертикаль влади і найбільше боїться одного — публічності та об’єднання зусиль!

Ми також чітко розуміємо, що всі наші дії неодмінно викличуть жорсткий спротив усіх причетних до мільйонних корупційних схем, масштаб та всеосяжність яких складно уявити. Ми готові до того, що на кожному кроці на нас чекатимуть чиновники, «озброєні» недосконалою нормативною базою та ресурсами своїх босів. Вони вже починають розгортати дискредитуючі інформаційні кампанії та здійснювати багато інших відволікаючих маневрів, мета яких лише одна — не допустити падін-ня корупційних схем.

Ми впевнені в одному: цю корупційну гідру можливо перемогти тільки разом. Згідно з давньогрецькою міфологією, бій Геракла з гідрою був непростий, а остаточно її перемогти герою вдалося завдяки допомозі друга, який запалив світло. Ми також готові бути на сторожі світла публічності, прозорості та правди, адже це наша головна зброя!

Ми віримо, що світ змінюють вчинки людини.

Оголосимо разом Морський бій сухопутним піратам!

Автор: -


© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
© 2005—2024 S&A design team / 0.004
Перейти на повну версію сайту