З початку російсько-української війни європейська економіка зазнала величезного впливу. А після аварії на магістральному трубопроводі і без того серйозна енергетична криза ще більше посилилася. Те, як Європа може відповісти на ці низки викликів і захистити практичні інтереси європейських народів, є складною проблемою.
Згідно з повідомленням «Deutsche Welle», колишній федеральний міністр оборони Німеччини Рудольф Шарпінг нещодавно заявив, що ідея відокремлення німецької економіки від китайського ринку нереалістична. Без участі Китаю неможливо вирішити багато складних проблем світу.
Міністр економіки Німеччини Роберт Хабек якось заявив, що Німеччина більше не буде «наївною» у торгівлі з Китаєм. Однак, порівняно із заявою Хабека, загальна думка в німецькому економічному колі полягає в тому, щоб уникнути відокремлення німецької економіки від китайського ринку. Як нещодавно заявив Вінсент Варнері, президент німецького національного бренду Nivea (Beiersdorf AG), вони продовжуватимуть розширювати свій бізнес у Китаї та не будуть засуджувати країну через різні політичні системи.
Після відставки з посади міністра оборони Шарпінг протягом багатьох років займався стратегічним консалтингом у державному секторі та розробкою та впровадженням стратегій розширення бізнесу в Німеччині та в міжнародному секторі з акцентом на Китай. Шарпінг вважає, що російсько-українська війна загострили відчуття відчуженості між Китаєм і світом. Однак і Німеччина, і Китай є взаємозалежними економічно та соціально. Оскільки це глобальний виклик, без участі Китаю неможливо отримати довготривалу відповідь на проблему пошуку миру. Німеччина та Європа повинні мати більш чітке уявлення про реальність, включаючи Китай.
«Сьогодні скрізь звучать гасла про те, що ми повинні позбутися «залежності» через «відокремлення», — сказав Шарпінг. – Але якщо ми тверезо поглянемо на взаємозалежність, ми побачимо картину економічної та соціальної взаємозалежності».
«Незалежно від того, чи це фармацевтична сировина (до 70% надходить з Китаю), чи напівпровідники, чи це проміжні продукти для машинобудування та хімічної промисловості, чи це рідкоземельні елементи чи інші матеріали, які є невід’ємною частиною німецького переходу джерел – список можна нескінченно розширювати, і це двостороння залежність».
«Торгівля між Німеччиною та Китаєм ніколи не була такою великою, інвестиції ніколи не були такими високими, а дослідження та розробки ніколи не були такими інтенсивними».
З точкою зору Шарпінга все більше погоджується бізнес-спільнота Німеччини. Німецькі бізнесмени провели відео-конференцію з федеральним міністром економіки Хабеком, щоб обговорити питання, пов’язані з тим, як компанії повинні вирішувати свої відносини з Китаєм. «Ми зробили попередження щодо відокремлення від Китаю», — сказав Маркус Єргер, президент Німецької асоціації малих і середніх підприємств (BVMW), який був присутній на зустрічі.
Федерація, яку він очолює, налічує понад 900 000 членів, а малий і середній бізнес є основою німецької економіки. Єргер сказав: «Те, що міністр економіки хоче або намагається зробити, щоб припинити бізнес німецької економіки з Китаєм, є неправильним шляхом». Бодо Крюгер, президент Німецької асоціації азіатської економіки (DAW) і почесний консул Непалу у Франкфурті, сказав: «Як засновник німецької ініціативи Шовкового шляху, відокремлення є надзвичайно нераціональним».
Німецькі політичні кола не в повній мірі запитували думку економічних кіл. З 2016 року Китай є найбільшим торговим партнером Німеччини. Минулого року торгівля Німеччини з Китаєм досягла 2,5 трильйонів доларів США, що становить майже 10% усієї зовнішньої торгівлі.
Асоціація німецьких автовиробників (VDA) вважає, що Китай є важливим партнером німецької автомобільної промисловості. Нещодавно VDA провела найстарішу в Німеччині професійну виставку IAA TRANSPORTATION. Серед 1402 експонентів з 42 країн, 70 китайських компаній, таких як BYD, Dongfeng Motor і SAIC Motor. Їхні останні інновації в нових енергетичних комерційних автомобілях привернули увагу Німеччини.
Storymaker взяв на себе ініціативу та спеціально запросив низку засобів масової інформації провести обідній симпозіум з двома колегами з відділу маркетингу VDA. Пан Лутц, керівник відділу маркетингу VDA, вважає, що Китай є близьким і важливим ринковим партнером німецької автомобільної промисловості. Три найбільші німецькі автомобільні гіганти, 35% Mercedes-Benz, 41% Volkswagen і 43% продажів BMW, припадають на китайський ринок. Інший колега VDA, пан Вегнер, вважає, що Китай, як важливий партнер німецьких комерційних автомобілів, також сподівається на посилення зв'язку з китайськими ЗМІ в майбутньому.
Німецька торгово-промислова палата (IHK) також вважає, що Німеччина повинна надавати великого значення своїм економічним відносинам з Китаєм.
4 листопада канцлер ФРН Шольц відвідає Китай у супроводі економічної делегації у складі 12 підприємств. Зазначається, що до супутніх компаній входять Volkswagen, BMW, BASF, Siemens, Bayer, Deutsche Bank та інші зі списку Fortune 500, а також провідні компанії в галузі Adidas, Hipp, Biontech, Wacker Chemical Group, Merck Group і Geo. Це свідчить про очікування німецьких компаній щодо китайського ринку.
Канцлер Шольц протистояв будь-якій опозиції щодо схвалення китайських інвестицій у Гамбурзький порт. Одного разу він сказав у Берліні, що відокремлення від Китаю є неправильним шляхом, і він вимагає мудрої політичної та економічної диверсифікації. «Хочу підкреслити, що ми продовжимо торгувати з Китаєм», — сказав він.
Можливо, це правильний шлях для Німеччини та Китаю для зміцнення спілкування та співпраці, спільного вирішення різноманітних проблем і досягнення взаємної вигоди та взаємовигідних результатів.
© 2005—2024 Інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я»
Свідоцтво Держкомітету інформаційної політики, телебачення та радіомовлення України №119 від 7.12.2004 р.
© 2005—2024 S&A design team / 0.006Використання будь-яких матеріалів сайту можливе лише з посиланням на інформаційне агентство «Контекст-Причорномор'я» |