Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроєкт №7398, що передбачає обов’язковість будівництва споруд цивільного захисту (споруд подвійного призначення), аби у майбутньому убезпечити населення від загроз, з якими українці зіштовхнулися внаслідок повномасштабної агресії рф.
Відтепер нові будівлі зі значним (СС3) і середнім (СС2) класами наслідків, де постійно перебуватимуть понад 50 осіб або періодично перебувають понад 100 осіб, а також інші об’єкти будівництва відповідно до переліку, визначеного Кабінетом Міністрів, зобов’язані мати захисні споруди цивільного захисту (сховища й протирадіаційне укриття) або споруди подвійного призначення (наземні чи підземні будівлі/споруди або їх окремі частини, що спроєктовані або пристосовані для використання за основним функціональним призначенням, у тому числі для захисту населення, і в яких створені умови для тимчасового перебування людей).
Це означає, що нові багатоквартирні будинки, офісні центри й подібні споруди матимуть сучасні сховища або укриття, і в разі загрози не доведеться терміново переоблаштовувати під бомбосховища паркінги. Ба більше — без розділу щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту проєктна документація на будівництво навіть не розроблятиметься, не буде можливості отримати право на виконання будівельних робіт та прийняти в експлуатацію завершений об’єкт.
Важливо, що всі нові сховища та укриття мають бути доступними для людей з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення.
Якщо збудована споруда не відповідатиме вимогам щодо інженерно-технічних заходів цивільного захисту, то це є підставою для органу державного архітектурно-будівельного контролю відмовити у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта.
Законом передбачаються ще й такі нововведення:
— відповідальні за утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням — їхні власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких такі споруди перебувають, за рахунок власних коштів;
— сховища та укриття, незалежно від форми власності, повинні приводитися у готовність до приймання населення у термін, що не перевищує 24 годин (у разі переведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану та в особливий період);
— істотною умовою договору оренди захисних споруд цивільного захисту (його частини), яке перебуває у державній або комунальній власності, буде можливість розірвання такого договору в односторонньому порядку у разі порушення порядку його використання у мирний час для господарських, культурних і побутових потреб; невиконання орендарем вимог щодо приведення захисної споруди цивільного захисту у готовність до приймання населення у вищезазначених випадках.
Якщо ж орендар відмовляється звільнити захисну споруду цивільного захисту (її частину) або якщо неможливо встановити її місцезнаходження, то до такої споруди здійснюється доступ без отримання згоди її користувача. Такий доступ здійснюється відповідно до положень статті 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та у випадку, коли необхідно привести захисну споруду у готовність до приймання населення.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.005Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |